[WN] westernrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffilover

westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:10

hOiiiiii
westernrijden lijkt me echt helemaal te gek
ik heb het wel eens gezien
complimentjuh hoor
xxxxxxxx liesjuh

appleoosa

Re: westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:10

Hoi Haffilover. Neem aan dat jij dressuur rijdt of een beetje springen. Is ook gaaf hoor. Wat vindt jij leuk aan westernrijden ???? Ben niet nieuwsgierig maar weet graag alles

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:43

westernrijden lijkt mij ook heel leuk!! ik heb zelfs nog een tijdje getwijfelt tussen dressuur en western maar ik ben toch maar dressuur gaan doen

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:17

Slechte zaak!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 21:51

Jackieboy schreef:
westernrijden lijkt mij ook heel leuk!! ik heb zelfs nog een tijdje getwijfelt tussen dressuur en western maar ik ben toch maar dressuur gaan doen

Owwjaaa!......nee geintje hoor
Ieder zijn hobby, ik heb net andersom gekozen

..............en zeker geen spijt tot nu toe, wordt steeds intressanter

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 07:45

Ik ben blij dat ik toen over ben gestapt op western rijden.
Al heeft me het wel onzettend veel moeite gekost om het western rijden onder de knie te krijgen.
Maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
Engels rijden was ook leuk hoor.

zeeuwsmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:06

Hey ik zou ook graag western willen gaan leren rijden maar helaas is er bij ons in zeeland geen manege om het te leren, of weet iemand van jullie een adres in zeeland om het te leren? ik hoop het van wel,.... want het lijkt me super!! (ik ben niet in bezit van een eigen paard)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:13

Volgens mij zit de greup stables in zeeland maar dat weet ik dus niet zeker

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:15

zeeuwsmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:08

dank je wel voor de info! het ligt idd in zeeland maar tis helaas nog zekers 75 min rijden van mij vandaan,.... iemand nog tips?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:44

Dat is de enige die ik in zeeland wist verder weet ik het ook niet meer

nightwish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 23:28

ik ben al sinds een poosje bezig met western/nh rijden en het bevalt mij en mijn haffie prima
met mijn ijsco rijd ik zoveel mogenlijk nh, western voelt ze weinig voor

als je graag western wilt gaan rijden zou ik een goede manege zoeken en eens een paar lesjes gaan nemen
ik vind het zekers de moeite waard!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 07:30

ben 5 jaar geleden overgestapt, ook temeer omdat ik pijn ik mijn rug kreeg van een dressuur zadel(ligt niet aan de zadels, maar wel aan mijn rug. )
heb nog geen seconde spijt gehad.

Seveng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:43

Zeeuws meisje, in Vrouwenpolder heb je manege de Eendracht waar je western kan leren rijden, weet niet of dat dichterbij voor jou is dan die ander?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 00:14

ik ga ook westernrijden met mijn shet, krijg een westernzadel deze week

ben benieuwd hoe we het er vanaf brengen, hij kan al vanuit stilstaan , naar galop , en het halsthouden vanuit galop gaat al beter, hij kan het op stemcommando binnen 2/3 meter
niet echt interessant ofzo maar wil het ff mededelen

zeeuwsmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:10

Hey Rebeccie dank je wel voor de info, ik ga van de week eens contact met ze op nemen, ik ben benieuwd, het lijkt me super, rij jij daar toevallig ook bij? groetjes simone

Unartica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:49

Hallo allemaal,

Ik ben ook een dressuurruiter maar op stal staan alleen westernruiters, hartstikke leuk! Ben er daarom wel een beetje over aan het nadenken om over te stappen op western. Mijn paard heeft enkele jaren western gelopen en is toen verkocht omdat de vorige eigenaar graag een echt westernpaard wilde kopen. Mijn paard is een kwpn-er, zijn er meer mensen die met een kwpn-er western rijden? Het lijkt me op zich wel redelijk gaan alleen kun je van een kwpn-er niet verwachten dat hij dezelfde "moves" heeft als een quarter denk ik. Hoe kijken jullie ertegenaan? Van mezelf weet ik wel dat als ik ergens aan begin dat ik het dan ook wel echt goed wil doen. Dus vandaar mijn twijfel of mijn paard er wel geschikt voor is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:57

Unartica Je kunt rustig met je KWPNer western gaan rijden.
Ik heb zelf gezien dat zo'n paard er wel geschikt voor is.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:56

