Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AnkyVanG schreef:ik heb net een western zadel gekocht en ik vroeg me al af wat die
achterste riempjes waren....?
dus als ik t goed begrijp, hoeven die dus niet vast?
kan iem. mij dat vertellen?
Sassy77 schreef:ik heb laatst een (bont)singel gezien (volgens mij op ebay)
waar de singel en achtersingel aan elkaar vast zitten;
ik bedoel gemaakt aan/uit een stuk! Leek me wel handig
en comfortabel voor het paard omdat ie niet naar achter
kan schuiven en als je m te los laat hangen t dan
niet gevaarlijk is
Sugarmiss schreef:
@AnkyVanG: als je wilt waterskiën zou je dan ook niet eerst leren zwemmen![]()
wil je nog iets weten PB me
Citaat:Je hoeft niet eerst leren rijden voor dat je een zadel koopt
RoxanneH schreef:maar ik was afgelopen weekeind in duitsland en daar waren demonstraties cutting.
Sugarmiss schreef:@AnkyVanG: als je wilt waterskiën zou je dan ook niet eerst leren zwemmen![]()
AnkyVanG schreef:wat wil je daarmee zeggen??
dat ik eerst moet leren rijden voordat ik een zadel koop?
beetje rare opmerking....ik had nog meer vragen , maar laat maar zitten
MSQuincyTE schreef:Het klinkt misschien gek maar ik had mijn zadel eerder als mijn paard.
MSQuincyTE schreef:Het klinkt misschien gek maar ik had mijn zadel eerder als mijn paard.

is maar een grapje 
IngeBrand schreef:Helemaal mee eens dat dat raar spul is. Ik heb er een singel van en dat ding blijft lekker in de kast. Zodra je paard gaat zweten dan begint die singel te plakken met alle irritante gevolgen van dien.
Open plekken kreeg ze ervan. Nu gebruik ik alleen nog maar een nylon singel die met bont is gevoerd. Nog makkelijker ook want die kan gewoon lekker in de wasmachine.
Maar daar ging het niet om, je wilde meer weten over de regels van achtersingels.
Nou, daar weet ik niks van maar volgens mij is de achtersingel bedoeld om je zadel beter op zijn plaats te houden bij het koeienwerk. Om te voorkomen dat je zadel gaat wippen of iets dergelijks......
Als het niet klopt dan komt er vast nog wel een reactie van de echte kenners![]()
Inge