[WN] nieuwe regels van de wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyra31

nieuwe regels van de wran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 00:00

hoi allemaal wie kan me helpen aan de laatste bij gekomen regels van de wran ??,die pas zijn ingegaan ,ik ga vaak met me vriendin mee op wedstrijd maar we stuiten elke weer op regels die veranderd zijn in het regelement ,zoals een ander mag je paard niet meer losrijden ,bij de trail mag je geen onderdeel meer overslaan want dan rijd je verder maar niet voor punten ,het zou fijn zijn als ze een kopie bij de balie leggen waar je je eigen moet melden op wedstrijd , zodat je weet wat de nieuweregels zijn ,het is jammer dat z'n organisatie daar niet aan denkt, nu gaat het zo de ene hoort dit en de andere dat en op het laats weet je niet meer wat wel en niet kan ,ik zou het fijn vinden als er iemand is die weet wat de nieuweregls zijn,en mij dit wil laten weten,of een site waar dat opstaat ik heb al op de wran site gekeken maar niets gevonden wat nu precies de nieuwe regels zijn gr kyra

Frayba

Re: nieuwe regels van de wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 05:24

kyra31 schreef:
,het is jammer dat z'n organisatie daar niet aan denkt,

Ja Kyra, je hebt helemaal gelijk.

Maar de organisatie hééft aan je gedacht, hoor! En zelfs al vóórdat je tegen dit probleem aanliep. Je kunt namelijk LID WORDEN !!!!

Je krijgt dan het REGELBOEK. Met automatisch de belangrijke UPDATES. En je mag zelfs naar de LEDENVERGADERING. Waar je ZELF kunt meestemmen over de WIJZIGINGEN. Wat zou je je nog meer kunnen wensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 06:11

[quote="kyra31het is jammer dat z'n organisatie daar niet aan denkt, [/quote]

Ik sluit me aan bij het antwoord van Chris, maar wil je ook nog even meegeven dat bij het secretariaat altijd wel een regelboekje aanwezig is. Dus mocht je ergens over twijfelen, dan kun je er altijd even het boekje in gaan zien.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 06:53

kyra31 schreef:
,of een site waar dat opstaat ik heb al op de wran site gekeken maar niets gevonden wat nu precies de nieuwe regels zijn gr kyra

Natuurlijk sluit ik mijn bij het antwoord van Chris en Sonja aan, en wil daar aan toevoegen dat je toch wat beter op de Wran site moet kijken.
Onder het nieuws staan de regelwijzigingen afgedrukt.

Groeten Peter Vet

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:04

Ehhh is dat echt zo dat een ander je paard niet mag losrijden.... of had dat misschien te maken met het dragen van een hoed???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:39

O ik dacht dat het iets met een klok en een klepel te maken had

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:47

Leek me ook Son

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:51

Mijn groom werd de laatste wedstrijd inderdaad aangesproken op het niet dragen van een hoed. Terecht want het staat in de regels. Had ik op moeten letten. Wel grappig dat het pas gebeurde voor m'n laatste onderdeel, aan het eind vd middag. Ze had de hele dag nog geen hoed opgehad... 'k Zal er volgende keer eentje extra meenemen...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:36

De nieuwe regels staat op de site onder nieuws inderdaad. Verder is het de bedoeling dat er een regelboek online komt, maar er is ook een regelboekcommissie hard bezig met alle regels nader te bekijken (dit is besloten op de laatste ALV). Zelf heb ik er de voorkeur voor om het daaruit voortkomende regelboek op de site te zetten.

Het huidige regelboek en de aanvullingen kun je ontvangen door voor een volgens mij zeer redelijk bedrag lid te worden van de WRAN

kyra31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 23:44

even reactie ,ten eerste duurt het al een eeuwigheid om lid te kunnen worden van de wran, ik ben daar al meer dan een half jaar mee bezig en ik heb toevallig net post gehad van de wran moet alleen nog even betalen,dus dan ben ik lid .ten tweede waren we laatst op een wedstrijd en daar wilde ik even het paard van me vriendin in stappen,[ik had me hoed op ]werd er tegen me gezecht door de mensen van de organisatie dat dat niet mag omdat ze dan niet weten of ik de trainer ben of of de ruiter, ten derde me vriendin is lid van de wran en heeft ook het regelementen boekje maar ook niets gekregen van de laatste veranderingen over wat er veranderd is enz ,en we waren niet de enige die het niet wisten van de laatste veranderingen want de mensen die verder mee deden op die wedstrijd wisten het ook niet is hun later door de jury ED goosers verteld . dit is geen aanval tegen de wran maar gewoon een vraag gr kyra

