[WN] Westernpleasure clinic op 2 okt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YellowJoe

Westernpleasure clinic op 2 okt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:58

Op zondag 2 oktober 2005 geven wij een westernpleasure clinic.Wil je je voor de clinic opgeven? dat kan op mail adres marijekuiperij@casema.nl. De kosten voor de clinic zijn € 45 p.p.dat in incl lunch. De clinic begint om 11.00 uur.Om bij clinic te kijken vragen wij € 5,00 entreekosten. De clinic is voor elk niveau en voor elk westernbeleerd paard.
De clinic word verzorgt door marije kuiperij van western stable Yellow Joe.

Voorweg 86
Hazerswoude-Dorp

calemity_jane

Re: Westernpleasure clinic op 2 okt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:23

misschien een beetje stom maar wie is marije kuiperij?
Ben best geintresseert maar?????????????????????

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:51

Die mevrouw die die Clinic geeft neem ik aan
Nee ik heb ook nog nooit wat van haar gehoord

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:36

en waar is dat? mijn topografie is waardeloos.

YellowJoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 07:10

tussen Alphen aan den rijn en leiden.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 16:30

Hmm ik heb misschien wel intresse. Heb je misschien wat meer informatie over de persoon die de clinic geeft? (event. prijzen, ervaring dat soort dingen)

Groetjes Leanne

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 05:45

ik kan het niet laten om te regageren op dit bericht.
hier een kleine indruk van marije;
marije heeft altijd als hulpje gelopen op de PIMBERRANCH in lieren ze heeft een blauwe maandag bij karin van bekkum gelopen bij westernstable prettypaints en hij cobo van klaas cozijnse
ze heeft de cursus in deurne gevolgd!!!!!!en heeft daarvoor een certificaat van deelname GEEN DIPLOMA(waarmee ze wel adverteert)
marije heeft beperkt geshowd op paarden van de pimberranch en cobo in de beginnersklasse en in de open. en heeft een paardje gekocht op de eaglesranch waarmee ze gaat showen
tevens heeft ze nu haar eigen stal en geeft zich zelfuit als trainer, ze is een lieve meid die hard aan de weg probeert te timmeren

ik vind zelf de prijs van de clinic erg duur!!! zeker gezien haar ervaring in de westernpleasure en trouwens als ik een clinic pleasure rijd van k. van bekkum ben ik dat geld zeker niet kwijt!!

ik omschrijf hier marije omdat ze bij mij op stal heeft gelopen en en omdat ik weet hoe ze inelkaar steekt, dit is geen kritiek naar haar maar meerdere mensen vroegen zich af wie en wat ze was!!
succes met de clinic

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:15

@jojo: Tja, maar mensen ontwikkelen zich wel. Ze staat inderdaad aan het begin van een carriere, maar ze is superambiteus en heeft een sterke eigen mening en goede visie.

@de rest: Marije woont nog maar kort (sinds april, geloof ik) in Alphen en heeft een leuke klantenkring opgebouwd. Dus van voor die tijd weet ik niets meer van haar, dan wat ze me zelf verteld heeft. Ik ken haar dus sinds kort.

Ik heb sinds juni les van haar. Ze begeleidt me met m'n driejarige appaloosa met inrijden. Ze wil me gaan begeleiden naar wedstrijden, wanneer Blue en ik daar aan toe zijn. Ook geeft ze mij en mijn bijrijders les op mijn draver. Ik ben heel tevreden over haar. Goed contact en goede begeleiding. De lessen zijn leuk en gezellig, maar vooral leerzaam.

Wat me aanspreekt is vooral hoe zij over trainen van paarden denkt. Zonder dwang en zonder hulpmiddelen en met geduld maar toch respect afdwingend. Je hoeft echt niet jarenlang als toptrainer bekend staan en een goede naam te hebben opgebouwd, om een goede begeleider te zijn. Net zoals met wedstrijden begeleiden enzo. Ze heeft een heel uitgesproken mening en is kritisch. Dat waardeer ik in haar.

Kijk, Marije staat aan het begin van haar carriere in de westernsport. Een ervaren topruiter heeft daar dus niet zoveel aan, maar voor de beginnende en middelmatige westernruiter is ze een wereldmeid. En dat heeft niet zozeer met ervaring of diploma's te maken, maar met hoe ze met haar klanten omgaat en hoe ze met de paarden omgaat. Ze geeft ook duidelijk en helder uitleg en daarom vind ik dat ze bekwaam genoeg is voor zo'n clinic. Ook voor het publiek is het dus interessant.

Dus ik zou zeggen: kom naar Hazerswoude 2 okt. Ben je sceptisch, dan kom je toch alleen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:06

Waarom blijft dit topic eigenlijk staan, terwijl als WTLFJ een dergelijk topic plaatst het meteen doorgezet wordt naar commercieel?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:34

clinics en wedstrijden worden als het goed is niet verplaatst.
Ik heb dat iig niet gedaan.

