Ik vind ze ook erg duur, op bijvoorbeeld de western experience (ja ik kom niet zo vaak in winkels enzo) heb ik ze nagenoeg alleen gezien van ongeveer 220 gulden, en dan zou ik dus eerst even door moeten sparen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tsja, ik weet niet hoe lang jou gewone laarzen mee gaan, maar mijn 1e paar "echte" laarzen (golden retrievertjes) kostten dan wel f300,- maar ik heb er ruim 3 jaar heel veel plezier van gehad zonder een enkel tripje naar de schoenmaker. Dus ik vind ze het geld wel waard...heb nu nieuwe gekocht, maar weeeeeehhh, ik mis mijn retrievertjes...ik heb nu sancho's gekocht en ik geloof dat de hiel verstevigd is met staal...ik moet ze nog steeds inlopen, rijd nu op mijn stalschoenen.
Heb geen zin in blaren op mijn hielen, maar ik hoop dat ze net zo lekker zitten als mijn retrievers als ze eenmaal ingelopen zijn... 
) Ik heb ze ook gewoon aan met mesten en loop er mee door de baggerwei enzo; gaat prima (hoef je met je leren dressuurlaarzen niet te proberen)
Alleen jammer van die profielzolen, daar blijft de halve stal onder zitten.
Toen ik zeker wist dat ik door wilde met western, heb ik een paar "packer boots" gehaald (350,-). Met veters tot bovenaan. Lekkere dikke zool, heel stevig leer en een voetbed waar ik helemaal in wegzak. Het merk weet ik niet meer, maar ik smeer ze af en toe in met vet, dan zijn ze ook behoorlijk waterdicht. Ik loop er al bijna drie jaar op en er is niks aan te zien. Ik doe zelfs nog met het eerste paar veters...

Deze waren ongeveer Fl 150,= en volgens mij zijn ze onverslijtbaar.
. Ik merk nu toch wel dat ik aan vervanging toe ben, ze zijn pas nu niet echt meer waterdicht en ook de binnenzool begint nu een beetje los te liggen en te scheuren
.
! Zitten ze aan de bovenkant perfect, blijven mijn hakken niet goed in de schoen zitten
. Drama! Nee, ik hou het maar bij hoge stalschoenen met veters.....
Hij komt tot je enkel en das best prettig als je je paard uit het modderbad gaat halen of als windkracht tien je been via de onderkant probeert te onderkoelen.

), en maatje 42...vind ik wel redelijk voor iemand van 1.88m ongeveer!