[WN] en dat gebeurt ons weer....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mienmien

en dat gebeurt ons weer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 08:16

Dinsdag een nieuwe pony gehaald. Het meisje waar het voor is helemaal blij. Pony ´s avonds lekker in het land gezet.... En de volgende morgen telefoon van de pensionhouder... Ehhh je pony is verdwenen!!! Totale schrik. Ze liep bij onze twee veulens in, en die stonden er nog gewoon! Geen draden stuk, helemaal niets.... Dan ga je zoeken... Politie bellen.... Etc. Gelukkig hadden we na twee uur de merrie gestraceerd. Een beveiligings ambtenaar had haar ´s nachts zien lopen (6km) verderop... Hij heeft haar in een wei gezet en ´s morgens de eigenaar van het weitje gebeld. Die op haar beurt de politie weer belde... En zo kwam het paardje dus terug bij ons...

Enige navraag bij de vorige eigenaars vertelde ons dat dit paardje een kleine Houdini is.. Ze weet zichzelf overal uit te bevrijden. Halsters gaan af, halsbanden ook, boxdeuren open en ze weet dus hoe ze tussen draadjes door moet stappen om uit de wei te komen... !!!!!!!
Ze staat nu veilig in een wei achter een 1.20 m hoog hek! En de weide zullen we wel zo aanpassen dat er om de 30 cm een draadje komt te zitten......

En voortaan noemen we haar dus ook maar Miss Houdini

Maar ze is gelukkig weer veilig thuis gekomen

mirarocky

Re: en dat gebeurt ons weer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 08:18

gelukkig dat ze weer thuis is.
maar de schrik zat er wel goed in of niet?¿

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 08:18

Leuk........hadden ze dat niet wat eerder kunnen vertellen.... Had je een heleboel stress gescheelt.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 08:26

De schrik zat er zeker goed in mirarocky.... Maar gelukkig lopen ze niet zomaar de wereld uit.... En is ze weer terug

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:03

Geweldig wat een verhaal. Wat gaan zulke zaken toch verbazingwekkend vaak goed. Terwijl ons de schrik om het hart slaat.

Lan is met haar veulen en Seven twee jaar terug ook doodleuk onder het draad door gewandeld. Ik heb Limbo-dancers kennelijk. Gewoon de rijksweg langs gesjokt. Door een paar bouwvakkers opgevangen en aan de doelpalen van het voetbalveld geknoopt tot we ze konden ophalen. Ze liepen heel rustig over het fietspad volgens hun. Die grote bruine (das de mijne) voorop. We hebben extra hoge omheining gemaakt en onderaan ook een draadje gespannen op shethoogte.

Gelukkig is voor jou ook alles zo goed afgelopen

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:47

... en ik mag er voor mijn werk regelmatig op uit om loslopende paarden of pony's te vangen! Voor veel collega's een rotklus, maar voor mij natuurlijk niet!
- onofficiëel ben ik in mijn team al benoemd tot coördinator loslopen vee -
Paardachtigen zijn [ofcourse] mijn specialiteit, maar ik heb ook wel redelijk veel cowsense
Schapen vind ik al een stuk moeilijker om te vangen en de [gelukkig zeldzame] gevallen van een loslopende geit laat ik het liefst aan anderen over! Dat zijn echt hopeloze beesten...

Jammer genoeg komen we ook wel eens te laat en heeft er al een aarijding plaatsgevonden tegen de tijd dat wij melding krijgen. Meestal verliest het dier het dan van de auto...

Gelukkig dat Miss Houdini is opgevangen door een beveiligingsbeambte die kennelijk van wanten wist

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:54

Gelukkig heb je haar terug.
Ik zou ook heel erg schrikken.

Dus moet je haar nooit alleen laten staan

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:44

Gelukkig is ze er weer!

Alleen volgende keer wel de buurman op de hoogte stellen voor je je pony terugsteelt!

Ik zou haar een gevanigenisbal aan het been knopen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:59

zo je mag zeker blij zijn dat alles goed is afgelopen, soms laten die pony's je nog eens flink schrikken.

Mijn shetje is ook een keer ontsnapt en die liep toen gewoon in een woonwijk 5 km verderop. Is toen door de politie gevangen en naar de manege gebracht. Gelukkig kende de eigenaresse van die manege ons en ook onze shet dus ze kon ons bellen. Anders hadden wij ook die schrik gehad dat ineens je pony verdwenen is.