[WN] Transfer bij AQHA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judith

Transfer bij AQHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:17

Als ik een QH op mijn naam wil laten zetten en daar evt. shows mee wil gaan starten, hoe gaat dat dan in zijn werk? Wat moet ik er allemaal voor betalen, op het gebied van lidmaatschappen en startkaarten?
Op het transferpapier staat een non-memberfee van $50. Klopt het dat dan $15 voor de transfer is en dat ik dan van de overige $35 meteen een jaar lid ben van de AQHA? En daarnaast wil ik dan wedstrijden starten in de amateurs.. daarvoor moet ik een Amateurkaart aanvragen? Waar kan ik dat doen en wat zijn de kosten daarvan? En kan ik met de amateurkaart ook gewoon open starten?
Hoop vragen, maar ik kan er niet uitkomen op de AQHA site...

DubbelFun

Re: Transfer bij AQHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:33

Het jaar-lidmaatschap voor Amateur is dacht ik $5 hoger als voor 'gewoon' (Open). Je kunt dit meteen aangeven als je lid wilt worden en je moet dan een verklaring ondertekenen dat je in de afgelopen 5 jaar geen inkomsten dmv lessen/trainingen ed hebt gehad.
Overigens moet je dan meteen een beginners-lidmaatschap krijgen, want anders moet je meteen in de normale 'amateur' starten.

Op de site van de AQHA staan alle formulieren die je nodig hebt, je kunt ze zo downloaden.

Als je iets goedkoper uit wilt zijn kun je meteen voor 3 jaar lid worden, scheelt niet zoveel, maar toch

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:39

Dus als ik (novice)amateur en open wil starten moet ik een amateurkaart aanvragen en ook een amateurlidmaatschap?

Het is zo fijn dat de NQHA reageert op mailtjes.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:41

judith schreef:

Misschien vakantie

Kaart en lidmaatschap horen bij elkaar. Je kaartje is het bewijs van je lidmaatschap in die bepaalde richting (amateur/novice) en is een jaar geldig. Heb je voor meer jaren betaald krijg je vanzelf een nieuwe en anders krijg je ruim vooraf mailtjes of je niet vergeet te verlengen

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:44

Sugarmiss schreef:
judith schreef:

Misschien vakantie

Ja dat is waar...

Maar begrijp ik het dan goed dat ik alleen maar het lidmaatschap van $35 hoef te betalen en dan meteen wedstrijden kan starten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:45

Klopt. Behalve natuurlijk de inschrijfkosten voor de wedstrijdonderdelen
Je bent iig niet verplicht om ook nog lid te worden van de Nqha.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:49

Ik had begrepen dat ik en de $35 voor het lidmaatschap en dan apart een amateurkaart moest kopen om wedstrijden te kunnen starten van nog eens $35 ofzo... dat scheelt dan alweer

En uiteraard inschrijfkosten Wel blond, niet dom

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:51

Als je op een wedstrijd wilt starten moet je wel je amateur(novice) kaart kunnen laten zien. Heb je die niet (of niet bij je) dan willen ze je er idd wel graag alsnog 1 verkopen

Zaak dus om op tijd je boeltje in orde te hebben

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:53

Maar die (novice) amateur kaart krijg je dus bij een amateur lidmaatschap....?? en ik kan dan novice, amateur en open starten ofzo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:59

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 18:21

waar staat het formulier om lidmaatschap aan te vragen op de site???? Kan hem serieus gewoon niet vinden

Moet ik het amateur application hebben?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:15

Citaat:
Amateur mag je iig ook Open starten, of je als Novice dat ook mag moet ik even nalezen.

volgens mij wel. althans wat ik in de regels lees mag een novice ook open starten. zo niet heb ik een probleem heb ik vorig jaar nl wel gedaan

ik heb vorig jaar ook een amateur kaart gekocht. dan wel op een wedstrijd. maar volgens mij is dat ook net zo makkelijk. effe een papiertje invullen (daarop kun je ook gelijk aangeven novice) creditcard gegevens erbij en klaar. dit jaar kreeg ik automatisch van de AQHA een nieuwe amateurkaart toegestuurd (na betaling )

je gewone lidmaatschap kan je met je transfer gelijk invullen, staat nl op de transfer zelf gedrukt of je gelijk lid wilt worden.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:10

rina schreef:
Citaat:
Amateur mag je iig ook Open starten, of je als Novice dat ook mag moet ik even nalezen.

volgens mij wel. althans wat ik in de regels lees mag een novice ook open starten. zo niet heb ik een probleem heb ik vorig jaar nl wel gedaan

ik heb vorig jaar ook een amateur kaart gekocht. dan wel op een wedstrijd. maar volgens mij is dat ook net zo makkelijk. effe een papiertje invullen (daarop kun je ook gelijk aangeven novice) creditcard gegevens erbij en klaar. dit jaar kreeg ik automatisch van de AQHA een nieuwe amateurkaart toegestuurd (na betaling )

je gewone lidmaatschap kan je met je transfer gelijk invullen, staat nl op de transfer zelf gedrukt of je gelijk lid wilt worden.

Van jou begrijp ik dus dat je wel een gewoon lidmaatschap moet betalen en daarnaast een Amateur kaart moet betalen?????? Ik begrijp er echt geen snars van Je kunt namelijk een gewoon Open lidmaatschap en amateur lidmaatschap aanvragen. Maar daarnaast moet je dus ook nog een open of amateur kaart kopen??? Wie bied de uitkomst.. wat moet ik doen om straks (novice)amateur wedstrijden te kunnen starten, welk lidmaatschap en evt. welke kaart?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:05

ja het is niet makkelijk uit te zoeken hihi

heb even een lijstje van de site gehaald.

MEMBERSHIP* FEES
AQHA Life $400
AQHA 12 month $35
AQHA 36 month $70
AQHA Amateur 12 month $40
AQHA Amateur 36 month $80
Add Novice to Existing 12 Month Amateur or Youth membership $5
Add Novice to Existing 36 Month Amateur or Youth membership $10
12 Month Upgrade to Amateur Status $5
36 Month Upgrade to Amateur Status $10

Membership Card Replacement $5

There is a $5 charge on all membership fees paid at AQHA shows.

Transfer $15 $50***
*** By paying these fees, a nonmember will automatically receive a 12 month membership.

het enigste is dus dat als je lid word door middel van het transfer kun je niet direct amateurlid worden. dat staat er gewoon niet op, jammer genoeg.
anders zou je eerst lid moeten worden van de AQHA (met amateur) en daarna als je dat binnen hebt pas je paard overschrijven. anders loopt die procedure weer spaak. en krijg je giga vertraging op je transfer.

daarom is het misschien handiger eerst via transfer lid te worden. en dan als je wilt starten op de wedstrijd een amateurkaart te kopen. kost je wel 5 dollar extra maar geeft veel minder werk een verschil in prijs is er nl niet. alsje lid bent en je wilt een ama. kaart kost hij bij hun 5 dollar. hetzelfde dus als een "direct" ama. lidmaatschap.

het enigste wat zelf ook nog niet helemaal snap, is hetgene wat ik in het rood heb gezet. misschien een hier die dat wel weet??
daarbij worden er in NL wel novice onderdelen uitgeschreven??
Laatst bijgewerkt door rina op 04-08-05 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:09

Ik heb het toen op de transfer erbij geschreven dat ik amateur wilde worden, dit geld is toen meteen afgeschreven en ik kreeg direct de goede kaart. Wel kreeg ik per post (toen nog) het formulier voor de verklaring dat ik geen pro was.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:13

ja dat formulier heb ik gelijk in gevuld op die wedstrijd.