Voor het 'elastieken' van dunne veulenmaantjes kun je heel goed kleurloze beugel-elastiekjes gebruiken (schijn je bij de drogist te kunnen kopen, ik heb ze destijds aan een orthodontist gevraagd, omdat je dus wel kleurloze moet hebben, niet de leuke felle kleurtjes die je veel ziet). Die zijn klein maar stevig zodat je niet zo'n enorme prop elastiek om een inimini-plukje krijgt zoals met gewone elastiekjes.
Verder is het wel handig om je veulen te leren langere tijd bij z'n moeder weg te zijn. Ik ben daar zelf al op de leeftijd van één week mee begonnen (eerst apart naar de wei/paddock brengen en dat langzaam aan uitbouwen) en kon tijdens het showen van het veulen (vanaf 3 maanden oud) de merrie gewoon op stal laten (moest ook wel, ik had geen hulp). Dat zul je waarschijnlijk op korte termijn niet meer redden, maar probeer ze zo veel mogelijk daar in te trainen zodat de merrie in ieder geval in de inrijbak kan blijven. Een gillend veulen of gillende merrie is ook voor de andere deelnemers érg vervelend. Andere merries of veulens kunnen door dat gedrag ook erg van slag raken.
Verder zijn de meeste 'groomtips' hier wel gegeven en kan ik me alleen maar bij Jeddah aansluiten:
Jeddah schreef:Maar het belangrijkste is dat je veulen en jij eruit komen, plezier hebben samen en dat jij haar blijkbaar zelf mooi genoeg vind om met haar te komen pronken op een show! Of je dan eerste of laatste wordt is bijzaak .