[WN] Troxel helmet binnen, helaas te klein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikie

Troxel helmet binnen, helaas te klein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:35

Yes, ik was helemaal blij toen ik net voor mijn deur een pakketje uit Amerika zag staan!! De troxel helmet was binnen. Helaas kwam ik al snel tot de ontdekking dat ie te klein was. Een medium, sh#t ik moest een Large hebben. Dus nu zit ik met een prachtige tweedehands troxel Dakota, sandstone alleen pas ik hem net niet. Baal, baal. Mochten jullie interesse hebben PB me maar.....

DubbelFun

Re: Troxel helmet binnen, helaas te klein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:38

Dat is zeker balen, had je geen twijfels over de maat dan ??

Gezien de animo die er voor was zul je hem zeker snel kwijt zijn.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 16:55

Ik dacht dat het een L was, of ik heb me vergist of de verkoper. Maar ik ben alweer op zoek, de helm ziet er goed uit, smaakt naar meer!!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:04

Dit vond ik net op internet, de aanzet tot het dragen van caps op een wedstrijd, toch?

Barrel Racer Wears Troxel Helmet at NFR

Delores Toole became the first barrel racer ever to wear a Troxel helmet at the Wrangler National Finals Rodeo in December 2004.

Delores Toole races through round one of the 2004 Wrangler National Finals Rodeo.
PRCA Photo by Mike Copeman

Jan. 27, 2004 -- Some were surprised, even shocked, to see barrel racer Delores Toole trading her cowboy hat for a helmet during competition in December 2004 at the Wrangler National Finals Rodeo (NFR) in Las Vegas. But Toole, who competed in the elite rodeo for the third time, and who finished second in the opening round, saw an opportunity to make a statement.

"I want riders...to know that it is okay to wear a helmet," said the Minter, Kansas, pro rodeo competitor. "Helmets have become an accepted part of other dangerous sports, and it is time they became an accepted part of western riding and rodeo too."

Troxel, a manufacturer of certified riding helmets, signed Toole as a sponsored rider and endorser as part of a campaign to promote helmet use in the western riding segment of equitation.

Each year, roughly 70,000 people are treated in emergency rooms because of equestrian-related injuries. Thousands more are treated in physician's offices. Head injuries account for about 20% of emergency room visits and are the leading cause of hospitalizations and death. Studies published in the professional journals Injury and Pediatrics concluded that "a significant decrease in those admitted with head injuries is associated with the increasing use of protective helmets."

While the English component of North American horse riders have widely adopted helmets as part of their riding attire, tradition continues to dominate among western riders who by-and-large prefer cowboy hats.

In another study published in The Journal of Family Practice, it was shown that risk of injury correlates with the amount of time spent riding and working with horses, not with a rider's level of expertise.

Deb Mohon, eleven-time NFR barrel racing qualifier and 1990 World Reserve Champion, died of a head injury in 2003. She was no longer competing at the time of her death, but was training a horse for barrel racing and was not wearing a helmet.

According to Rick Timms, M.D., and Troxel CEO, the use of ASTM-certified headgear can greatly reduce the severity of head injuries and deaths among riders. (See the article Riding Helmet Safety Standards Explained)

"We were glad to have the opportunity to work with Delores Toole at an event of the caliber and scope of the National Finals Rodeo," said Timms. "It is our hope that her participation and enthusiasm will encourage many others to consider riding helmets as part of their equine activities."

For more on the helmet debate in the western world, check out the February 2005 issue of Horse & Rider magazine. To order the issue, call 301-977-3900.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:04

ik heb interesse in je helm, sandstone = beige? Ik heb een bruine maat M besteld en mijn vriendin wil er ook eentje, maar die is nog niet besteld, dus is dit mogelijk iets voor haar! PB me maar voor de prijs!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:16

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:38

Dat is wel het oudere model, maar in principe maakt dat niet zoveel uit.

Wel een mooi verhaal trouwens over die barrelracer.
Het voordeel van starten in dat onderdeel is dat het een tijdgerelateerde wedstrijdvorm is, dus geen jury die in de punten zijn afkeur kan laten blijken.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:44

Kun je me uitleggen Sugarmiss wat de verschillen zijn tussne het oude en nieuwe model? Ik lees iets over GPS maar kan er niet goed wijs uit worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:53

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:30

nog een zie hieronder pers release Martha Josey meervoudig kampioen barrel racing die na een levensbedreigend ongeluk ook deze helm is gaan dragen.
Ik heb er voor mezelf en mijn zusje ook een besteld. In Italie zijn ze verplicht voor barrel racers onder de 18 daarom zal mijn zusje haar eerste wedstrijd gelijk internationaal starten en niet in Nederland.

