[SGW] SGW selecties winter..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djennke

SGW selecties winter..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 09:34

Ik had even een vraagje of er swinters ook sgw-selecties zijn voor noord braband ofzo of waar ik dan bij hoor ? ik kom uit noord braband iig..

ben nie zo op de hoogte nog nie eik.. en indoor zijn er denk ik nie zo veel wedstijden...? want lijkt me een beetje lastig..

Lielle

Re: SGW selecties winter..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:43

er bestaan geen indoor selecties voor sgw, simpelweg omdat er ook vrijwel geen indoor sgw's zijn. De enige officiele indoor cross is in Wanroy, het eerste weekend van januari.

overigens zijn er nooit selecties voor sgw, het regiokampioenschap (ik weet niet of dat er is voor Brabant) en het NK kent vrijwel vrije inschrijving; je moet alleen voor het B en L tenminste wat wp'en hebben en voor het M en hoger een wedstrijd op dat niveau hebben uitgereden in dat jaar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:04

Er is idd geen regiokampioenschap voor Brabant.
Alleen voor Frl./dr/gr en gld/utr./ov.

In Barchem worden wel de open kampioenschappen verreden, dit jaar is dat op 5 november.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:13

En Wanroy telt nog niet eens voor winstpunten mee.

Zou je wel in gewoon Nederlands willen typen? Dat maakt het iets leesbaarder.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:14

Simmie schreef:
Er is idd geen regiokampioenschap voor Brabant.
Alleen voor Frl./dr/gr en gld/utr./ov.

Er is inderdaad geen apart regiokampioenschap voor Brabant, het regiokampioenschap wordt hier gereden over 4 wedstrijden, Chaam, Etten-Leur, Hooge Mierde en Princenhage, waarvan dan de beste 3 resultaten tellen. De nummers 1 t/m 10 krijgen punten als ik me niet vergis. Degene die dan de meeste punten heeft over die 3 wedstrijden is regiokampioen, bij gelijke stand geeft Princenhage de doorslag. Hier werden de regiokampioenen ook altijd gehuldigd. (En 'vroeguh' de NCB- en NKB kampioenen )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:12

wel vreemd dat dit dus nergens staat. Ik heb laatst al een mailtje gestuurd naar de regio, maar niets op gehoord.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:52

Volgens mij heb je gelijk Unique.

Eerder was Princenhage het NKB kampioenschap. Dan waren er idd een aantal wedstijden van tevoren die meetelden (HM, Ysselsteyn en de rest weet ik niet meer). Princenhage telde dubbel. Alleen voor de B-paarden was dat kampioenschap er niet. (Grrr anders hadden wij het gekregen )

Nou ik jouw verhaal lees kan ik me opeens de prijsuitreiking van vorig jaar herinneren (B paarden) in Princenhage. Ze riepen toen om dat Nienke Otjens Brabants kampioen was omdat zij het beste had gepresteerd in Chaam, EL en Princenhage.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:52

Ja dat klopt. Als je in kring Breda rijdt kan het helemaal een leuke dag zijn, Princenhage is namelijk samen met Chaam ook de selectie voor het kringkampioenschap. Als je goed rijdt kan je dus zomaar beladen met bekers thuiskomen! (En 'vroeguh' vanuit de NCB en NKB ook nog leuke waardebonnen, maar dat is tegenwoordig niet meer).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:53

vreemd dat dit helemaal niet bekend is.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:08

Tsja, binnen de SGW wereld is PR/communicatie blijkbaar niet zo heel vanzelfsprekend. Bij ons in de kring (kring Breda) staat nu bijvoorbeeld op de site dat kringkampioenen dit jaar niet in Princenhage maar op de najaarsvergadering uitgereikt worden, en het kring- en regiokampioenschap is op de voorjaarsvergadering aangekondigd, maar dit schijnt bij lange na niet in alle kringen te gebeuren. Wat dat betreft is SGW nog steeds een beetje 'een ondergeschoven kindje'. (En dan nog, op een kringvergadering wordt het verteld, daar zitten bestuurders van verenigingen, als die het niet doorcommuniceren naar de leden weten die ook van niets, en dat is jammer).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:12

wat let hen om het gewoon op de regiosite te zetten? Ik weet dus van niets en ben behoorlijk op de hoogte van de regels.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:27

Daar heb je gelijk in, misschien even een mailtje er aan wagen richting het regiosecretariaat? Dat alle brabantse kampioenschappen volop gecommuniceerd worden maar dat van de SGW helemaal niets bekend is. Misschien dat er dan in het vervolg wel aandacht aan besteed wordt!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:57

NH heeft wel regio, maar staat verder overal los van. zijn alleen wat extra prijzen

ik weet nog wel dat wij ons moesten selecteren voor het NK. en toen werd onze regio afgelast en moest de bond kiezen uit een aantal ruiters die doormochten(maar 3!!!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:14

TisUnique schreef:
Daar heb je gelijk in, misschien even een mailtje er aan wagen richting het regiosecretariaat? Dat alle brabantse kampioenschappen volop gecommuniceerd worden maar dat van de SGW helemaal niets bekend is. Misschien dat er dan in het vervolg wel aandacht aan besteed wordt!

dat heb ik vorige week al gedaan, maar geen reactie

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:12

Anders moet je Gerda Spooren eens een mail sturen of bellen. Die werkt samen met Baselmans.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:50

Wel raar allemaal hoor!
In Limburg hoor je ook niets over de Sgw...
T was zelf 2 jaar geleden toen we onze wedstrijd nog in Ysselsteyn hadden, (nu Castenray) dat ze van de kring een wedtsrijd voor paarden of pony's in sevenum hadden gepland.
We hebben toen in het najaar bij de kringvergadering de wedtrijd op de kalender laten zetten, maar dat waren ze vergeten.
Dat is volgens mij 2 jaar op rij gebeurd, toen is er eens flink op de tafel gehamerd door de sgw mensen tegen het bestuur en daar schrokken ze toch wel een beetje van.
En voortaan weten ze toch wel dat het 2e weekeinde van mei een sgw wedstrijd is en wordt er in de kring Noord Limburg geen wedstrijd meer gehouden.
De Limburgse SGW kampioenschappen zijn dit jaar voor ons in Ysselsteyn.