Zou je een link willen pb-en?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:41

Sorry Rom, ik dacht dat ik die vraag per PB gesteld had maar ik had 'm blijkbaar gewoon op het forum gekwakt
Die gebruiker zet tegenwoordig braaf alles op Commercieel (zijn ook vaak reclame-uitingen dus dat klopt) maar ik dacht me echt uit zijn begintijd hier op Bokt te herinneren dat hij regelmatig van Western verwijderd of verplaatst werd.
Maar misschien zit ik er naast hoor. Was even een hersenspinsel tussen een paar saaie vergaderingen door

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:16

ben het helemaal met je eens duke had het zelf niet beter kunnen zeggen.
ik heb ook les van marije met mijn jaarling voor de halter en ben meer dan tevreden over haar manier van les geven.

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:40

ik weet niet hoor maar er werd gevraagd wie marije was en DAAR HEB IK ANTWOORD op gegeven, ik heb niets negatief vermeld maar jullie doen het weer overkomen alsof ik iemand zijn hoofd probeer aftehakken.
dat jullie tevrede zijn met jullie trainer is alleen maar positief

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:04

jojo schreef:
ik weet niet hoor maar er werd gevraagd wie marije was en DAAR HEB IK ANTWOORD op gegeven, ik heb niets negatief vermeld maar jullie doen het weer overkomen alsof ik iemand zijn hoofd probeer aftehakken.
dat jullie tevrede zijn met jullie trainer is alleen maar positief

Mag ik daar dan weer even op reageren? Ach, laat ik eens eigenwijs zijn en het gewoon doen .
Het zal ongetwijfeld je bedoeling niet zijn geweest, maar als ik jouw informatie over Marije zo lees, bekruipt me toch een beetje het gevoel alsof je mensen wilt waarschuwen voor haar. Duke en Palamino hebben daarop aangegeven dat zij tevreden zijn met Marije, die hun instructrice is. Nergens in hun reacties zie ik een priemend vingertje naar jou. Zij willen naar mijn idee gewoon Bokt laten weten wat hun ervaringen met Marije zijn en dat zij tevreden zijn over haar en over haar manier van lesgeven. That's all.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 11:01

jojo schreef:
ze heeft een blauwe maandag bij karin van bekkum gelopen bij westernstable prettypaints

Eeuuuhhh, dat is dan toch bij jou geweest of zit ik er helemaal naast?

In je post bekruipt mij ook geen positief gevoel over haar, als ik het nu zo lees dan zou ik niet heen gaan, dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Persoonlijk komt het een beetje over als een steek onderwater van een prof naar een beginnend prof....

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 14:21

ja vera ze heeft bij mij op stal gelopen. ik heb al contact met marije gehad en we hebben een woordje met elkaar gewisseld
mijn tong is nog al scherp en ik ben nogal kort door de bocht in mijn uitlatingen
iedereen moet zijn eigen mening vormen en ik zal volgende keer proberen neutraal te reageren of gewoon helemaal niet(verstand komt met de jaren ,bij mij duurt het wat langer )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 16:39

Discussie over de instructie is hier niet de bedoeling. Je mening geven mag, maar ga er niet over discussieren hier.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:18

jojo schreef:
ja vera ze heeft bij mij op stal gelopen. ik heb al contact met marije gehad en we hebben een woordje met elkaar gewisseld
mijn tong is nog al scherp en ik ben nogal kort door de bocht in mijn uitlatingen
iedereen moet zijn eigen mening vormen en ik zal volgende keer proberen neutraal te reageren of gewoon helemaal niet(verstand komt met de jaren ,bij mij duurt het wat langer )

Jojo, je moet eens ophouden je hier steeds achter te verschuilen!

Ja ik heb hier ook tenenkrommend achter mijn PCtje gezeten, iemand op zo'n manier op het internet neerzetten heeft geen toegevoegde waarde wat je ook werkelijk van haar of hem vind, draai het eens om, zou jij willen dat mensen op het internet zetten dat jij een flapuit bent en weet ik al niet meer?

Kom op, wordt werkelijk een keer volwassen Jojo!!

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:50

Ods, je bent nu zelf ook niet helemaal netjes bezig.... Jojo is te rap met haar tong (nu te rap met haar toetsenbord) wat jou niet bevalt, maar jij veroordeeld haar nu zelf ook open en bloot op Bokt.............had per pb gekunt.

Dames, FOEIIIIIII!!!!!!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:59

Ik zit het een beetje met verbazing te lezen allemaal. Ik heb zelf het stukje van jojo totaal niet negatief oid opgevat.

Moet je voor kijken ook nog opgeven?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:45

FlyingHigh

CCTexanAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:12

Als ik mee zou doen, zou het m'n eerste clinic worden... zou je speciaal voor mij een beetje willen beschrijven hoe zo'n dag loopt... Er staan ook incl lunch... waar laat je je paard? srry hoor ben echt leek op clinic gebied En ik ben 16 (ook geen bezwaar trouwens??) dus mijn vader rijdt met de trailer en blijft er dan ook bij natuurlijk... wordt die gezien als 'toeschouwer'? Dus 5 euro...? Dankje wel alvast!