[WN] Tips: Pad schoonmaken vóór het wassen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tips: Pad schoonmaken vóór het wassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:38

Hoewel er tegenwoordig ook pads zijn die je zo in de wasmachine duwt, aan de lijn hangt, en zo weer op het paard kan. Er zijn nog altijd veel pads in gebruik die je niet in de wasmachine kan duwen, maar je met de hand moet wassen. Gezien dat ook nog eens altijd erg lang duurt eer die dingen droog zijn, stel ik het altijd behoorlijk uit. Ik maak wel geregeld mijn pad op een andere manier schoon, en heb daarvoor twee handigheidjes ontdekt. Nu verbeeld ik mij niet het wiel opnieuw uitgevonden te hebben, maar ik wou dit topic openen, zodat wellicht nog anderen hun bevindingen hier kunnen posten Zodat ik die ook kan gebruiken

* De onderkant kammen met zo'n dunne manenkam, zelf gebruik ik daar deze manenkam voor. Met een gewone schapenvachten onderkant levert dit geen problemen op, werkt erg goed. De Toklat Coolback kan er wel wat minder tegen heb ik uitgevonden.

* De pad schoonspuiten met de compressor. Gewoon het pistool erop, en de pad bespuiten, de stofwolken vliegen je om de oren.

Ben benieuwd naar wat jullie nog meer doen voor het daadwerkelijke wassen

cornelie

Re: Tips: Pad schoonmaken vóór het wassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:02

Plakband met de plakband naar buiten om mijn hand wikkelen en zo de haren eraf halen.

Of een speciaal borsteltje hiervoor gebruiken.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:55

Stofzuiger met volle toeren erop.

Groetjes,

Bianca

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:02

Of gebruik zo'n hondenborstel met van die kleine dunne pinnetjes. Werkt perfect maar kijk uit voor je eigen handen want je hebt ze zo opengehaald (eigen ervaring!).

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:09

De makkelijke methode: laten wassen bij de wasserette/stomerij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:07

Dat kost geld Tenfold.

Stofzuiger met volle toeren (bedrijfsstofzuiger om combines mee schoon te zuigen) werkt uitstekend voor gewone sjabrakken en dekens. Maar pads wil er niet afdoende mee lukken.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:13

Tuurlijk, dat kost een paar euro (7 a 8 euro). Een bedrijfsstofzuiger heb ik niet, eentje kopen kost meer dan een paar euro

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:43

elke x na het rijden met een borstel de haren eraf borstelen,dan duurt het lang eer hij echt vies is!

en de echte lamsvelpad deed ik na het rijden met een vochtige handdoek schoonwrijven.
zag er elke weer weer als nieuw uit.

en als ze heel vies zijn onder de kraan en dagen laten drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:51

Dat dagen laten drogen is juist wat ik zo irritant vindt... Verder moet ik toegeven, dat ik mijn pony's nooit supergrondig borstel, omdat ze permanent buiten staan, en dan komt er dus stof etc, via het zweten in de pad...

Zou verder niet weten waar er hier nog een stomerij oid is, en dat kost idd geld. Maar je hebt gelijk, niet iedereen heeft bedrijfsstofzuigers of compressors

Trouwens wel veel bekeken, en relatief weinig antwoorden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:55

Om de zoveel tijd met een roskam de haren er afhalen.
Maar de vettigheid en de viezigheid haal je er toch alleen maar af met heet water en eventueel een sopje van groene zeep. Wel heel goed uitspoelen nadien....

Ik breng ze ook weg naar de stomerij. Of vervang hem om de zoveel tijd.

Voor degenen die geen stomerij in de buurt hebben: neopreen is ook erg makkelijk schoon te houden

banish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:58

Ik heb een neopreen pad.
Die houd ik gewoon onder de kraan en dan is hij in 5 minuten droog

Mijn andere pad borstel ik gewoon met mijn harde paardenborstel af.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:04

Ik stel mezelf dan altijd voor met iets van neopreen om me heen en dan hard werken, gatver, ik vind het vies spul. Dus mijn paard heeft een gewone, zweetopnemende pad die ik om de zoveel tijd was (coolback) of borstel (orthopedisch ding). De moeilijkste doet mijn man met de cleaner en die moeten dan maar langer drogen, pads genoeg....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:05

Na elk gebruik veeg ik de ergste haren eraf met een van de paardeborstels (rubberen noppen). Eens per week gaat de stofzuiger op standje levensgevaarlijk erover.
Mijn Ortho-Flex pad heb ik zo 5 jaar schoon genoeg kunnen houden voor verantwoord gebruik.

Als je de pad niet vooraf schoonmaakt voor je hem in de wasmachine doet weet ikn iet of die machine dat erg leuk gaat vinden. Een reparatie kost niet weinig tenslotte.