[WN] was vraagje....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

was vraagje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 16:35

ik heb een hele mooie showblanket die ik voor de wedstrijden wil gaan gebruiken.

ik wil hem voor die tijd even wassen zodat de kleuren weer lekker fris zijn, hij is nu behoorlijk stoffig/smerig...maar ik ben zo bang dat hij gaat krimpen of gaat pluizen oid...
hij is van wol gemaakt.

hebbenjullie hier ervaring mee en hebben jullie evt tips hoe ik dit het beste aan kan pakken???

ik dacht zelf op 30 graden in de wasmasjien...

Esgaroth

Re: was vraagje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:56

Blankets was ik altijd onder de douche (pads trouwens ook). Gewoon er overheen douchen, een keer extra veel shampoo en badschuim voor jezelf gebruiken en stampen maar! Eigenlijk moet je zorgen dat je ouders/man/vriend/kinderen/wat dan ook er ook nog een keer overheen douchen. En schoon!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:54

Ik was alle wollen spullen in de machine, temperatuur op 0 graden en op het wolwasprogramma. Daarna zet je programma op pompen en je hangt een natte pad platliggend op.
Wol krimpt juist van de temperatuurswisselingen tussen wassen en spoelen en centrifugeren beschadigd het.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 18:42

Pads breng ik altijd naar de stomerij, showblankets zou ik zelf van de hand wassen en drijfnat ophangen.
De dikke pads zelf wassen zou ik niet doen. Je kunt nooit alle zeepresten uitspoelen als je het in de douche doet, en ik heb foto's gezien van paardenruggen met brandblaren tot op het naakte vlees, waar de eigenaar op een wedstrijd ook even dacht een handwasje te kunnen doen....

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 07:02

Ik zou ook kiezen voor het wolwasprogramma op de wasmachine en liggend drogen (kan wel even duren voor hij droog is......)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 07:11

gebruik gewone azijn tijdens het wassen.
Dit zorgt ervoor dat de kleuren niet doorlopen en het neutraliseerd de zeep ook nog eens! (geen jeuk dus)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 15:13

bedankt voor de tips, ik ga het gelijk proberen, als het goed is blijft het van het weekend droog, dan kan ie buiten op de droogmolen liggen...

moet ik die azijn in het bakje voor de wasverzachter doen of gewoon in de machine?

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:59

Waarschijnlijk weten jullie dit allang, maar wol NOOIT met wasverzachter wassen! Daar gaat het van vervilten. Geldt niet alleen voor je showblanket, maar ook voor je wollen trui. Ik spreek uit ervaring .