Wat ik me nu afvraag is hoe jullie westernruiters op stal geaccepteerd worden? Hebben jullie dit soort 'cultuurshocks'
ook of meegemaakt en hoe reageren andere ruiters en stalgenoten op de westernpaarden & rijstijl? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ook of meegemaakt en hoe reageren andere ruiters en stalgenoten op de westernpaarden & rijstijl?

Citaat:Overigens is het nog steeds zo dat je als westernruiter niet overal welkom bent, ook als je voor andere disciplines traint dan de reining. De westernsport heeft in dat opzicht nog een hele lange weg te gaan.
(geen flauw idee waarom ze zich zo noemen). Maar goed, we gingen dus voor stalling. Het eerste wat we te horen kregen was: o, een pony, die moet in een stand (toen had ik dus al mijn beslissing gemaakt, die stalling wordt het niet, maar toch maar even verder de rondleiding afmaken). Ik kreeg een heel verhaal over het mogelijk volgen van lessen, maar dat ik dan wel met mijn pony in de kinderlessen moest (terwijl ik op dat moment rond de 30 was), want een pony tussen de paarden kon echt niet! Toen ik aangaf dat ik zowiezo niets had aan die dressuurlessen omdat ik western rij, was ik niet meer welkom, dat soort ruiters wilden ze niet hebben.
Maar het geeft weer aan hoe kortzichtig mensen kunnen zijn.