[WN] Western, wat heb je nodig ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Western, wat heb je nodig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 21:26

Nou waar zal ik beginnen:

Sinds ik een keer een westernfilm heb gezien, over een meisje enz met een paard en die hadden vanaf het begin opgebouwd enz ( was een hele lange film ) had ik zin om western te gaan rijden. Nou ik kan dus bij Dynamite Stable terecht, de eigenaar daarvan zit hier ook op bokt ( senga ) , maargoed nu wil ik weleens weten : wat heb je nodig om western te rijden?

Want binnenkort krijg ik ook mijn eigen paardje en daar ga ik ook western en alles mee rijden, dus ik wou wel weten wat ik allemaal nodig heb enz..

Als het kan met foto! en hoe duur enz het allemaal kost en waar je het hebt gekocht ?
Groetjes Sharona

crazycactus

Re: Western, wat heb je nodig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:19

Zadel, hoofdstel en een goede instructeur... dan kom je al een heel eind.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:22

En vergeet je paard niet !

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:39

Ik had mijn zadel eerder als mijn paard.
Ik heb mijn zadel in november 2000 gekocht geloof ik en in februari 2001 mijn paard

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 07:56

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 08:17

@ Cer :

Ja, dat is die site ja Daar geven ze ook westernles

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:10

Een paard en goede instructie en voldoende uithoudingsvermogen is in het begin alles wat je nodig hebt. Daarna: goed passend westernzadel (voor jou en voor jezelf) , goede pad en een hoofdstel, en een spoortje voor jezelf.. c'est tout!

Maar vooral die goede instructie, en dat goede zadel is moeilijker dan je denkt.

Wat betreft het paard: wat wil je, en wat is je budget? Wil je wedstrijden rijden? En wat jij bedoelt met "alles" hoort daar ook dressuur bij? Springen?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 09:50

@ Cassidy :

We hadden gekeken en we hebben gevonden: een paard wat zowel springen, dresuur als western kan..

En ik weet nog niet zoveel van western af maargoed voorlopig ga ik dan toch niet wedstrijden rijden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 09:57

Dus je hebt al een paard gevonden? Gefeliciteerd. Zorg dan nu voor een kwalitatief goed westernzadel. En hou er rekening mee dat een goed westernzadel bijna anderhalf keer zo duur is als een dressuurzadel.
Dus als je alle disciplines met dat paard wilt doen, en overal een eigen outfit voor wilt hebben, gaat je dat goud geld kosten.

Als je je voorliefde voor western van een filmpje hebt, zou ik toch een paar keer op een goed opgeleid westernpaard gaan rijden om het gevoel te krijgen wat dat inhoudt. Sommige dingen in de dressuur en de western staan namelijk compleet haaks op elkaar.