[WN] Vraag aan de profs over 'les aan huis'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Vraag aan de profs over 'les aan huis'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 20:56

Ik zie net weer zo'n vraag staan... Over les aan huis.
Mijn vraag is waarom dat kennelijk minder of niet mogelijk is in de westernsport.

Ik snap wel dat dat een stuk minder handig is dan "les aan de ranch", en dat reistijd e.d. meegerekend moet worden. Maar stel nu dat mensen bereid zijn reistijd en kilometers te betalen, is dat dan een optie eigenlijk? En/of wat zijn de argumenten dan om het eventueeel niet te willen?

Zomaar nieuwsgierigheid overigens. Vraag kwam in me op.
Met name omdat het bij de andere ruiterdisciplines wel makkelijk mogelijk is om 'les aan huis' te regelen.

Vera

Re: Vraag aan de profs over 'les aan huis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:58

Volgens mij is het een nice in de markt
Ik heb hier al zo 3 ruiters die dit willen...

SuperrrPaint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:01

ik krijg les aan huis. Reining gericht en ze is erg goed. als iemand intresse heeft? ze komt uit arnhem, maar komt ook bij mij in dronten(flevoland)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:02

Ik ken iemand die krijgt 2-wekelijks 'les-aan-huis' van een zeer bekende pro. Idd meerdere mensen samen op 1 avond inplannen, dan vallen de kosten ook nog op te brengen.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:08

ik kan alleen voor mezelf spreken , als klein profje.

als je een eigen stal hebt is het moeilijk om een paar uur weg te gaan .
thuis is werk genoeg.
tussen de lessen door rijd ik snel nog even een paardje, schilder een stukje stal, sopje door de saloon, haal de mest uit de paddock enz........

even weg om les te geven kost je snel een paar uur. wel lekker hoor , even weg, maar die kleine klusjes blijven op de een of andere manier bij mij altijd liggen

Roel is begonnen met wat lesjes in de omgeving, en ik blijf thuis.

dat het bij de andere ruiter disciplines makkelijker is, komt denk ik doordat daar iedereen les mag geven.
de mensen met een eigen stal zie je denk ik ook niet zo vaak aan huis les geven

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:11

Jos jij pakt het niet goed aan.
Je ziet 'toptrainer' toch ook geen stallen meer mesten of de kantine soppen !!
Dat zijn duren schoonmaakuren. Daar kun je beter iemand voor inhuren en zelf les gaan geven (bijna gratis stagiaires zijn hiervoor reuze handig)
Je netto-opbrengst is dan wat lager, maar zelf schoonmaken levert helemaal niets op.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:51

Zou het kunnen komen omdat profs vaak een trainingsstal hebben waaraan ze hun handen al vol hebben? Het kost dan gewoonweg te veel tijd om ook nog het hele land door te gaan om mensen aan huis les te geven denk ik. Gelukkig worden wel clinics door het land heen gehouden, dus daar kun je dan altijd nog mee vooruit.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:03

hallo Anya ik ben een beginner maar heb nu eindelijk iemand gevonden die les geeft aan huis!
Ik had altijd les bij de SWRA maar ook daar moet je heen anders om doen ze niet. Omdat wij zelf geen trailer hebben werd dit behoorlijk prijzig. Wat hier ook al boven genoemd werd kreeg ik ook te horen. Ze hebben het te druk op hun eigen stal en geven dus liever daar les, plus dat ze op hun eigen stal weten welke spullen ze voor de lessen bijdehand hebben en niet iedereen over balkjes en dergelijke beschikt thuis. Ik denk ook dat de meeste trainers het niet zien zitten om voor een peroon een half uur in de auto te moeten zitten dan en uur les geven en dan weer een half uur terug. Dit was eerst bij ons ook de rede waraom de trainer vroeg om hoeveel mensen het ging. Het scheelde dat wij met gemideld 6 mensen zijn.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:10

Het is zonde dat er zo weinig trainers zijn die niet verbonden zijn aan (eigen) stal en hun inkomsten putten uit clincs en lessen.....

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:26

Ik heb er persoonlijk helemaal geen problemen mee om bij de mensen aan huis les te gaan geven. (of dit nu een beginnede western ruiter is of een wat meer gevordere wedstrijderuiter waar bij het paardenras ook van ondergeschikt belang is ) Ik vraag wel een bijdrage in de kosten voor mijn auto en mijn reistijd, maar het plezier voor ruiter en paard in de westernsport staan bij mij boven aan !!

