[WN] Probleem met singel-restant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Probleem met singel-restant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:06

Vage titel he?

Als ik aan het rijden sla met mijn ene pony, dan leg ik daar het westernzadel op, omdat ik dat fijner vind rijden. Zij is echter heel snel van tempo, met blijkbaar veel bewegingen en actie, want de singel raakt los, en soms zelfs uit die hanger. Waardoor er nog maar 1 losse lus is, en het uiteinde ergens bij haar benen bungelt. Dat vind ik een enge gedachte.

Ik heb een te lange leren singel, die je dan door de grote ring van een neoprenen singel haalt. Ik klip de pal door het gat en hij zit vast, dan het uiteinde haal ik door die leren flap, en steek het zo omhoog, dan haal ik hem er nog eens doorheen, en bij mijn andere pony blijft het netjes zitten. Bij deze echter niet

Nu vroeg ik mij af, of jullie een handige knoop weten ofzo, om te zorgen dat het restant van die singel blijft zitten waar ie zit. De andere opties, kortere leren singel kopen, of er een stuk afknippen doe ik niet Vind ik zonde

Ben benieuwd of iemand zo'n knoop weet

DubbelFun

Re: Probleem met singel-restant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:22

Ik ken het probleem en leg gewoon een knoop in de singelriem nadat ik hem door de 'opberg'keeper heb gehaald. Stevig aantrekken en hij raakt nooit meer los onder het rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:16

Ja, maar dat wordt zo'n rare frommelknoop, dus ik denk, er is vast wel een nette en officiele knoop hiervoor verzonnnen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:35

Doe je de latigo (lange leren riem) 1 of 2 keer door de singel? Want als je hem 2 keer erdoor heen doet komt ie echt niet los hoor.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:12

Wat wij doen is de latigo 1x door de singel dan een keer door de bovenste ring dan weer door de singel de gesp in het juiste gaatje en dan "opbergen."
Mijn latigo heeft niet voldoende gaatjes, dus wat ik doe is hetzelfde als met gaatjes, alleen haal ik hem dan weer naar boven en leg er een stropdasknoop in. Deze knoop is mooi plat, dus hij zit ook niet in de weg. Met buitenritten leggen we er trouwens altijd een stropdasknoop in.
Hopelijk valt het nog te volgen, want ik weet niet hoe ik het echt duidelijk uit moet leggen.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:43

Hoi,

De volgende knoop gebruik je normaal gesproken als je alleen een ring hebt aan je singel hebt maar kan je hier natuurlijk ook voor gebruiken. En zoals crazycactus al aangeeft helpt het ook om de latigo 2 keer er doorheen te halen.

De knoop: http://www.peppydocoholly.com/diversen.htm

Groetjes,

Bianca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:03

Ik heb zo'n stropdasknoop geprobeerd erin te leggen, maar werd niet echt netjes.

Die leren singel heet blijkbaar latigosingel? Enfin, ik haal die dus door de ring heen van de singel, dan weer door de ring waar die latigo zelf aan vast zit, weer door de ring van de singel, en klik dan de pin door het gat. Dan gaat het uiteinde door die singelkeeperflap, dat trek ik strak, en het uiteinde gaat er nog eens doorheen, en maak een iets kleinere lus van ongeveer 30 cm lang, en dan hangt het uiteinde ook op die lengte.

Hollybollie, duidelijke foto's! Ik ga dat dan maar proberen

Crazycactus, de singel zelf komt niet los te zitten hoor, het restant wat ik ophang, dat komt los te zitten na een pittige rit

Zoals vermeld, die singel is gewoon vreselijk lang

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:22

Die knoop bedoelde ik ook! Wat ook nog een optie is iets van die singel afhalen. Dat stuk zul je toch nooit gebruiken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:29

2 keer door de strapp holder (leren flapje) wil ook wel helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:31

Wat zeg ik nou? Dat doe ik ook al... En dan zit hij wel mooi op lengte, maar niet vast, waardoor hij bij m'n ene pony losraakt als ik daarmee rij...

Lees jij mijn posts eigenlijk wel volledig...?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:48

Vreemde pony.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:51

Joh?!

Ik snap ook niet wat ze doet... maar feit is dat hij bij haar losraakt, en bij de ander niet...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:53

Bij mij raakt ie ook altijd los en dan zowel bij mijn latigo-lerenriem als bij mijn kunststof riem. En van beide singels is het resterende stuk lang genoeg.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:10

Door de strapholder halen en er dan een knoop in leggen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:32

Maya schreef:
Ja, maar dat wordt zo'n rare frommelknoop, dus ik denk, er is vast wel een nette en officiele knoop hiervoor verzonnnen

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:47

Anders probeer je hem nog een 3e keer door de strap holder te vrotten?