[END] Holterberg 82 km gewonnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

[END] Holterberg 82 km gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 08:22

Lisette en ik zouden het rustig aandoen, was het plan. Het werd Lisette's eerste klasse III wedstrijd, dus was het onbekend hoe zij en Barek zich daar in zouden goedhouden. 14 à 15 km/u was het idee, afhankelijk van hoe Barek het deed, en afhankelijk van hoe gevoelig Gorino op de stenen zou blijken te zijn. Nou, Barek kon de hele wereld aan, dus dat was geen beperkende factor, en Gorino deed het eigenlijk supergoed op de keitjes, behalve het laatste rondje, toen begon hij af en toe wat moeilijker te lopen. Dus ja, toen zijn we maar gewoon 1 en 2 geworden, hihihi.

Vrijdagavond zijn we al samen vertrokken, Lisette en ik, want de paarden zouden in een stal bij De Eik logeren (wij zouden gewoon thuis slapen). Daar aangekomen bleek dat ze ook samen in een paddock konden staan, dus dat had onze voorkeur. Ze hadden weliswaar nog nooit bij elkaar gestaan, maar dat zou geen probleem zijn. Dat bleek ook, want na één nacht samen is het eeuwige liefde hoor!

Eerste rondje lekker vlot gereden, bewust, omdat het heerlijk koel was. Voor de grooms zelfs een beetje frisjes. Die hebben zich aardig moeten inspannen om ons goed bij te benen geloof ik , maar ja, het ging lekker. De heren dronken goed het eerste rondje, vooral Barek dronk zo ongeveer bij iedere groomplek een halve emmer leeg. Freek en Hanifa hebben ons behalve gegroomd ook nog gefotografeerd, dus het album is ook weer aangevuld.

Voor we het wisten was de kop er af, en waren we al weer terug. Dan komen de eerste klasse I ruiters je tegemoet, en jij hebt die afstand er dan al op zitten. Raar gevoel is dat!

En dan is een volgend rondje van 22 km natuurlijk een peuleschil, in verhouding met 38, dus vol goede moed weer vertrokken, in een groepje van 4, en voor ons waren er al 2 vertrokken. Het werd langzamerhand wat warmer, maar het tempo uit het eerste rondje was toch goed te handhaven. Al snel maakten we ons los van de andere 2, en ergens halverwege reden we de nummers 1 en 2 achterop. De hele rit heb ik zo veel mogelijk een vaste regelmaat aangehouden, 5 km draf, 5 km galop. Dus toen het weer tijd werd voor 5 km galop zijn we ze voorbij gegaan. En we hebben ze niet meer in de buurt gehad, daarna. Niet dat we zo aan het rijden waren voor de eerste plek, helemaal niet, want eenmaal in het laatste rondje hebben we nog gezegd, komen ze ons nog voorbij, we gaan er niet om racen. Uitrijden is de boodschap.

En dan het laatste rondje van 22 km: we vertrokken als eersten en zijn dat dus het hele rondje gebleven, hebben het wat rustiger aan gedaan omdat het toch wel warm werd, Barek wat minder darmgeluiden had en Gorino op eieren ging lopen (en moest plassen, wat-ie niet wou doen, de gek), en verder was het gewoon genieten! We zijn onderweg ook wel 100 keer door Karin's 'wip met Groot Apparaat' op de foto gezet, kregen in de eindsprint nog indianenkreten mee vanuit het kasteel op de hei, kortom, het was leuk! En moe, wie is er hier moe na zo'n rit? Wij niet!

Nakeuring ook zonder problemen, hartslag was 80 bij finish en 44 bij nakeuring, A voor locomotie. Yeah!

Speciale dank aan onze supergrooms Karin, Frederique, Faas en EJ. Op zo'n lange rit en toch uiteindelijk warme dag kan je daar niet zonder.
Dit keer wilde Gorino gelukkig ook wel uit z'n eigen emmer drinken, zodat EJ niet net zoals in Zelhem voor jan-met-de-korte-achternaam die emmer stond op te tillen. Toch moest Gorino natuurlijk ook nog een keer samen met Barek uit diens emmer drinken. Hij kan het niet laten...

Vanochtend liep meneer er weer fris en fruitig bij, geen spoor van stijfheid, dus dat zit wel snor.

