[WN] Bij het laatste stukje, steeds de neus naar voren duwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Bij het laatste stukje, steeds de neus naar voren duwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 14:52

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik ijn eerste westernles gehad en heb huiswerk mee naar huis gekregen. Ik ben lekker aan het oefenen, maar stuit een beetje op een probleempje, helaas heb ik pas over 2 weken les en hoop dat jullie bokkers misschien tips hebben.

Wat ik nu thuis moet oefenen is een kleine volte van ongeveer 6 meter maken, waarbij de teugels los zijn maar net genoeg zodat ze de ophoudingen voelt. Op mijn binnenteugel moet ze lager gaan lopen met de hals.
Dit gaat al aardig, ze reageerd op steeds kleinere hulpen, het probleem is alleen dat zodra ze lager is met de hals, ze haar neus nog even naar voren duwt en direct weer omhoog komt, het duurt dan weer eventjes voor ze weer laag is.

Ik verwacht niet van haar dat ze het binnen een paar dagen kan, maar ik wil hier toch wel aan werken.

Alvast bedankt.

cornelie

Re: Bij het laatste stukje, steeds de neus naar voren duwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:42

Een volte van 6 meter netjes in balans en met een fijne aanleuning kunnen maken kost flink wat kracht van een paard. Ik denk dat ze gewoon nog niet sterk genoeg is en dat daar het probleem ligt. En als je teveel met de binnenteugel loopt te knutselen heb je kans daardoor de hals te blokkeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 20:31

Het kostte haar moeite recht te blijven dat wel!
Ik heb het voornamelijk in stap gedaan en misschien 2 rondjes draf op iedere hand. daarna weer stap en oefenen.

Wat bedoel je verder met het blokkeren van de hals?
Haar hals zelf is wel heel soepel.

Zodra ze laag is met haar hals en ik laat alles los, dan is ze wel helemaal aan het zoeken naar aanleuning? kan dat?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:16

Als ze niet recht op de cirkel loopt, buitenteugel erbij?