Waar ik wel een probleem mee heb is dat iedereen in een spijkerbroek en cowyboylaarzen zich western instructeur / trainer kan noemen.

met vr. gr. johanna vellinga

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:49

buiten de profs om is het hier (kop van brabant) ontzettend moeilijk om een trainer te vinden die aan huis komt. Of ze komen uberhaubt al niet, of je betaald je blauw

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:44

Heeft er wel eens iemand aan gedacht dat je tegenwoordig, als je in de auto stapt, al helemaal niet kunt voorspellen hoe lang je onderweg bent?
Tijd is geld, een file vanwege wegwerkzaamheden of een groter ongeluk en daar gaat je winst...je kunt toch moeilijk gaan bellen om meer reiskosten als je op de terugweg in de file hebt gestaan.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:37

stef schreef:
buiten de profs om is het hier (kop van brabant) ontzettend moeilijk om een trainer te vinden die aan huis komt. Of ze komen uberhaubt al niet, of je betaald je blauw

iedereen die les geeft is een prof.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 16:04

welke file Cassidy. Niet bij ons hoor. Geldt dus zeker niet voor iedere regio

tinkiewinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:36

Aangezien het forum waar ik om western les vroeg is gesloten, Wil ik Mikkee bedanken voor haar tip. We krijgen als het goed is donderdagavond voor het eerst les AAN HUIS, Jippie heb er echt zin in. Ben benieuwd wat mijn paardje ervan vindt.

Dus Mikkee nog bedankt

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:52

sugarmiss ik ben bang dat je pas een goede trainer bent als je wel zelf je stallen uitmest en voert. daar kan je zien of je paard gezond is of dat hij een blessure heeft.
in de stal begint de training van een paard en niet onder het zadel.
in de stal kan je zien of je paard zijn voer op eet in de stal kan je zien of het voer goed verteerd wordt. de mest bollen vertellen meer dan je denkt en paardentrainen is meer dan rijden.
les aan huis waar dit onderwerp over gaat kan wel maar wat verwacht een klant van je?
in een modderbak of een bak van 10m bij 10m is het heel lastig trainen.
daar komt bij dat je wel je reistijd en je kilometers vergoed moet hebben, en je kan je klant eigenlijk net niets leren omdat ze net niet de accomodatie hebben die je nodig hebt om stops te leren of rundowns.
waar je dan eigenlijk mee bezig bent is ze geld uit hun zak te praten en ze schieten er eigenlijk niets mee op.
dat is iets wat wij onze klanten voor houden voor we aan huis les gaan geven.
zijn zij zich daarvan bewust en vinden ze dat niet erg, dan is het hun eigen keus en zijn we best bereid om langs te komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:59

Anya schreef:
welke file Cassidy. Niet bij ons hoor. Geldt dus zeker niet voor iedere regio

Als de mensen van verder weg moeten komen, is het raak, maakt niet uit waar ze vandaan komen.
Overigens kan ik me nog heugen (nog niet eens zo erg lang geleden) dat het rond Eindhoven ook een drama was. Ook buiten de spits.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:08

Citaat:
en je kan je klant eigenlijk net niets leren omdat ze net niet de accomodatie hebben die je nodig hebt om stops te leren of rundowns.
Maar je hoeft niet persee stops of rundowns te kunnen om western te rijden! Je kan altijd wel iets leren ten zij je echt een wedstrijd ambitie hebt maar dan hebben de meeste mensen wel een vaste traingsplek.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:39

Jos schreef:
stef schreef:

iedereen die les geeft is een prof.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.... Ik doel dus op de bekende trainers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:11

Degene waarvan ik wel vaker les zou willen hebben zou daar stomweg de tijd niet voor hebben. Die heeft een (ik meen fulltime) baan buiten de paarden, en heeft dus in de avonduren z'n eigen stallen en paarden nog te doen, de lessen van degenen die naar hem toe komen om te lessen, z'n eigen wedstrijdvoorbereidingen, z'n eigen reistijd naar z'n eigen instructie ( die komt ook niet aan huis ) en niet te vergeten is het ook nog eens een gewoon mens met een vrouw waar hij gek van is en ook wel eens tijd mee door wil brengen...

