Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
johnnie schreef:Ik heb vandaag een roundpen gemaakt met mijn makkers van 1§ meter doorsnee.
Sammy_Jo schreef:johnnie schreef:Ik heb vandaag een roundpen gemaakt met mijn makkers van 1§ meter doorsnee.
Wat staat daar nou 18 meter ??

Cassidy schreef:Als je de mogelijkheid hebt om toch een wat steviger hekwerk neer te zetten i.p.v riet is dat idd aan te bevelen. Als je merrie eenmaal doorheeft dat ze er dwars doorheen kan ben je verder van huis, en ik kan me niet voorstellen dat dit in de herfst en winter echt goed blijft staan, als er veel wind komt.
Overigens: zijn die netten van riet ijzerdraad gemaakt? Als je paard daar doorheen gaat kan ze zich flink bezeren!
johnnie schreef:Ik heb haar nooit een reden gegeven om bang voor mij te zijn. Vandaar dat ik nu iets consequenter moet worden.
,...................bang???? johnnie schreef:Ze hoeft niet per se bang voor je te zijn om te proberen zich aan het werk/spel te onttrekken als ze geen zin heeft en er dan uit te lopen. Als ze dat door heeft ben ik bang dat ze dat wel gaat doen. Ik neem aan dat je de omheining zo hebt gemaakt dat ze zich er zo wie zo niet aan kan bezeren?Cassidy schreef:De matten zijn natuurlijk gevlochten zonder toevoeging van draad. Ze zijn inderdaad niet zo stevig maar de roundpen is gemaakt enkel en alleen voor de oefeningen te doen om respect op te bouwen en niet om haar angstig te maken. Ik heb haar nooit een reden gegeven om bang voor mij te zijn. Vandaar dat ik nu iets consequenter moet worden.
jessiejanes schreef:johnnie schreef:Ik heb haar nooit een reden gegeven om bang voor mij te zijn. Vandaar dat ik nu iets consequenter moet worden.
,...................bang????
johnnie schreef:
Ik heb haar nooit een reden gegeven om bang voor mij te zijn.
Vandaar dat ik nu iets consequenter moet worden.

johnnie schreef:Mooie hengst die Hickory
Sonja schreef:Ik werk erg graag met een roundpenn. Zowel met jonge paarden tijdens het opleren, als met oudere voor het grondwerk.
Grondwerk neemt bij mij een belangrijke plaats in bij de opvoeding van de paarden. Ook voor de eerste keren onder het zadel vind ik een roundpenn zeer prettig om te gebruiken.
Kwa materiaal: twijfelachtig. Aan de ene kant KAN het prettig zijn om de omgeving niet te zien als je daar aan het werk bent. Aan de andere kant laat ik ze graag in een vroeg stadium JUIST zo veel mogelijk zien omdat je anders van die beesten krijgt die in een niet/afgesloten omgeving kunnen gaan hyperen omdat ze niks gewend zijn.
Echt stevig lijken rieten matten me niet als ze er een keer tegenaan stuiteren, maar aan de andere kant zie ik ook vaak roundpenns met stroomdraad afgezet en dat wil je ook niet meemaken als een paard een keer uithaalt met z'n achterbeen en zo'n draad meetrekt...
Ik ben meer liefhebber van degelijke houten hekken met desnoods een schrikdraadje erlangs tegen knabbelen als het ook gebruikt wordt om los te gooien.
Sonja schreef:Met andere woorden: als het om slechts 1 paard gaat, is het niet erg als hij de boel afbreekt?