[WN] Afmetingen van brug en hek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Afmetingen van brug en hek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 08:25

Ik heb een trailvraagje:

Ik ben bezig (eerder voorzichting begonnen ) met trailoefeningen. Ik heb geen brug en hek, maar wil hiermee wel gaan oefenen. Nu heb ik een vrij handige vader die wel wat kan bouwen, dus ik wil deze vrij handige man inzetten om een brug en een hek te maken. Heeft iemand ervaringen met het zelf bouwen van deze trailattributen en/of weet iemand wat de officiële afmetingen van een brug en een hek zijn?

Ik ben nog niet op wedstrijden wezen kijken. Laat staan dat ik zelf al heb meegedaan (beetje drempelvrees, denk ik). Maar ik heb al wel verschillende voorbeelden gezien waarbij de vloer van de brug gewoon plat was en voorbeelden van een vloer die bol stond. Welke vorm kom je nu het meeste tegen op wedstrijden?

crazycactus

Re: Afmetingen van brug en hek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:58

Een brug moet minimaal 1,80 bij 90 zijn maar mag wel groter. Het hek zou ik zo'n 1,80 breed en toch zeker 1,50 hoog maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:07

Afmeting en gekozen materiaal maken niet zoveel uit, het belangrijkste is dat het stabiel en veilig is

Verplaatsbaar is ook belangrijk, want je wilt niet dat je paard gaat wennen aan een bepaalde plek.
Gooi er af en toe ook eens een deken of iets anders geks over, zodat het obstakel er verschillend uit ziet.

Je ziet op wedstrijden nog veel paarden reageren met "dit is niet 'mijn' brug/hek, deze is 'eng' "

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:48

oke, dat is een goede tip, Sugarmiss. Toen ik nog wel eens met een wedstrijdje springen meedeed, had ik daar ook last van. 'Hey, die balken zijn blauw in plaats van rood, maar daar ga ik niet overheen'. Dat effect heb je natuurlijk ook met een brug. Ik zal zorgen dat de brug 'veranderd' kan worden.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:10

Ik zag laatst ergens een brug op wielen, en vrij hoog, waar je bij wijze van zo een sloot onder kunt maken, met zo'n ding eraan voor aan de trekhaak.

In Zeyen hebben ze geloof ik een hek gemaakt d.m.v. twee springstandaards o.i.d. met een touwtje i.p.v. een *houten* hek, maar dit zie je niet zo vaak, maar wel simpel om te maken!