[WN] ervaringen pads

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keci

ervaringen pads

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:44

Omdat ik niet overweg kan met de zoekfunctie, stel ik toch ff mn vraag
Ws al vaak behandeld, maar welke pad kan ik het beste gebruiken voor mijn paardje ?? Nu heb ik er 1 met een wollen onderkant, vrij dik, en ze zweet zich kapot: het schuim stond zelfs opdr rug onder de pad gisteren lijkt met niet echt fijn voor dr

Graag jullie advies en ervaringen met andere pads

Groet, kees

Cassidy

Re: ervaringen pads

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:48

Dat de pad dik is, is alleen maar goed, want een westernzadel heeft geen kussens.
Dat paarden onder de pad gaan transpireren (en soms zelfs tot het schuimt) is niet te voorkomen, niet bij die pads met wollen voering. Ook bij Neopreen pads wordt het warm en krijg je schuimvorming. Wat je kunt proberen zijn de Professional Choice Air Ride pads (zelf geen ervaringen mee) die beweren dat de ventilatie in de pad beter is en de rug zo koeler blijft. Maar voor een Air Ride Pad zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:48

De zoekfunctie werkt ook niet helaas......

Neem een coolback van Toklat, die absorberen beter en die kunnen in de wasmachine!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:19

Cassidy schreef:
Wat je kunt proberen zijn de Professional Choice Air Ride pads (zelf geen ervaringen mee) die beweren dat de ventilatie in de pad beter is en de rug zo koeler blijft. Maar voor een Air Ride Pad zul je wat dieper in de buidel moeten tasten.

Ik ben zeer tevreden over deze pads van PC. Voorheen reed ik altijd met een neopreen pad en mijn paard was altijd bezweet onder die pad, ook als we niet intensief gereden hadden. Sinds een paar maanden gebruik ik zo'n Air Ride pad en wat een ongelofelijk verschil! Niet alleen wat betreft het zweten, maar het rijdt ook totaal anders. Echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 20:34

keci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:53

bedankt voor de reacties ! Twijfel nu dus tussen een toklat coolback en een air ride; behalve het prijsverschil tussen die 2 zijn er tussen de verschillende air rides ook nogal verschillen in prijs (bij justwestern.nl) Weet iemand de verschillen tussen de types air ride ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:59

Waarom vraag je Cornelie (boktnaam) niet ? Zij is degene die Justwestern uitbaat, en kan je zeker meer over het verschil tussen deze versies van de pads vertellen

keci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 22:18

ok bedankt, stuur dr even een pb-tje

jip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:28

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:18

Ik rijd met een Professionals Choice neopreen pad Cutting model.
Erg fijne pad en Digger loopt er ook super onder.
Makkelijk schoon te houde; je hoeft er alleen een doekje over te halen en klaar is kees!
Just Western verkoopt ze o.a.