Carlaa

Re: [END] Holterberg 82 km gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:45

Super Ingrid! Groot succes dus, alles liep lekker! Van harte met je eerste plek!

Wanneer komt de eerste klasse IV?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:48

Super gefeliciteerd!
Wat een prestatie zeg

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 09:52

Carlaa schreef:
Wanneer komt de eerste klasse IV?

Niet volgend jaar denk ik. Eerst maar eens een 100+ rijden.
Dan héél misschien het jaar erop 2 x 80km in Duitsland. Lijkt mij voor mezelf beter te doen dan 120 km op 1 dag of zo. Maar ik zit er heel stiekem wel over te denken ja. Wie had dat ooit gedacht...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:00

Super hoor!! Gefeliciteerd!!
(en ook die grooms van je!!)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:17

Nogmaals, echt super gedaan ingrid! Echt onwijs gaaf dat je nu klasse IV startgerechtigd bent! Gefeliciteerd! (en lisette natuurlijk ook)

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:26

Gefeliciteerd met je eerste plaats.
Endurance lijkt mij erg leuk.
Helaas rijd ik zelf met mijn verzorgpaard en op de manege alleen in de bak. Ben zelf wel een keer op paardrijvakantie geweest met dagritten en dat was geweldig.

Ibbel even wat vraagjes
Je schrijft over 5 km galop en dan weer 5 km stap wordt er niet in stap gereden tijdens zo'n rit?
Hoe weet je wanneer er weer 5 km om zijn?
5 km lijkt mij erg lang in galop hoe lang doe je daar dan over?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:24

Super! Ik heb jullie wel zien rijden (natuurlijk) en de paarden zagen er zo vlak voor de finish er absoluut niet moe uit!

Lisette en jij natuurlijk van harte!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:32

Ingrid, echt onwijs gefeliciteerd zeg!!
Jullie hebben dit verdiend na al die training.

@lindsey 5 km is niet veel. Ik denk dat Ibbel wel langere afstanden gallopeerd....
Volgens mij zijn afstanden van 10km + vrij normaal in de trainingen en de wedstrijden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:08

Ik zit dan ook wel al de hele dag na te genieten hoor. Vooral omdat Gorino zo soepel als wat is, lekker fris erbij staat, en net z'n gewonnen voer (Fyto Gold muesli) gehad heeft en wel 20x z'n voerbak heeft uitgelebberd. Het schijnt lekker te zijn!

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:35

Super! Gefeliciteerd!! En het klinkt nog best ontspannen ook...

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:54

Nogmaals gefeliciteerd. Netjes gereden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:54

Tja, wat heb ik nog toe te voegen... Ik heb jullie tenslotte de hele dag van dichtbij meegemaakt.

Oh ja, dat ik vind dat je voor E achter G moet gaan. Maar dat had ik volgens mij al eens gezegd.

Geniet lekker van je klasse 4-startgerechtigdheid en van je fitte paard 'the day after'!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:59

Gefeliciteerd Super gedaan

Laska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:28

Hoi,

Ik had een vraagje, zijn er bijv ook lessen waar je goed uitgelegd krijgt voor het hoe en wat van endurance rijden? Wil het graag eens proberen maar niet zomaar zonder hulp.....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 20:32

Lessen in Endurancerijden zijn er niet. Maar eens komen kijken op een wedstrijd is heel leerzaam, een ruiter groomen nóg meer, zo kun je leren van anderen. Samen trainen met iemand die al langer rijdt is soms ook een mogelijkheid. Hang ervan af waar je woont, en of er iemand in de buurt zit. Ervaring delen willen iedereen bijna wel. DAt is ook het leuke aan het Endurancewereldje.

En zo moeilijk is het nou ook weer niet. Je begint ook niet met 82 km...

Lees anders eerst eens de FAQ op WD: viewtopic.php?f=29&t=419402

Of neem eens een kijkje in de HK: viewtopic.php?f=34&t=464192

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:41

In Laag Soeren was er toch een soort van begeleiding voor beginnende ruiters/amazones? Sprengenrit toch?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 15:12

Ja, dat klopt. Maar ik zou dat geen 'lessen in Endurance' willen noemen. Dat is meer begeleiding: hoe gaat het er nou op zo'n wedstrijd aan toe. Dan moet je het trainingsgedeelte van je paard dus al zelf gedaan hebben.