Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DragonFlame schreef:Ben ik het totaal niet mee eens. Waarom moet je wedstrijden hebben gereden om les te kunnen geven? Ervaring en rijkunst leer je niet op wedstrijden maar in de jaren dat je zelf les hebt gehad. Als je de goede techniek op een duidelijke manier uit kunt leggen zodat anderen hiervan kunnen leren, ben je een goede instructeur. Daar hebben wedstrijden weinig mee te maken.
Natuurlijk doe je op wedstrijden wel de nodige ervaring op ook voor de dingen waar op gelet wordt tijdens wedstrijden. Maar van zoiets hangt niet af of je wel of geen les kan geven.
[edit:] als blijkt dat dit in de western anders is dan in de andere takken zoals dressuur en springen, lees ik het snel genoeg
Daar leer je ook heel veel van, misschien soms wel meer dan het rijden ervan. 

Voor de gewone dingen maakt het mij niet uit, zolang ik en mijn paard ons er fijn bij voelen is het prima. DragonFlame schreef:Ben ik het totaal niet mee eens. Waarom moet je wedstrijden hebben gereden om les te kunnen geven? Ervaring en rijkunst leer je niet op wedstrijden maar in de jaren dat je zelf les hebt gehad. Als je de goede techniek op een duidelijke manier uit kunt leggen zodat anderen hiervan kunnen leren, ben je een goede instructeur. Daar hebben wedstrijden weinig mee te maken.
Natuurlijk doe je op wedstrijden wel de nodige ervaring op ook voor de dingen waar op gelet wordt tijdens wedstrijden. Maar van zoiets hangt niet af of je wel of geen les kan geven.
[edit:] als blijkt dat dit in de western anders is dan in de andere takken zoals dressuur en springen, lees ik het snel genoeg

berty schreef:Als de lesnemer wedstrijdambities heeft is het
beter om van een instructeur les te nemen die
zelf ook wedstrijden rijd. Zodat hij ook kan helpen
met de voorbereiding hiervan.
Wilt de lesnemer geen wedstrijden starten en
is hij tevreden over de instructeur dan zie ik
geen problemen.