Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:Als je echt serieus bezig bent met je Fjord dan wil Sonja je denk ik wel het een en ander vertellen.

Kyran schreef:daar kan ik toch niks aan doen, wat een ander plaatst. ik wil gewoon serieuze reacties.
** Is niet persoonlijk tegen jou, maar deze vraag wordt nogal vaak gesteld, ook via PB, en ik kom dergelijke mensen later nooit meer tegen op wedstrijden oid dus vandaar dat ik de indruk krijg deze antwoorden elke paar weken voor de kat z'n viool te zitten typen, snap je? Bovendien voel ik me niet altijd maar verplicht om te antwoorden op topics omdat ik nou toevallig inderdaad serieus bezig ben met m'n fjord...
Tegen welke problemen lopen ze aan met een Fjord t.o.v. een Quarter bijvoorbeeld.
** Eigenlijk alleen het pleasure-gangenwerk. Dat krijg je gewoon nooit zoals bij een quarter. Maar in bv horsemanship en trail heb je gewoon GEEN achterstand als je geen quarter hebt.
Wordt er idd ook serieus aan wedstrijden meegedaan? en zo ja, welke disipline en klasse?
** Ja, in pleasure (niet onze sterkste kant maar rij ik voor het allround-verhaal), horsemanship (dat is onze sterkste), trail, reining (en ja ze glijdt al is bovenstaande foto niet zo mooi ivm geen mooi doorlopende voorbeentjes; dat kunnen we wel degelijk beter), westernriding en versatile.
Serieus? Ja op hobbymatig niveau wel. Van de laatste 5 wedstrijden ben ik geloof ik 2x allround kampioen geweest en 2x reserve-allround maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die lintjes en bekers direct doorkieper het 'archief' (lees kelderkast) in. Het gaat mij puur om de punten waarop ik verder moet trainen, wat kan beter, wat gaat al redelijk goed, en vooral de gezelligheid van een wedstrijddag.
Als je een keer wilt komen kijken/koffiedrinken/ervaringen uitwisselen/samen trainen etc dan ben je net als ieder ander van harte welkom. Ik zit in Holten (O).
Succes met je fjord.
Sonja