[WN] Speeltjes voor in de paddock?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WWranglers

Speeltjes voor in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 08:11

Bij ons staan de paardjes met z'n 2,3 of 4-en in de paddocks van 25 bij 14. Meestal hebben ze het errug druk met elkaar kroelen, lekker even rollen, gek doen etc. 's Middags krijgen ze hooi buiten dus dan staan ze lekker te peuzelen.

Op dit moment doen wij er verschillende dingen in, o.a. pionnen, skippyballen, lekkere boomstronken om aan te knabelen. Wij proberen dit zoveel mogelijk te wisselen. Maar helaas na een paar uur is die skippybal echt niet zo interesant meer, je kunt hem vastpakken, er mee gaan rennen, tegen bokken, maar ja als het dan niks meer doet is tie toch niet zo leuk meer.

Wat stoppen jullie allemaal in de paddock?

crazycactus

Re: Speeltjes voor in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:16

niets......... ze hebben elkaar en ze hebben hooi. Bij mij kijken ze nooit naar dat soort dingen. Genoeg interessants om naar te kijken aan wat er allemaal op het erf gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:18

Paarden... twee stuks. Soms snoei ik de wilgenboom wel eens en dan krijgen ze de takken die ze dan opeten. Verder ligt m'n paddock op het erf, en kijken ze maar wat in het rond of naar de weg...

Verder voetballen ze zelf graag met hun drinkbakken (speciekuipen, maar dat waardeer ik niet echt) als daar niet genoeg meer water in staat naar hun zin. Of met de voeremmers even als m'n pa geen tijd had om ze eruit te halen. Doe er eigenlijk nooit speeltjes in, ze hebben elkaar, er is genoeg te zien, en verder vermaken ze zich wel.

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:24

Wij hebben 3 bomen in de paddock laten staan. De bast hebben ze opgegeten en de bomen zijn inmiddels overleden. Ze worden nu gebruikt als schuurpaal en als plekje om bij te slapen. In 1 van de bomen hebben we een speelappel opgehangen waar bijna iedere dag dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Voor de rest hebben ze kuil, stro en water in de loopstal. Ze staan er met zijn 8-en.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:29

Ik heb 2 meiden die de speelse leeftijd al achter zich gelaten hebben. Met de rubber voerbakken wordt wel gegooid, maar dat is uit ongenoegen dat ze te snel leeg zijn

Verder kan ik zelfs de dekens rustig over de staldeuren laten hangen.

's Nachts willen ze nog wel eens slidings oefenen (aan de sporen te zien), maar overdag doen ze dat zeer zelden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:34

Wilgentakken, pionnen en hooi.
De wilgentakken zijn het populairst, dan het hooi en ach, affentoe een pion happen is ook wel eens leuk.
Ik heb niet echt het idee dat ze op veel speeltjes zitten te wachten, ze kijken er igg niet echt naar om.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:39

Bij mij hetzelfde, takken, pionnen, zoutblok en balken, die van mij zijn kennelijk wel speels, zelfs Jeddah van 9 zit regelmatig aan een tak en Senna neemt ze mee op sleeptouw. Natuurlijk zijn ze er niet de hele dag mee bezig en vaak zie ik het niet eens gebeuren, maar gezien ik bijna dagelijks alles op 1 hoop leg en het een aantal uren later weer heel anders ligt zijn ze er duidelijk toch wel mee bezig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:42

Jammer dat hier in de buurt geen wilgen groeien, geen slootjes op de Veluwe he

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:43

Een oude jerrycan, een leeg zandvat (van zwembadfilter), een zo'n stootboei van een boot (geweldige voetbal) en een basketbal. O ja, de oude autoband, vinden ze ook erg leuk.

Verder nog een bezem aan de wand gehangen waar ze zich aan kunnen schuren (zijn in de handel voor koeienstallen). Ze hebben hier vorig jaar ook dikke pret gehad met een heel dik touw (zo een die als trapleuning gebruikt wordt).

Ze spelen hier wat af hoor! Janssen en Whisper nemen vaak samen een oud zacht balletje in de mond en gaan dan hard rondjes rennen.

Afbeelding

Afbeelding

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:55

Leuk..... goh wat zijn die van mij dan een saaie pieten..... die kijken een keer en dan is het niet interessant meer.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:13

Sugarmiss schreef:
Jammer dat hier in de buurt geen wilgen groeien, geen slootjes op de Veluwe he

Ik gebruik ook Berk, is veilig en lekker!

Leuke foto's MoniqueT!!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:15

Een Border Collie
Tenminste voor sommige paarden dan, deze hond drijft de gehele dag de paarden op en sommige gaan dus ook vrolijk met hem spelen en als ze het zat zijn gaat hij naar een ander paard.

Voor de rest alleen hun water en kuil voer en soms wat takken van de bomen, maar daar spelen ze niet mee.
Meestal staan ze gewoon lekker de hele dag te soezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:17

jeddah schreef:
Ik gebruik ook Berk, is veilig en lekker!

Berk hè, zal vandaag eens een rondje tuin maken, volgens mij hebben we die wel ergens staan

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:19

Berken heb ik hier ook zat... ik denk als ik 5 jaar niets aan mijn tuin zou doen dat het een berkenbos is...... Maar ik vind ze wel heeel mooi en de takken gaan idd ook bij de paarden. Lekker die blaadjes en schors.....