[WN] eindelijk registratie certificaat binnen...teleurstelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

eindelijk registratie certificaat binnen...teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:05

Ik baal als een stekker...gisteren eindelijk het langverwachte registratie bewijs van [naam] binnen...is de envelop helemaal geel van een of andere opgedroogde vloeistof, verkreukt en geribbeld ...ik voelde hem dus al aankomen...

En ja hoor...mn certificaat is aan 1 kant helemaal geribbeld en gekreukt en er loopt zo'n vochtrand midden over het papier... Ik heb de [naam] al gemaild...ik ben benieuwd of ze me een nieuw certificaat willen toesturen, dit vind ik namelijk wel heel zonde... Het is niet hun fout natuurlijk, maar ja. Als zij geen nieuw certificaat kosteloos willen opsturen, ga ik via de ptt proberen de kosten terug te krijgen!

Iemand nog een ander idee?

BlackWych

Re: eindelijk registratie certificaat binnen...teleurstellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:01

Dat is balen zeg! Ik hoop dat de APHA mee wil werken want in TPG heb ik niet zo veel vertrouwen

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:27

Ik heb inmiddels de ptt gebeld...ze kunnen niets doen... Ik hoop dus echt dat de [naam] een nieuw certificaat wil opsturen. ik vind dit echt zo zonde!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:49

http://www.apha.com/forms/PDFFiles/Affi ... upCert.pdf
Ik begrijp dat je er normaal (net als bij de AQHA) iets voor moet betalen.
Misschien dat je in dit geval wel gratis een nieuwe krijgt.

Ik zit al jaren met een aangekloven papier . Die van Sugar kreeg de hond te pakken vlak voor de overdracht en nam er een hap uit

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:06

Sugarmiss schreef:
...Ik zit al jaren met een aangekloven papier . Die van Sugar kreeg de hond te pakken vlak voor de overdracht en nam er een hap uit

Dat zou bij de paints niets uitmaken, je krijgt namelijk bij de overdracht of een aanpassing gewoon een nieuwe. Zo had ik bij Pluis z'n overschrijving nieuwe foto's meegestuurd die kostenloos op zijn nieuwe papiertje zijn verwerkt.

=^.,.^=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:17

Ik stam nog uit de tijd van vóór de foto's . Voordeel van een AQHA-papier is dat je meteen kunt zien wie de vorige eigenaren zijn .

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:32

Dat kun je bij de Paints toch ook zien? Daar blijven de oude eigenaren er dacht ik ook op staan.

Maargoed, dit is wel balen natuurlijk als je het papier zo lelijk binnenkrijgt. Fijn, die TPG.

Je kan de APHA het best even bellen denk ik, als je dan heel zielig doet, dan doen ze vast niet moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:38

Bij de paints staat onderaan het papier wie de eerdere eigenaren zijn geweest. Bovenaan staat aangegeven wie de fokker was, de origenele eigenaar en de huidige eigenaar. Alles daar tussenin staatonderaan op het papier. Bij wisseling van eigenaar, komt de nieuwe eigenaar bovenin te staan en de "nieuwe oude eigenaar" komt dan onderaan.

@ Xono: ik heb ze al gemaild en heel zielig uitgelegd dat ik zo uitkeek naar het papier en het zo'n teleurstelling vond en dat als mensen er naar vragen, ik graag een mooi papier wil laten zien en niet zo'n vodje als dit... Ik hoop dat ze me een nieuwe willen opsturen...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:34

Ik hoop het voor je.Ik zie het al voor me dat ik zo'n lelijk papiertje moet laten zien. Dat is geen mooi gevoel.
Ik hoop dat het je lukt
Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel succes

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:07

Nja, en anders zou ik er maar gewoon voor betalen als het niet anders is Je wil toch een mooi papier.

Wij hebben het papier van mijn paard ook binnen Staat nog niet op mijn naam, maar dat komt nog Het feit dat ie er is, is het belangrijkste

Toen ik dit topic vanmiddag zag staan, was ik al bang dat de naam niet goedgekeurd was oid Maar die bevestiging had je natuurlijk al eerder via mail binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:50

Jippieieieieieie!!! De [naam] is lief!!!

Ik ontving deze email van ze:

We are sorry that the certificate arrived in such poor shape. We will be
happy to issue another one at no charge to you. Simply return the one you
have to the attention of "30 Day Correction". We must have the damaged
certificate before a new one can be issued so we do not have two originals
certificates.

If you need further assistance, please let me know.

Toppie service van ze! Ben weer helemaal blij!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:53

Gelukkig maar! Ze zijn wel aardig daar bij de APHA! Werd je soms geholpen door Susan Naughton? Die hielp mij ook erg goed en vriendelijk met het registreren, wat in eerste instantie niet lukte..

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 05:57

Geweldig! Ik miste uit mijn laatste PHJ een aantal pagina's en kreeg ook zonder problemen een nieuwe toegestuurd.

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:44

Ja ze zijn echt netjes daar! En helpen heel goed. Ik heb de laatste tijd veel contact met Lisa Hildebrand en met deze vraag ben ik dus keurig geholpen door Allyson Pennington. Allemaal erg aardige mensen! Leuk hoor! Ben weer helemaal blij!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:51

Dat is een voorbeeld van echte service-gerichtheid, daar zijn Amerikaanse (commerciele) instanties heel goed in! Zowel bij de APHA als bij de AQHA denken ze vaak echt met je mee.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:43

Ik heb nog geen ervaring met de AQHA, heb nog niet echt met ze te maken gehad Maar de APHA is altijd zeeeer behulpzaam!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:40

He gelukkig! Idd mooi opgelost zo!

Behalve dat ze er geen verstand van vlekkenpatronen hebben heb ik ook niks dan positieve ervaringen met de service van de APHA.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:13

Mijne hebben ze wel goed geregistreerd Chestnut tobiano Maargoed, mijne is wel overduidelijk tobiano Als ze daar fouten in hadden gemaakt, dan had het niet best geweest!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:19

Lees het nu pas (computer is overleden, zit nu even bij m'n zus).
Mooi dat je een nieuwe krijgt Skippy, da's inderdaad balen ja.
Als je'm nog niet opgestuurd hebt, doe em dan in een plastic hoes voordat je'm in de enveloppe doet, of, als je die nog hebt, dat plastic 'zakje' waar de WHW in komt. Hopelijk snappen ze de hint bij de APHA en sturen ze de nieuwe in het zelfde hoesje terug en is je certificaat beschermd als er weer een duffe PTT-er z'n koffie omgooit.
Hopelijk gaat het nu wel goed.(zou het cerfiticaat trouwens ook aangetekend versturen, het is wel een 'waardepapier' hé.)