kan je eigenlijk dressuur en western rijden? het lijkt mij lastig om om te schakelen van het een naar het ander. kan een paard nog western leren als hij dressuur beleerd is? en andersom?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Ik vind western veel meer ontspannen.

Dark_Bloom schreef:(ze willen geen hoofdstel zonder neusriem ofzo,....)

Dark_Bloom schreef:zelf rijd ik dressuur,
maar western vind ik er ''relaxter'' en rustiger uitzien
helaas doen ze het op mijn manege niet, en mag ik ook niet
western rijden daar met mn pony
(ze willen geen hoofdstel zonder neusriem ofzo,....)
wel jammer, want ik wil zeker de westernkant op, lijkt me
veel leuker!

Cassidy schreef:Ik rij western, en mijn paard heeft een neusriem om. Het mag niet tijdens de wedstrijden, maar in de training: altijd!
Western rijden is niet alleen maar zonder neusriem rijden!
) en het is heel leuk, western rijden en veel relaxer.. maar je bent idd heel moe nadat je klaar bent.. 

Cer schreef:Cassidy schreef:Ik rij western, en mijn paard heeft een neusriem om. Het mag niet tijdens de wedstrijden, maar in de training: altijd!
Western rijden is niet alleen maar zonder neusriem rijden!
Even een aanvulling (je zou nu kunnen lezen dat je bij western per definitie bij de training een neusriem gebruikt), ik gebruik tijdens de training nooit een neusriem, zou zo niet weten waarvoor....
. als ik nog eens de kans krijg ga ik t eens proberen.

Cassidy schreef:Even een aanvulling (je zou nu kunnen lezen dat je bij western per definitie bij de training een neusriem gebruikt), ik gebruik tijdens de training nooit een neusriem, zou zo niet weten waarvoor....
Om te voorkomen dat het paard leert de tong over het bit te gooien ?
(beetje jezelf voor de gek houden imo)