[WN] Gestolen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SebasV

Gestolen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:36

In de nacht van donderdag op vrijdag 26 augustus hebben onverlaten gemeend, bij ons op stal te Gemonde (vlakbij Boxtel), in te breken in de zadelkamer.

Alle zadels zijn meegenomen, en naar alle waarschijnlijkheid zullen ze toch wel ergens in het handelscircuit moeten opduiken.

Kleine kans dat we ze terugvinden, maar het is zeker een goede poging waard.

Zeker omdat het niet om alledaagse zadels gaat, in iedergeval 2 ervan zijn makkelijk te herkennen.

De eerste is een Continental Equiflex Pro Reiner, en ziet er alsvolgt uit:

Afbeelding

Tevens ontbreekt er ook een bijpassend hoofdstel en borsttuig.

De tweede is een zadel van het merk Montana. Het is een dark-oiled saddle met een suede zitting. Een duidelijke foto volgt nog, dit is er eentje die er veel op lijkt. Kleur is iets donkerder, zitting is suede en heeft in plaats van saddle-stings zilverbeslag.

Afbeelding

Ook ontbreekt er nog een dressuurzadel van het merk "Global dressage" en een dressuurzadel van het merk "Euro Riding" met type "Luxor"

Ik ben bereid een beloning te geven aan degene die mij helpt deze zadels daadwerkelijk terug te vinden.

Aangezien ik een erg "nieuwsgierig" mens ben, ben ik ook bereid een extra beloning te geven aan degene die mij kan helpen aan meer persoonlijke gegevens van deze criminelen.

Het komt tegenwoordig vaak voor in onze regio dat er tuig gestolen wordt en het wordt hoog tijd dat het tuig dat hier verantwoordelijk voor is tot een stoppen wordt gebracht! Deze keer zijn het zadels....de volgende keer een paard??... :evil:

Alle informatie zal discreet behandeld worden.

Sebas

Ezmee

Re: Gestolen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:07

Ja bij ons ook 10 km van mij af ook. Is al wel langer geleden. ik kan je verder niet helpen maar er is wel een website over dus weet hem niet meer uit m'n hoofdt. Ergens bij de fnrs op de site staat en link misschien heb je iets aan

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:48

hmm gemonde, daar rijd ik ook twee ponys. ik kan wel vragen of ze daar misschien iets gehoord of gezien hebben

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:50

Jaar/ half jaar geleden was het in de polder raak... Gewon alle slotjes kapot geknipt, bij ons alleen de duurdere zadels meegenoen, wij hadden net een dag ervoor ons leren dress zadel daar weggehaald. en ons 5 jarige wintecje hebben ze mooi laten liggen, veel succe smet het treug vinden.. niet verzekerd?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:02

In Boxtel wordt idd heel veel meegenomen, hier komt het niet heel veel voor.. Ik zit regelmatig in Boxtel, ik zal wel even rondkijken

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:58

hier in rotterdam wordt ook aardig wat leeg geplunderd.
en inderdaad de duurdere zadels worden meegenomen,
schijnen ook polen te zijn.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:13

Ik krijg nogal eens westernzadels aangeboden dus ik zal het ook in de gaten houden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:16

-> WN

TK is echt voor het aanbieden van zadels

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:46

ik kan je maar 1 tip geven, hou ebay duitsland in de gaten. daar worden western zadels in massa aangeboden, wie weet vind je ze ertussen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:48

Mijn stal handelt in zadels, ik zal opletten

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:03

in denhaag bij berestein hebben ze ook donderdag op vrijdag nacht ingebroken en heel wat zadels meegenomen,dus ze zijn echt overal actief.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:07

ja bij ons ook al :S
Mijn zadel ging niet mee ik had hem als enige in mijn kast
Maar ik hoop voor je dat je ze terugvindt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:50

Jeees het lijkt wel steeds erger te worden.... Ik denk ook dat er bijna niet tegen te beveiligen valt...

@Natas: Ze hebben toch niet ook de westernzadels meegenomen???? (niet dat dat erger is dan je engelse spullen, maar toch...die mensen hadden net nieuwe zadels zeg...)

Je zou iets kunnen verzinnen met een ketting door de boom heen, maar als ze doorknippen, knippen ze alles door....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:04

@SebasV: Hoe waardeloos het ook is; je zadels zijn niet zo bijzonder. Het zijn normale zadels van een bekende lijn die nu ook nog geproduceerd wordt.
Zolang je niet het fabrikaatsnummer weet of een 'eigen' nummer ergens in het zadel hebt geslagen heb je weinig kans om het terug te vinden én te bewijzen dat het van jou is.

Mocht je het terugvinden en de 'eigenaar' kan een bewijs overleggen dat hij er een reële marktwaarde voor heeft betaald dan heb je nog geen eens het recht om het terug te eisen.
De wet zit raar in elkaar wat dit betreft.

Vastbinden in een kast is een optie.
Een stevige stalen draad/stang is moeilijker kapot te krijgen als een ketting. Vaak nemen dieven dat risiko dan liever niet.

Hopelijk doet je verzekering niet moeiijk met uitkeren en vind je snel een ander goed passend zadel.

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:30

Cer schreef:
Jeees het lijkt wel steeds erger te worden.... Ik denk ook dat er bijna niet tegen te beveiligen valt...

@Natas: Ze hebben toch niet ook de westernzadels meegenomen???? (niet dat dat erger is dan je engelse spullen, maar toch...die mensen hadden net nieuwe zadels zeg...)

Je zou iets kunnen verzinnen met een ketting door de boom heen, maar als ze doorknippen, knippen ze alles door....

hoi zover ik weet hebben ze geen westernzadels gestolen alleen engelse,en weet je wat het is,je kan ze wel vast leggen met een ketting om ze een handeling meer te laten laten verrichten maar als ze al het hek aan de voorkant kapot kunnen knippen dan knippen ze idd ook gewoon de ketting kapot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:36

Als ze iets echt willen hebben krijgen het het heus wel.
Dus een goede verzekering afsluiten of je zadel mee naar huis nemen.

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:00

Succes, ik hoop dat jullie ze vinden.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:05

registreer het op www.zadeldiefstal.nl, daar staat een overzicht van (bijna) alle gestolen zadels in nederland!