Hey Unartica ....ik heb buiten mijn appie nog een 27-jarige echte gelderse merrie, doet het nog altijd prima, zelfs de "moves" doet ze ook! Alleen spinnen is wat moeilijk met zo'n lang lijf maar stoppen doet ze als de beste! Of deed ze, moet ik zeggen, ze is met pensioen inmiddels en pikt af en toe een buitenritje mee. Gewoon doen joh! Leuke mensen die westerners..hahahah

dennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 23:47

zeeuwsmeisje schreef:
Hey ik zou ook graag western willen gaan leren rijden maar helaas is er bij ons in zeeland geen manege om het te leren, of weet iemand van jullie een adres in zeeland om het te leren? ik hoop het van wel,.... want het lijkt me super!! (ik ben niet in bezit van een eigen paard)

Nou kom ook uit jouw buurt en maak je bordt maar nat, volgens mij is het echt onmogelijk om zonder eigen paard iets te vinden. Ik weet wel dat er een westernvereniniging op flakkee is maar die doen alleen maar dingen met eigen paarden geloof ik. Rij zelf ook een kl.end om op de greup te lessen maar is wel heel leuk.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:22

De Greupstables zit in Zuid-Holland net onder Rotterdam bij Oud-Beijerland

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:34

Unartica schreef:
Mijn paard is een kwpn-er, zijn er meer mensen die met een kwpn-er western rijden? Het lijkt me op zich wel redelijk gaan alleen kun je van een kwpn-er niet verwachten dat hij dezelfde "moves" heeft als een quarter denk ik. Hoe kijken jullie ertegenaan? Van mezelf weet ik wel dat als ik ergens aan begin dat ik het dan ook wel echt goed wil doen. Dus vandaar mijn twijfel of mijn paard er wel geschikt voor is.

De vraag is dan van mij, hoe hoog wil je eindigen? Ieder paard is geschikt voor de western, alleen moet je niet verwachten dat je met een KWPN-er Europees Kampioen wordt. Maar ze kunnen aardig meedraaien. Neem anders even contact op met Anya, zij rijdt ook op een KWPN-er, en dat niet onverdienstelijk. En er zullen er vast nog meer zijn.
Dus laat de stijl van rijden je er niet toe dwingen om je paard te verkopen. Je kunt altijd de overstap maken, als je paard het al kent is dat extra makkelijk, en als de wedstrijdambities te groot worden, toch beslissen om voor een ander paard te gaan of er eentje bij te nemen (kan niet in je portemonnee kijken) .

Unartica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:04

Hoi Jac en Cassidy, bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker mijn paard niet verkopen als het niet zal lukken. Maar ik heb er wel steeds meer zin in om het western te gaan "ontdekken". Ik heb geen enorme abmities om wedstrijden te gaan rijden dan hoor, maar de oefeningen zouden dan wel na veel oefenen redelijk moeten lukken. Ik ben zelf nogal kritisch hahaha. IK denk dat dat ook wel zal lukken aangezien mijn paardje heel hard voor mij wil werken. Ik ga zo langzamerhand eens omscholen, eerst eens sparen voor wat westernspullen, een zadel enzo... en dan de grote overstap maken hahaha ben heel benieuwd en ik heb er echt zin in!

Ps: Jac, ik weet dat westernaanhangers leuk zijn, ik sta bij je op stal!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:59

Ik zit te twijfelen om over te stappen, ik weet alleen niet hoe ik die kan maken.
Ik heb een aantal keer (paar jaar terug) op een westernpaardje gereden, en dat blijft aan me knagen.
Vooral ik nu veel last van mijn gewrichten heb en ik nu dus heb gehoord dat bij westernrijden veel gewrichten ''bespaard'' blijven.
Iemand tips over hoe te beginnen?

Als TS niet prettig vind dat ik het hier neerzet zal ik het in een nieuw topic zetten, alleen leek mij hierbij wel passen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:48

@ Sronnie. Zoek in je omgeving een westernstal en ga daar lessen. Heb je een eigen paard? Als je een eigen paard hebt, wil je dat paard laten omscholen? Ieder paard is in principe geschikt voor de western, maar als jij problemen hebt met je gewrichten lijkt me een erg sterk paard, of een paard dat erg hoog opgooit geen goed idee. Dus stap 1: zoek een manege of stal waar ze goede westernlessen geven. Alle andere stappen resulteren uit stap 1....