Ik ben er van overtuigd dat ik echt wel 3 pro's kan vinden die hier aan huis les willen komen geven (dan kijk ik even niet naar de kosten voor het gemak) maar het is wel de grote vraag of dat de mensen zijn waar ik in dit stadium van mijn eigen rijkunst (danwel het gebrek daaraan ) les WIL hebben.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:13

Dat dat voor jou geldt Sonja kan ik me heel goed voorstellen. Maar de vraag staat er eigenlijk vanwege de (vaak beginnende) ruiters die niet beschikken over een trailer o.i.d. en graag willen starten met de basis van westernrijden. Dus ook nog geen bak nodig hebben om een stop of een roll back te oefenen, maar gewoon basis-basis willen leren. Ga je dan verder.. dan moet je inderdaad de keus maken of je een stukje verder wilt voor je trainer of niet. Maar dat type vragen gaat het hier niet om als ik de topics zo lees. Het gaat om nieuwelingen.

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:56

Aangezien wij westernruiters van Stalling 't Einde in Schiedam geen van allen over een trailer beschikken, komt onze trainer gewoon op stal les geven.
We hebben al onze lessen achter elkaar gepland, eens per 2 weken, de reiskosten worden hoofdelijk omgeslagen, (voor 3 personen, binnenkort 4) op die manier blijft het nog betaalbaar.
Ook is het dan voor alle andere pensionklanten (dressuur) erg duidelijk wanneer er westernlessen zijn, zodat ze een beetje rekening met ons kunnen houden (tijdens de les moeten ze niet gek opkijken als er pionnen/balkjes in de bak verschijnen)
Overigens vinden de meeste vinden het overigens best wel leuk om te zien waar we mee bezig zijn, de meeste luisteren gezellig mee, of proberen eens een L-achterwaarts
Groetjes,
Liesbeth

berrysmart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:57

Beste ruiters,

Ik ben van mening dat er genoeg trainers zijn die aan huis les komen geven, het is vaak alleen het probleem dat er vaak maar 1 a 2 personen zijn, en jah om dan zo een end te moeten rijden voor een paar centjes kan ik me voorstellen dat, hij/zij zullen zeggen van nee geen interesse.
Vaak zeggen ze dan ook zoek een leuk clubje bij mekaar van 10 mensen dan heeft hij/zij wat om les te geven en verdient daaraan.

Ik weet sowieso 1 trainer waar we lang geleden les van hebben gehad, die komt gewoon aan huis mits je een leuk clubje heb.
Denk aan Dennis roemer weet niet of je hem kent vast wel mensen die hem kennen en nu gaan zeggen nee die moet je niet nemen.
Neem van mij aan je kan het altijd proberen.
ik hoop dat je er wat aan heb.

Greats berrysmart

martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:06

johanna29 schreef:
Ik heb er persoonlijk helemaal geen problemen mee om bij de mensen aan huis les te gaan geven. (of dit nu een beginnede western ruiter is of een wat meer gevordere wedstrijderuiter waar bij het paardenras ook van ondergeschikt belang is ) Ik vraag wel een bijdrage in de kosten voor mijn auto en mijn reistijd, maar het plezier voor ruiter en paard in de westernsport staan bij mij boven aan !!

Waar ik wel een probleem mee heb is dat iedereen in een spijkerbroek en cowyboylaarzen zich western instructeur / trainer kan noemen.

met vr. gr. johanna vellinga

ben heelemal met je eens !!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:45

berrysmart schreef:
Beste ruiters,

Ik ben van mening dat er genoeg trainers zijn die aan huis les komen geven, het is vaak alleen het probleem dat er vaak maar 1 a 2 personen zijn, en jah om dan zo een end te moeten rijden voor een paar centjes kan ik me voorstellen dat, hij/zij zullen zeggen van nee geen interesse.
Vaak zeggen ze dan ook zoek een leuk clubje bij mekaar van 10 mensen dan heeft hij/zij wat om les te geven en verdient daaraan.

Ik weet sowieso 1 trainer waar we lang geleden les van hebben gehad, die komt gewoon aan huis mits je een leuk clubje heb.
Denk aan Dennis roemer weet niet of je hem kent vast wel mensen die hem kennen en nu gaan zeggen nee die moet je niet nemen.
Neem van mij aan je kan het altijd proberen.
ik hoop dat je er wat aan heb.

Greats berrysmart

Tsja, maar waar haal je die andere ruiters vandaan?