Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(LOL)
)
Cer schreef:je zou je instructeur om een uitleg kunnen vragen.. Imo heeft het absoluut geen nut, maar deze persoon heeft er misschien een heel plausibele verklaring voor... (ja, je weet maar nooit)
.
?
) krijgen juist altijd te horen dat we teveel bumpen: we doen het niet eens expres, maar als we het niet doen loopt het knollie niet. Hebben wij dan zo'n lui paard of doen we gewoon iets verkeerd? Overigens wil ons paardje ook haar koppie moeilijk geven, waardoor we dus constant moeten 'vragen' en dus ook daardoor veel bumpen.. 
WormBoy schreef:Als ik het goed begrijp is het nut om op die manier het tempo aan te geven: je bumpt in het tempo waarin je wilt lopen, versnellen in dus sneller bumpen ...
Citaat:Ik vind het vooral slordig staan.
WormBoy schreef:je bumpt in het tempo waarin je wilt lopen, versnellen in dus sneller bumpen ...
: maar als je paardje dus niet doorloopt zonder continue beenhulp, is het dan een idee om eens met een zweepje te rijden om haar minder 'lui' op het been te maken? Ik heb wel eens het idee dat de hele werking van het bumpen verdwijnt.. JoyRider schreef:Ik heb wel eens het idee dat de hele werking van het bumpen verdwijnt..
. Mac schreef:JoyRider schreef:Ik heb wel eens het idee dat de hele werking van het bumpen verdwijnt..
Dat idee heb ik ook. Maar er zijn heel veel ruiters die zo rijden en er een goede proef mee afleggen, dus kennelijk kan het paard er wel wat mee ... Het is iig wel een goede training voor je beenspieren.
Cer schreef:Dus eigenlijk doet hij/zij precies hetgene waarvan de zgn 'engelse' ruiter (door de westernruiter) van beschuldigt wordt... Hihihi eigenlijk best geinig!
Cer schreef:Als het je ding niet is, kan je dat wellicht aankaarten? Of gewoon op dat punt niet luisteren

WormBoy schreef:Ik weet niet of het bespreekbaar is, maar ik moet dat natuurlijk gewoon overleggen met de instructeur. Niet luisteren vind ik ook zo flauw: iemand probeert uit zijn oprechte overtuiging om je iets bij te brengen, waarvan hij denkt dat dat de beste manier is.
Cer schreef:Kan wel, moet je je andere hulp gewoon harder doen.....
Plus dat het paardje erg boos
wordt daarvan!
Citaat:En nog even dit western rijden is geen dieren mishandeling