Ergens halverwege het veld gestart, maar al gauw zaten we opeens redelijk voorin het veld - zonder 1 paard ingehaald te hebben. Er zijn er heel veel fout gereden, op verschillende plekken. Maar ja, een wedstrijd in je achtertuin, die je bovendien al 3 keer hebt gereden, daar ken je de weg wel, dus wij zijn gelukkig nergens de mist in gegaan. De route stond overigens uitstekend aangegeven, alleen was er wel eens een kruising met de terugweg, of met de route van de klasse I. En als je dan niet goed oplet, dan kán het mis gaan.
Na bijna 2 uur rijden op de vetgate - precies op schema eigenlijk - en na 2 minuten aangeboden. Alles goed, lekker alles uit handen gegeven - jaja, ik kán het wel
- en om 1 minuut over half 12 alweer weg. Op Hoog Buurlo dronk Gorino lekker een halve emmer water - en op het eerste rondje had-ie ook al even wat gedronken bij het eerste groompunt (zou-ie het ooit gaan leren?), dus we konden lekker door. Na precies een uur na de vetgate zaten we opeens bij het bordje 50 km; ik ben en blijf ervan overtuigd dat de afstanden in deze rit niet kloppen.

Nog twee keer de grooms ontmoeten - en weer een halve emmer water bij Gorino naar binnen - en voort maar weer, op huus an.
Op het laatste recht eind bleek de finish niet op het zandpad te zijn, maar toch bij Onder de Kastanje. Tja, dat heb je als je niet naar de voorbespreking gaat
, hoewel ik niet zeker weet of het daar wel gemeld is. Dus wij op onze dooie akkertje toch maar in draf doorgereden, waar we idd bij de klasse I finish moesten zijn. De waardes: HF 40 bij de voorkeuring, 48 in de vetgate, 72 bij finish en 36 bij de nakeuring, 3x A voor locomotie.
Volgens mij is meneer wel klaar voor de 82 km van Holten... De DA bij de nakeuring vond iig van wel
Omdat ik op 5 km van de start woon, ben ik m'n paard lekker even thuis wezen brengen - meneer staat alweer lekker te grazen bij z'n dames - en ga ik straks nog even terug voor de prijsuitreiking.

Kan ik niet een keer komen logeren met Otje
Jammer dat ik geen foto's had gemaakt. Ik bedacht '2 ruiters met 2 grooms... heb ik toch geen handen vrij om foto's te maken' maar achteraf had het wel gekund.