[WN] wie heeft goede, slechte ervaring met Westwood westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

johnnie

wie heeft goede, slechte ervaring met Westwood westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:36

Ik heb zelf enige tijd geleden een westwood gekocht en mijn Billy Cook daarop ingeruild. Deze was veel te zwaar ruim 15 kg.

Wie is er tevreden met zijn westwood want ik heb de indruk dat toch iedereen zweert op Cook.

crazycactus

Re: wie heeft goede, slechte ervaring met Westwood westernza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:43

Waarom is 15 kg te zwaar??? Voor jouw?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:58

laat ik het anders zeggen, niet te te zwaar echter ik zat er niet lekker op.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:09

Dat kan natuurlijk, tja ieder merk heeft verschillende modellen en je zou het gewoon moeten proberen.

Solanos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:11

Ik heb een westwood. Mijn eerste zadel was een Garland, waar ik zeer tevreden over was, maar dit zadel lag echter niet helemaal goed op mijn paard. Ingeruild voor een westwood en dit bevalt prima! Zit goed en alhoewel ik te weinig onderhoud pleeg, blijft het zadel mooi.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:56

Solanos schreef:
Ik heb een westwood. Mijn eerste zadel was een Garland, waar ik zeer tevreden over was, maar dit zadel lag echter niet helemaal goed op mijn paard. Ingeruild voor een westwood en dit bevalt prima! Zit goed en alhoewel ik te weinig onderhoud pleeg, blijft het zadel mooi.

Dank je voor je antwoord

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 20:57

crazycactus schreef:
Dat kan natuurlijk, tja ieder merk heeft verschillende modellen en je zou het gewoon moeten proberen.

Welk merk of type heb je zelf dan ?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:07

Hihihi nou zelf heb ik er geen.... maar dat weet ik uit ervaring. Monique van de oregon trail tack store is een vriendin van mij en ik loop regelmatig door de winkel. Vandaar dat ik ze wel gezien heb. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een veels te dure smaak heb qua zadels om een westwood te kopen. Maar dat komt omdat ik gewoon verwent ben. Ik heb heel veel mazzel gehad met mijn zadels (bijde handgemaakt en 1 daarvan is van Herman Oakleer gemaakt).

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:15

crazycactus schreef:
Hihihi nou zelf heb ik er geen.... maar dat weet ik uit ervaring. Monique van de oregon trail tack store is een vriendin van mij en ik loop regelmatig door de winkel. Vandaar dat ik ze wel gezien heb. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een veels te dure smaak heb qua zadels om een westwood te kopen. Maar dat komt omdat ik gewoon verwent ben. Ik heb heel veel mazzel gehad met mijn zadels (bijde handgemaakt en 1 daarvan is van Herman Oakleer gemaakt).

Een goed zadel hoeft niet duur te zijn. Als vergelijk, mijn Cook heeft 1975 euro gekost en ik zat er brrrrrrrrr op en op de westwood super goed, en deze koste maar 1425 euro dus. En wie is in godsnaam herman Oakleer. Ik ken enkel leer van runderen Je site is wel erg leuk

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:20

Nee dat klopt, ik heb ook op een M.L. Leddy's van $2000 gezeten en die zit voor geen meter!!!!! Maar dat is omdat hij te breed is en een ander kan er zomaar wel lekker in zitten. Het is zo ontzettend persoonlijk, en het licht er ook aan hoe je bebouwd bent.

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:26

Ik ben zwaar gebouwd van voor en ook van achter

Heb iets weg van John Wayne

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:29

Nou monique heeft nog een heel ruim zadel liggen hoe breed is je paard.....

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:36

crazycactus schreef:
Nou monique heeft nog een heel ruim zadel liggen hoe breed is je paard.....

Ik heb tientallen zadels geprobeert en laten opleggen, ben echter tevreden nu, ik zit goed en het legt lekker op het paard. We zijn de essentie van de vraag aan het verliezen. Ik hoor van Westwood eigenlijk weinig dus vandaar mijn vragen.
Maar ik babbel graag met je Je antwoord van ik ben eigenlijk te verwent om naar een Westwood te kijken daar kan ik me niets bij voorstellen of zou dit wel moeten ?

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:57

Ik heb een Westwood butterfly reiner en ben er erg tevreden over. Een prima zadel en mooie kwaliteit leer. Ook wat zilver en het zit als een huis, ook voor de wat bredere ruiter!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:10

meikie schreef:
Ik heb een Westwood butterfly reiner en ben er erg tevreden over. Een prima zadel en mooie kwaliteit leer. Ook wat zilver en het zit als een huis, ook voor de wat bredere ruiter!

