Na de afgelopen 6 a 7 jaren op een paar locaties gehuurd te hebben, hebben wij nu daadwerkelijk onze eigen droomplek gevonden!
Een eigen boerderij, pal aan het bos met langeafstandsruiterpaden, met plek voor maximaal zo'n 20 paarden, en 4 hectare land. In Pfalzdorf, net onder Kleve in Duitsland!
Dus Martina, ikzelf, de paarden en natuurlijk onze Easy Horse Ranch gaan per september over naar onze eigen nieuwe locatie (nieuw voor ons dan, het woonhuis stamt uit 1870 oid haha. de aanbouw en schuren zijn veel nieuwer gelukkig) Er moet nog veel omgebouwd worden omdat het geen paardenboerderij was totnutoe. Maar wel veel grote schuren in goede toestand. Voordeel is dat je wel je eigen ideeën kan bouwen, een lekker grote 50x25 western rijbak bijvoorbeeld. jummie.
We hebben ook goede logeerruimte dus we sluiten ons aan op het duitse netwerk van wanderreitstationen, waar mensen met paarden kunnen overnachten als ze op meerdaagse tocht zijn.
Met ook nog de mogelijkheid van een kantine / simpel bauernhofcafe dat we kunnen gaan voeren hebben we er he-le-maal zin in.
Martina is duitse dus taalproblemen zullen we niet krijgen
Integendeel het loopt erg soepel met het landwirtschaftsamt, bauamt, gewerbeamt en wat dies meer zij aan 'amten'. Ik blijf vanuit Pfalzdorf gewoon in Nederland als management&ICT consultant werken. Dat wordt ietsjes meer kilometers op de leasebak draaien dan nu, maar nu zit ik ook al op 60k per jaar, dus dat maakt nou ook weer niet zo veel extra uit voor mij. Eigenlijk is het voor ons de best voorstelbare plek, zo op het grensvlak van duitsland en nederland.Augustus wordt het ombouwen geblazen
en dan gaan we in september erheen!