endurance wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GCH

endurance wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 09:09

Ik ben totaal nieuw in het rijden van dit soort dingen en heb geen enkel idee hoe ik erachter kom waar of wanneer een wedstrijd is.

Wie kan mij daar meer info over geven, ik ben niet op zoek naar de officiele wedstrijden, maar in eerste instantie naar de oefenwedstrijden.

Ik hoop snel iets te horen

Serendipity1

Re: endurance wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:00

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:11

Wordt lid van de DER. Zij organiseren alle wedstrijden, ook de oefenwedstrijden. Je mag een paar keer starten in de oefenklasse zonder lid te zijn. Hun web-site: http://www.deronline.nl/
Vraag Karin hier eens, zij is lid van de DER en rijdt regelmatig wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:14

Je kan bij de DER ook een informatie pakket aanvragen, hier heb je heel erg veel aan. Of gaan eens kijken bijeen wedstrijd in de buurt, daar kun je ook heel veel van leren.

GCH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:48

Alvast bedankt voot jullie reacties, ik ga zeker eens kijken en info aanvragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:37

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:46

De DER heet sinds een paar jaar de KNHS Endurancevereniging.

De website heet nog wel steeds www.deronline.nl

Aparte oefenwedstrijden zijn er niet. Heel soms een soort demo-achtige oefendag waarbij je misschien 10-15 km rijdt, maar die staat dan los van de endurancevereniging (particulier initiatief) en is ook meer bedoeld om globaal kennis te maken met wat er bij endurance komt kijken.

Er wordt wat data en locaties betreft geen onderscheid gemaakt tussen officiële wedstrijden en oefenwedstrijden: op iedere officiële wedstrijd waar een klasse 1-afstand wordt verreden, bestaat de mogelijkheid om mee te doen in de kennismakingsklasse (over dezelfde afstand en route als de klasse 1, maar met net iets andere regels en eisen). Je mag één keer per seizoen starten in de kennismakingsklasse, met een maximum van drie keer in totaal.

Op www.deronline.nl vind je de wedstrijdkalender. En idd is er ook een FAQ, Maya heeft de link al gegeven.