Barrel Racing Champion Martha Josey to Support Head Protection for Equestrian Athletes in Partnership with Troxel
Josey Enterprises to Encourage and Teach About Head Protection in Clinics, Troxel to Sponsor 12th Annual Josey Reunion Round-Up and 24th Josey Junior World Championships

San Diego, CA -- April 25, 2005 -- Martha Josey, the legendary Texas barrel racer and clinician, and Josey Ranch Enterprises, have joined forces with Troxel LLC, the world's leading manufacturer of ASTM/SEI certified equestrian helmets. The sponsorship arrangement, timed to coincide with the 24th Annual Josey Junior World Barrel Racing Championship, has combined Troxel's reputation as the leading maker of certified equestrian riding helmets with the Josey Ranch's extensive involvement in barrel racing and calf roping instruction and its status as a producer of marquee barrel racing competitions.
"My husband, R.E. Josey, and all the people at Team Josey are looking forward to working with Troxel," said Martha Josey. "They have made a significant accomplishment working toward the safety of riders in the English world, and we look forward to helping them do the same in the Western world."
Martha Josey is one of two barrel racers to have qualified for the Wrangler National Finals Rodeo in four different decades beginning in 1968. In 1980, she and her horse Sonny won both the American Quarter Horse Association and Women's Professional Rodeo Association world Championships, a feat that has never been duplicated. Still active competitors, Josey and her husband have fostered an industry teaching aspiring rodeo competitors the essential tools of competition success.
The Joseys estimate that more than 70,000 students have participated in their clinics and schools over past 37 years, with more than 2,000 riders and their horses participating in clinics annually. While safety and good equipment have always been essential to the Josey's instruction, the idea of helmet safety became especially pressing in the wake of an arena accident involving Martha. After suffering a head injury and broken ribs at a competition in Austin, Texas, she decided to add more safety information to Team Josey's equipment lessons. Joining with Troxel seemed an obvious extension of that safety instruction.
"During the Josey Junior World Championships, a representative from Troxel will be on hand demonstrating the proper fitting of helmets, the different helmet styles, and how their products help protect riders," said Josey. "We believe in them and encourage riders to consider wearing certified helmets by Troxel. Last year, one of my students, a contest champion, was wearing a Troxel helmet at our Josey Junior World Championship."
Dr Richard Timms, CEO of Troxel, was enthusiastic about the new partnership. "Troxel is excited and encouraged by the opportunity to further promote head protection in western riding with Martha and the wonderful staff at Josey Ranch. Not only is she a legendary icon and competitor, but also an inspiring and influential role model. Her positive acknowledgement of the benefits of protective headgear will encourage riders to feel it is acceptable and intelligent to choose to wear a helmet while training and competing."
Troxel established itself in the English riding field, shepherding a nearly universal acceptance of certified riding helmets among enthusiasts of its various disciplines. Last year, the company began spreading the safety message to western riders, who compose roughly 70 percent of the American equestrian public. Barrel racer Delores Toole of Manter, Kan., turned heads at the 2004 National Finals Rodeo as the first competitor in that event's 45-year history to wear a riding helmet in place of the traditional cowboy hat.
About Troxel
Troxel is the world's leading provider of ASTM/SEI certified equestrian helmets for competitive, schooling and recreational riding. Established in 1898, Troxel is recognized for its innovative design and research leadership in helmetry, including award-winning helmets for United States cycling and equestrian Olympic teams. Based in San Diego, California, Troxel now dedicates its resources to equestrian helmets for English and Western markets. It has sold over two million certified helmets into the equestrian field. Troxel's CEO, Dr Richard Timms, is a research scientist and former physician specializing in critical care. He is dedicated to developing products that address important public health and injury prevention issues.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:42

Hoi, Ik ben ook wel geinteresseerd. Ik zou hem wel graag willen passen! Klopt het dat de hoofdvorm vrij rond is en niet erg ovaal?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:44

Mijn idee is juist dat de vorm wel ovaal is, eerder dan rond iig.