Hey die heb ik ook. En ik ben inderdaad een flinke boy

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:40

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:43

Ik heb een Westwood (ja zelfs 2) en moet echt niks anders meer hebben hoor.
Heb op verschillende zadels gezeten, gepast (waaronder ook billy cook) maar zat er echt niet goed op. Tot deze westwood (don l' sol of hoe schrijft ge dat).
Hier een heel tevreden westwoodeigenaar

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 12:02

silleke schreef:
Ik heb een Westwood (ja zelfs 2) en moet echt niks anders meer hebben hoor.
Heb op verschillende zadels gezeten, gepast (waaronder ook billy cook) maar zat er echt niet goed op. Tot deze westwood (don l' sol of hoe schrijft ge dat).
Hier een heel tevreden westwoodeigenaar

Awel ! Billy Cook is er door een professional op gelegt, aangemeten de drukpunten bekeken enz. Echter ik merkte aan het paard dat ze er niet graag graag onderliep. Gevoelsmatig dus. Ik heb de westwood butterfly en zit zelf als een prins en merk dit bij het paard ook. Weer gevoelsmatig.

Dus dan zijn we allemaal tevreden. Ik ruil denk ik niet meer. Zadel heeft inderdaad een diepere zit maar dat komt mij met mijn figuur best wel uit.

Thanks

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 12:05

Cassidy schreef:
Ik vind de Westwoods doorgaans een wat diepe zit hebben, ik heb zelf liever wat meer bewegingsvrijheid.

Als ik de zadels op deze pagina vergelijk, ga ik toch liever voor de onderste

http://www.riverland.be/zadelmakerij/westwood.htm

Waar zit jij het liefste op ? wat zijn je favorieten dan ? Op welke plaats komt volgens jou Westwood ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:51

Ik heb zelf een Dale Chavez, die mijn ouder merrie helaas niet meer past (gekocht op een vierjarige, en de rug en schoft van het paard zijn inmiddels na wat jaartjes, en een dracht zo veranderd dat ik toch aan wat anders moet) en voor de jongste sinds kort een Pullman Continental reiner, tweedehands.

Mijn favorieten zijn: Bob Avila, Billy Cook 6005, Dick Pieper, Pullman Continental NRHA Pro Reiner (126) , en mijn Dale Chavez. Als deze verkocht is wil ik voor een ander zadel gaan kijken, en ik ga het eerste een van deze uitproberen, temeer omdat ik al een paar exemplaren op stal heb mogen proberen en mogen proefrijden, en dat zat gewoon goed, en paste mijn paard goed. Uiteindelijk kan er van zadel tot zadel nog verschil zitten, dus ongepast koop ik niets. Maar Westwood zou in mijn lijstje niet voor zou komen.

Foto van de Pullman 126 professional reiner.
Afbeelding

Toen ik mijn Dale Chavez kocht, dacht ik ook dat ik een zadel had voor de rest van mijn ruitercarriere met mijn paard. Maar je eisen veranderen, en je paard veranderd ook.

Maar als je tevreden bent met je Westwood, dan is dat toch super?

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:27

Ik heb bij Arthur maar twee zadel gepast, de eerste was een ontiegelijk mooie tweedehands, merk weet ik niet meer. Alleen had ik last van de rigging. Toen de Westwood, die lag als een huis en zat ook nog eens heerlijk. Dus ja, de keus was snel gemaakt!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:45

Ik zie alleen mensen die een westwood hebben, als zeer tevreden uit de bus komen. Ik ben dus niet de enige.
Cassidy, ruil alles maar in en koop je een westwood

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:48

Wij hebben ook een westwood, het ligt goed op mijn paard en mij bevalt het zadel prima, mijn vriend daarintegen zit alleen maar te klagen en wil toch een iets ruimer zadel hebben waarin hij niet zo opgesloten zit

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:57

Ik ben een flinke boy maar ik voel me niet opgesloten op mijn zadel. Ik denk dat je vriend eens naar het te koop staande zadel van cassidy moet kijken. Misschien kan hij het uitproberen ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:00

Eh, dat zadel wat ik te koop heb is een Ladies Allround ...Hij kan het proberen, maar ik denk dat Djana's vriend daar niet zo lekker op gaat zitten

Ik heb twee andere interessenten, mocht dat nou niet lukken laat ik het weten...