[WN] Western leren ,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bubblicious

Western leren ,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 09:19

hoi bokkers,
ik had een paar vraagjes over western want ik wil het heel graag leren
een vriendin heeft het geluk dat ze zomaar van een of andere man western mag leren op zijn paard, ze heeft nu al heel verantwoordelijkheid over het paard enzo, maar mijn vraag is
hoeveel kost het ong. en waar moet je rekening mee houden als je het gaat leren ??

-xxx-

piggeljay

Re: Western leren ,

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:44

western rijden is net zo duur als je het zelf wil maken.
westernrijden kan je eigenlijk op elk type paard leren, alleen zal een western gefokt paard het sneller oppakken dan een ander paard, maar bij ons komen mensen trainen met haflingers fjorden kwpn paarden dravers enz.
dus je hoeft niet perse een quarter te hebben.
als je van een ëchte "trainer"les krijgt moet er op rekenen dat je ong. € 25,- per uur kwijt bent, krijg je les van iemand die zelf ook wedstrijden rijdt en om wat bij te verdienen dan ook maar "les" gaat geven dan kost je dat ong. € 10,-
voor een zadel hoofdstel en toebehoren ben je op z'n goedkoopst € 2500,- kwijt.
en dan je paard nog als je er een kan huren ben je de huur prijs kwijt koop je er een dan is het afhankelijk wat je er voor betalen moet. maar voer kosten stalling en boden bedekkingper maand € 250,- en dan de hoefsmid en dierenarts nog.

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 10:47

ja , maar piggeljay, ik heb het niet over een eigen pony, ik bedoel of iemand mij les wilt geven op zijn of haar paard, of op een manege paard en daarom heb ik het over geldprijs

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:08

Dan kan je denk ik het beste informeren bij een manege waar ze western les geven.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:06

Sluit ik me bij aan: gewoon eens bij een westernmanege in de buurt langsgaan. Groepslessen zijn nooit zo duur!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 02:51

En daar sluit ik me ook weer bij aan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:18

piggeljay schreef:
western rijden is net zo duur als je het zelf wil maken.
.
als je van een ëchte "trainer"les krijgt moet er op rekenen dat je ong. € 25,- per uur kwijt bent, voor een zadel hoofdstel en toebehoren ben je op z'n goedkoopst € 2500,- kwijt.
.

nou, jij kan lekker overdrijven!

ik heb van een echte trainster les en betaal 15 euro per anderhalf uur en rij meestal alleen in de les, wel rijdt ze zelf dan soms ook een paard

je kunt zowel nieuw als tweedehands een stuk goedkoper uit zijn voor een zadel plus toebehoren
je moet misschien wat langer rondkijken en navragen bij de verschillende winkels en stallen
er zijn verschillende topics over zadels enz