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:14

Nou dat van het inrijden door een ander staat nergens in de regelementen hoor, dus dat is dan mooi een foutje van de organisatie. Had ze maar gevraagd waar dat dan staat....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:48

kyra31 schreef:
even reactie ,ten eerste duurt het al een eeuwigheid om lid te kunnen worden van de wran, ik ben daar al meer dan een half jaar mee bezig

Nou, opzeggen kan ook lang duren.. ik ben daar al een poosje mee bezig, en na een aantal keer van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, hoop ik dat het nu gaat lukken

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:55

was dat in kootwijkerbroek?
want daar ging het een en ander mis kwa regels.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:00

De ledenadministratie kost op het moment veel tijd omdat er een paar dingetjes niet helemaal goed zijn gegaan. Dat is inmiddels als het goed is verholpen. Nieuwe aanmeldingen via de site worden zo snel mogelijk verwerkt. Ook opmerkingen of vragen via de site probeer ik dezelfde dag nog te verwerken. Op dit moment zit er wat tijd tussen omdat ik eigenlijk nog niet zoveel aan de computer mag, maar dat is tijdelijk. Als ik het antwoord weet, geef ik dat per omgaande, anders geef ik altijd door dat ik het navraag. Dan heb je binnen een dag of twee á drie normaal gesproken antwoord.

Met betrekking tot die regel over het inrijden. Dat staat nergens in de regels. Dat is dus een foutje van de betreffende wedstrijdleiding.

kyra31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 14:49

hoi piggeljay het klopt het was in kootwijkerbroek,dat werd daar gezecht,en ook dat je geen hindernis meer mag overslaan in het trail pakoer,als je dat wel doet dan rij je verder voor geen punten gr kyra

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:25

Het hele bejureersysteem van de trail is veranderd (is nu het zelfde als bij de reinig). Wel vervelend als je dat allemaal niet weet, maar ja das pech.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 15:59

ik moet eerlijk zeggen dat ik al jaren lid ben van de WRAN maar deze laatste nieuwe regels nog niet wist
nou kijk ik eigenlijk nooit op hun site(voor wedstrijden moet ik toch bij de federatie zijn) maar als ik per post op de hoogte was gestelt had ik dat toch moeten weten
misschien heb ik niet goed opgelet bij de post

heb nu de hele boel gelezen op de site en zal proberen een nette trail te rijden de volgende keer

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:58

De laatste regels heb ik netjes gekregen via een supplement boekje in de post

kyra31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 20:56

hoi dat is mooi werk ben benieuwd of me vriendin dat dan ook nog krijgt,maar wat me wel opvalt is dat iedereen zich aan gesproken voelt als er een vraag gesteld word zijn we niet allemaal als beginner begonne dan ????????? ik neem aan dat jullie als beginner ook niet alle regels gelijk wisten of wel dan zijn jullie ,jullie begin tijd vergeten dan gr bianca

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 22:24

Kyra, iedereen die zich aanmeldt bij de WRAN krijgt het regelboek en het supplement toegestuurd. Natuurlijk is alle begin niet altijd eenvoudig en kun je problemen hebben met de regels. Niet iedereen kent het regelboek uit het hoofd. Maar meestal hebben beginnende wedstrijdruiters (of ze nu dressuur of western rijden) wel hulp/steun van een instructeur/trice of een al wat meer ervaren mede-ruiter. Als je dat niet hebt, kun je ook even contact opnemen met de betreffende organisatie. Die beantwoordt dan graag je vragen. Aan de andere kant wordt iedereen die zich inschrijft voor een wedstrijd wel geacht die regels te kennen. En dat heeft niet zoveel te maken met je begintijd wel of niet vergeten.

Hoe dan ook. Ik wens je veel succes op je komende wedstrijden. Het is altijd leuk als er een nieuwe ruiter bijkomt.

kyra31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 22:30

anya bedankt voor je reactie maar waar het ons om ging is dat er regels veranderd waren die wij en dus ook de andere ruiters niet wisten vandaar dat me vraag was hoe kom je achter de nieuwe wran regels ,ik heb ze inmiddels op de wran site gelezen ,dus we zijn nu op de hoogt gr kyra