? Ik heb op het internet proberen te zoeken waarom het er niet opzit, maar ik kon niks vinden. Dus vraag ik aan de westernrijders die het weten waarom dit zo is? Ik ben daar best wel nieuwschierig naar.Groetjes xXx
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Ik heb op het internet proberen te zoeken waarom het er niet opzit, maar ik kon niks vinden. Dus vraag ik aan de westernrijders die het weten waarom dit zo is? Ik ben daar best wel nieuwschierig naar.
)

Elles schreef:Niks zo leuk als een rijtje ontspannen paarden bij de prijsuitreiking, waarvan de helft staat te gapen
Denk dat SM er met haar verhaal aardig in de buurt zit
Over de laatste zin: bij sommige paarden ís het tijdens de training nodig, vooral bij jonge paarden. Later kan het 99 van de 100 keer gewoon zonder. Als het jonge paard wat verder is en paard en ruiter beter op elkaar ingespeeld raken.
Sugarmiss schreef:De bedoeling van de keelriem is dat mocht je hoofdstel achter een tak oid blijven hangen, of je paard schut eens flink, dat het hoofdstel niet af kan gaan.
WormBoy schreef:Sugarmiss schreef:De bedoeling van de keelriem is dat mocht je hoofdstel achter een tak oid blijven hangen, of je paard schut eens flink, dat het hoofdstel niet af kan gaan.
Is dat een reeel risico dan? Heb zelf nog nooit meegemaakt dat het hoofdstel over de oren vandaan schoof ...
Bij het onderdeel pole bending, ging er ook erg wild aan toe moet ik zeggen...
Sugarmiss schreef:De bedoeling van de keelriem is dat mocht je hoofdstel achter een tak oid blijven hangen, of je paard schut eens flink, dat het hoofdstel niet af kan gaan.
WormBoy schreef:Of het vaak gebeurd weet ik niet, maar de kans is altijd aanwezig en het gebeurt op de meest ongewenste momenten.Is dat een reeel risico dan? Heb zelf nog nooit meegemaakt dat het hoofdstel over de oren vandaan schoof ...
crazycactus schreef:Ach zelfs met een keelriem kan je je hoofdstel wel kwijtraken hoor. Mijn trainer is een keer met het hoofdstel achter de hoorn van een koe blijven hangen en toen was hij hem ook kwijt.
Wranglerbutt schreef:Zo heb ik hem [jaaaaaaaaaaaaaaren geleden] ook al eens met losse leadrope van een bosal gezien in de reining op 'n WRAN NK.

De boef! Zit je ff niet op te letten, heb je plotseling nog maar 1 werkende teugel! Tegenwoordig rij ik alleen nog maar met bosal en tja; die moet je goed vastknopen...
crazycactus schreef:Welk paard reed hij toen wranglerbutt???? Kan me het niet herinneren of was het voor mijn tijd???