[WN] Prof. choice

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Prof. choice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 14:06

ik ben op zoek naar beenbescherming en dit mag zijn:
Eskadron pro active
Qualkraft
Action 3 in 1
óf Prof choice...

Ik heb van laatst genoemende merk namelijke ook springschoenen en die bevallen heel goed. Dit schijnt in de westernwereld een gerespecteerd merk te zijn, dus brand los!

Anoniem

Re: Prof. choice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:22

Ik heb de laatste 2 gehad en die bevielen allebei goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:09

Prof Choice zijn kwalitatief goed, alleen worden de pezen in dit soort drie in een beschermers te warm waardoor je peesproblemen in de hand werkt. Ik ben dus overgestapt op gewone peesjes (een stuk vriendelijker voor ie portemonnee) en gebruik voor het sliden dan wel skidboots van PC.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:21

Wil je weten waar je ze kan kopen of wil je weten hoe ze bevallen?

Ik heb zelf beenbeschermers van Prof. Choice (verkrijgbaar bij de meeste westernzaken volgens mij) maar ik gebruik ze eigenlijk niet veel. Alleen als ik van plan ben om snellere spins te doen ofzo of tijdens het longeren i.c.m. de springschoenen. Ik heb ze al jaren en zijn niet stuk te krijgen, maar zoals ik al zei gebruik ik ze niet veel. Nadeel vind ik het schoonmaken/ drogen van deze beenbeschermers.

Ook heb ik een paar beschermers van Davis (o.a. bij Arthurs westernstore in heeeele leuke kleurtjes ) maar deze gaan niet rondom zoals de Prof. Choice. Voordeel van deze beenbeschermers vind ik dat ze makkelijker schoon te maken zijn omdat ze van een soort plastic zijn.

Ik heb zelf het idee dat het niet goed is om altijd maar beenbeschermers om te doen, tenzij het paard zichzelf aantikt of werk moet doen waarbij hij zichzelf snel kan beschadigen. Maarja, dat is mijn mening....

Groetjes,

Bianca

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:08

De Davis worden na verloop van tijd ook wat stugger, en hebben soms scherpe randjes. Mijn merrie heeft op de buitenkant van haar been, net boven kogel een kaal plekje van die beschermers waar ook geen haar meer op komt. Voor de rest zijn het hele lekkere beschermers, en idd makkelijker schoon te maken dan de PC.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:14

klopt zeker ,dat de pezen er warm onder worden.

maar helaas weet ik voor mijn pony geen andere oplossing,omdat ze vanwege de schieffel geen gewone beenbeschermers om kan.

verder zijn ze erg fijn en het schoonmaken vindt ik geen probleem,met een zachte borstel maak ik de binnenkant en buitenkant helemaal schoon.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:11

Ik ben vanwege de warmte overgestapt op o.a. bandages met eskadron onderlappen en daar passen ook schiefels etc onder.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 22:22

ik ben helemaal niet thuis in de western sport, wij gebruiken ze dan ook voor ijslanders, haha
Springschoenen hebben die van ons altijd aan ivm met aantikken, dat heb je vrij snel bij dit ras.. Soms zit er ook gewicht in de schoenen, die van prof choice zijn daar uitermate geschikt voor, vandaar dat we die ook gebruiken...
We rijden veel over straat en hebben er 2 paarden tussen zitten die zacht uitgedrukt een "harde afdruk" hebben, die stampen dus gewoon echt in tölt, vandaar dat we toch voor zulke beschermers aan het rondkijken zijn... Liefst 2de hands, want we weten niet of het ook goed gaat bevallen... Vandaar dat ik jullie mening wilde horen, ik had begrepen dat ze in de westernsport nl ook veel gebruikt werden.. alvast bedankt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 22:22

ik ben helemaal niet thuis in de western sport, wij gebruiken ze dan ook voor ijslanders, haha
Springschoenen hebben die van ons altijd aan ivm met aantikken, dat heb je vrij snel bij dit ras.. Soms zit er ook gewicht in de schoenen, die van prof choice zijn daar uitermate geschikt voor, vandaar dat we die ook gebruiken...
We rijden veel over straat en hebben er 2 paarden tussen zitten die zacht uitgedrukt een "harde afdruk" hebben, die stampen dus gewoon echt in tölt, vandaar dat we toch voor zulke beschermers aan het rondkijken zijn... Liefst 2de hands, want we weten niet of het ook goed gaat bevallen... Vandaar dat ik jullie mening wilde horen, ik had begrepen dat ze in de westernsport nl ook veel gebruikt werden.. alvast bedankt!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:23

Ik rij mijn paard al 8 jaar met professionals Choice en gebruikt ze bijna dagelijks. Ze zijn goed en gaan lang mee. Vooral de nieuwe "Elite" zijn super van vormgeving.

Dat verhaal over die warmte klopt maar voor een deel.
Want dat is alleen van toepassing als je ze echt uuuuuuuuurrrrrrrren!!!!met die dingen om laat staan. Daar zijn ze dus ook niet voor bedoelt!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:07

Ik heb pas de Elite Prof. Choice en ze bevallen zeer goed !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:23

@ Adrienne, ik weet niet hoe jullie bak gesteld is, maar onze zandbak (buitenbak) is soms zo zwaar dat ik het risico niet ga lopen met de PC te gaan rijden. Ik heb ze wel, vind ze fantastisch, blijven mooi, maar in een prutbodem heb ik toch problemen om ze schoon te houden en weer schoon te krijgen.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:23

Cassidy schreef:
@ Adrienne, ik weet niet hoe jullie bak gesteld is, maar onze zandbak (buitenbak) is soms zo zwaar dat ik het risico niet ga lopen met de PC te gaan rijden. Ik heb ze wel, vind ze fantastisch, blijven mooi, maar in een prutbodem heb ik toch problemen om ze schoon te houden en weer schoon te krijgen.

Dan zou misschien dit een optie voor je zijn, boot covers, te koop bij bv. Just Western:
Afbeelding
Ze zijn ook van PC dus moeten perfect erom passen

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:19

Ergens anders op Bokt gaat een discussie over wat beter is eesbeschermers of bandages , daar gaat het ook over het warm worden van de pezen enz. Is dat bij alle PC beschermers?

Daar vroeg ik ook om raad wie er nog een goede tip had voor beschermers (omdat ik nieuwe moet) daar kreeg ik ook de tip voor PC (KUCH .......SCHRIK ...die zijn duur...) En zij was er hardstikke tevreden over de 3 in 1 PC.Ze heeft ze al heel lang en ze blijven goed. En ze wast ze gewoon in de wasmachine hoor en dat gaat heel goed.
Je hebt ook nog PC Medicine boots enz wat is nou precies het verschil. Ik moet nog op zoek naar een winkel hier in de buurt die ze verkoopt zodat ik ze kan zien.

Groetjes

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:18

Afbeelding
Deze zijn van BR, ik zag ze bij Agradi in de catalogus. Ze kosten maar €44. Waarschijnlijk niet zo goed als de PC's maar slecht zullen ze zeker niet zijn.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 17:05

Lijkt mij dat die bootcovers ook niet veel goeds doen voor de pezen qua temperatuur, of zijn het ademende dingen?

Ik gebruik doodsimpele peesjes, van BR.
Afbeelding

Zijn goedkoop en duurzaam, goede kwaliteit Alleen vraag ik me af bij deze beschermertjes of ze ook niet te warm zijn. Hij zweet er wel onder, ook omdat ze van neopreen zijn. Weet iemand dat?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:09

Even temperaturen;)