Edit: net die van mij aan de binnenkant opgemeten.
Breed 16,5 lang 21. Duidelijk ovaal dus.

Overigens heb ik een ouder model zonder GPS-knop oid

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:19

Hoi

Wil er ook graag 1 in sandstone maat 63/4 maar op de site kan ik niet bestellen naar nederland.

Wie kan me helpen of wie gaat ergens bestellen?

Groetjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:57

Nou erg klantvriendelijk zijn ze op die site idd niet. Ik heb per mail gevraagd naar de shippincost en kreeg dit antwoord:
Citaat:
Your message .....

To: Info SLT
Subject: Shippingcosts troxel helmet
Sent: Thu, 14 Jul 2005 14:17:13 -0400

was deleted without being read on Thu, 14 Jul 2005 14:57:30 -0400

Bij zulke mensen koop ik dus niets

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:59

Dan ga ik mijn hoofd eens opmeten. Welke maat had jij, Sugarmiss?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:00

Die van mij is een S'je

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 23:13

Ik sta in dubio, kan voor 39,95 de GPS I versie kopen bij Petsmart of bovenstaandel ink, maar ook voor %59,95 de GPS III andere, nieuwere versie dus. Alleen doet die man moeilijk over de verzendkosten wil de $25,- voor hebben, lijkt me niet. Dei ik nu heb is ook voor $13,30 opgestuurd. Adviezen zijn welkom en ik denk dat ik toch voor de sandstone ga, eerst vond ik grizzly braun mooier, minder opvallend, maar nu ik de kleur zelf zie denk ik toch de sandstone.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 05:53

Heb een goed passende hoed opgemeten en ik heb blijkbaar toch echt een klein koppie: ik kom uit op 15,5 cm in de breedte en 20 cm in de lengte. M is dan voor mij te groot vrees ik!
Heeft iemand trouwens al een foto met de cap op? Ik ben wel heel benieuwd hoe hij er dan uitziet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 06:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:02

@Kaunos: dan mag je idd wel de S hebben.
@Meikie: $25 is idd te veel, maar wat doe je er aan. Ze hebben daar tenslotte de macht. Jij kunt hooguit 'nee' zeggen. Maar dan moet je wel een andere leverancier zoeken.
@Tinkerloos: graag gedaan

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:10

Tinkerloos; hoe heet die kleur ? Leuke foto

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:15

Mag ik ook antwoorden : fuchsia model is Spirit.
Ik had jou eerder op deze ingeschat
Afbeelding

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:19

Die wilt mijn zusje al

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:21

meikie schreef:
Ik sta in dubio, kan voor 39,95 de GPS I versie kopen bij Petsmart of bovenstaandel ink, maar ook voor %59,95 de GPS III andere, nieuwere versie dus. Alleen doet die man moeilijk over de verzendkosten wil de $25,- voor hebben, lijkt me niet. Dei ik nu heb is ook voor $13,30 opgestuurd. Adviezen zijn welkom en ik denk dat ik toch voor de sandstone ga, eerst vond ik grizzly braun mooier, minder opvallend, maar nu ik de kleur zelf zie denk ik toch de sandstone.

Ze zijn bij Statelinetack niet misselijk blijkbaar met de verzendkosten. Xono en ik hadden mijn broer op boodschappen uit gestuurd naar Petsmart. Daar waren ze $49,95 helaas was hij niet voorradig en moest hij besteld worden, en ja hoor, bij statelinetack dus. Die hebben hem verzonden naar mijn broer (Houston, TX) en dat koste ook al $11,95 tevens kwam er ook nog eens $4,12 tax bij. En dan moet mijn broer hem nog verzenden naar hier natuurlijk. Maar dan doet hij er gelijk wat anders bij wat we nodig hebben, zoals bijv. een jeans ofzo. Tevens wordt het geheel dan verzonden als gift, scheelt weer invoerrechten hier. Al met al zijn we dan toch nog wat goedkoper uit. Maar de helm had ook ruim 15 dollar goedkoper kunnen zijn.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:57

@Tinkerloos: bedankt voor de foto. Ik had deze idd ook al gezien op het andere Troxel-topic. Maar ik ben zo benieuwd naar foto's van de Dakota!!

Dat het een S moet worden is in ieder geval zeker. Is het overigens zo dat als je iets uit amerika laat komen als gift dat je dan geen btw en invoerrechten hoeft te betalen?