[WN] Trailclinicverslagje (eerste clinic met Faiz! Trots!!!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trailclinicverslagje (eerste clinic met Faiz! Trots!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:23

Het was een lekker paardenweekeindje, want na gisteren al heerlijk met Milena lest van Chris te hebben gehad, hadden we vandaag de eerste trailclinic van Arabah Arabians in Haarle, waar Johanna Vellinga ons gastvrij ontving.

Er zouden zeven combinaties komen, waarvan een aantal jonge paarden. We zouden er om half twee zijn, maar ruim van te voren was het al een gezellige boel bij Johanna aan de picknicktafel. Jo liep zich de benen onder de kont vandaan voor bekers koffie en thee en (onze ) buurvrouw Joeke had lekkere slagroomsoesjes meegebracht die als sneeuw voor de zon verdwenen.

Gezellig kennisgemaakt met iedereen, en toen was het tijd om te zadelen. Sonja Meier was er met Ellis (en Adelbert natuurlijk) met twee jonge paarden. Dan een meisje waarvan ik de naam niet meer weet (sorry ) met een witte arabier, Regina Gerrits met een zwart barrelracemonstertje , een lesklant van Jo op Brio, mijn buurmeisje (en groom op wedstrijden) met Milena en ikzelf op Faiz.

De jonge paarden vonden het maar wat spannend in die grote springweide van Arabah Arabians, met een hoop hindernissen en trailmateriaal. Johanna had dan ook letterlijk en figuurlijk flink uitgepakt, want alles was voorhanden.
Walkovers, brug, hek, vierkant, L, zeiltje, Pick-ups, Perfect Circle, verzin het maar en we hadden het.

Er is twee uur op gezellige, leerzame wijze met de paarden gespeeld, geknuffeld en getraind, en alle combinaties hebben op hun eigen wijze wel een grens verlegd en vaak letterlijk en figuurlijk een hindernis overwonnen.

En ik zelf? Ik ben vooral trots. Wat zeg ik? Trots? Ik bedoel TROTS! Of nee; APETROTS !
Mijn eigen kleine brave Faizebeest, net sinds 2 weken vier jaar, verblikte of verbloosde niet van een zeiltje of de brug. De paraplu was even een beetje griezelig (of was jij dat Adelbert? ) maar verder was hij GEWELDIG! De eerste keer buiten de binnenbak, tussen allemaal vreemde paarden, met allemaal rare hindernissen....
Mijn weekeinde kan niet meer stuk....

Johanna, hartstikke bedankt voor de gastvrijheid en de supergezellige clinic!

(Voor de liefhebbers; eind juli komt de volgende, dus hou Bokt in de gaten. Heb je interesse om mee te doen, neem dan zelf even contact op met Johanna. Je kunt haar gewoon hier op Bokt PB'en)

BlackWych

Re: Trailclinicverslagje (eerste clinic met Faiz! Trots!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:15

Leuk hè om zo trots te zijn op je paardenbeest Geniet nog maar lekker na van zo'n fantastisch weekend.

=^.,.^=

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:31

Dat jouw Faiz een superpaard is!!
Waar je terecht trots op bent.
En waarbij je ook terecht ook trots op jezelf kunt zijn. Geen superpaard zonder supereigenaar. Het moet er ook nog uitkomen nl. Geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 06:50

Daar heeft Faiz mij niet voor nodig Anya, die is al super genoeg van zichzelf
Hij moest voor het eerst de veewagen van stal in gisteren. Eerst Milena erop gezet, en toen Faiz gehaald. Stond ' ie er echt voor met zo'n kop van "He, Milena zit in een doos " en toen wilde ik ook nog dat HIJ erin ging.... Die laadklep is best stijl, en hij ging er echt met hoog opgeheven pootjes tegenaan, alsof hij een berg moest beklimmen. En dan ook echt met zo'n trotse kop d'r in gaan staan he, "kijk mij nou toch eens knap zijn!"
Toen we koffie zaten te drinken voor e.e.a. begon ook, stond ' ie echt met zo'n olijke kop naar buiten te kijken naar de drukte van de andere trailers enzo, alsof hij wekelijks mee op wedstrijd gaat, prachtig!

Ken je die gelegenheden dat je na een relatie van jaaaaren naar je partner kijkt als die iets aan het doen is, en dat je ineens weer zo'n verliefd gevoel in je buik krijgt? Dat had ik nou van 't weekeinde met allebei m'n beesten. Heerlijk!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 07:01

Heerlijk zo'n paard! Kan me goed voorstellen dat je trots bent hoor!

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 07:04

[quote!Ken je die gelegenheden dat je na een relatie van jaaaaren naar je partner kijkt als die iets aan het doen is, en dat je ineens weer zo'n verliefd gevoel in je buik krijgt? Dat had ik nou van 't weekeinde met allebei m'n beesten. Heerlijk![/quote]

En of Son, wat een heerlijk gevoel HE!!. . Wat kun je dan overlopen van trots.

Wij hebben dat gehad in Middenmeer met onze 4-jarige. Probeer dat gevoel nog even vast te houden Son... het is zooooo lekker.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:11

Gezien jouw stukje over Middenmeer weet jij inderdaad PRECIES welk gevoel ik op dit moment heb Bri. Heeeeeeeeeerlijk he!!! (en jij had het eigenlijk dubbel, voor man EN paard )

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:42

O Sonja wat fijn te lezen dat Faiz het zo geweldig deed. Je mag terecht een apetrots gevoel hebben. Geniet ervan

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:59

Faiz is een lekker ding
Ik heb hem ook niet echt raar in de rondte zien springen, toch? Ik kwam je af en toe eens tegen en dan was ie superbraaf
Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet al te veel naar de anderen gekeken heb, was errug druk met Bo (en mezelf ). Zij was voor het eerst echt mee naar een andere locatie, ze is alleen nog in een binnenbak geweest. Ze vond het reuze-interessant en keek haar ogen uit Ikzelf vond het de eerste twintig minuten wat minder, omdat ik van nature nou niet echt een Braveheart ben (understatement, "scaredy pants" is my middle name ) en zij aan de hand al zo liep te stuiteren Maar na een poosje rondwandelen ben ik erop gestapt en ik moet eerlijk zeggen dat het me 100% meeviel Ze was wel vreselijk kijkerig en opgewonden, maar is niet 1 keer opzij gesprongen of aan de kletter gegaan Gewoon lekker druk dus, niks meer en niks minder. Sonja (Meijer ) probeerde met Beer even de paraplu uit en binnen tien minuten stapte ze al met geopende paraplu op hem rond, alsof het de normaalste zaak van de wereld was Toen Bo wat relaxter was geworden, heb ik het risico ook maar genomen en ook dat lukte heel snel! Ook het zeil werd -eerst aan de hand- na verloop van tijd onder het zadel genomen.
Ook Elles was dus apetrots op Bo (maar ook wel een beetje op zichzelf )! Van Sonja hoorde ik vandaag dat ze doodop geweest was en helemaal opgerold in het zand heeft liggen slapen 't Arme ding, zo jong en dan al zulke indrukken moeten verwerken

edit: Sonja, heeft Dick nog leuke beelden kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 06:40

Ik vond Bo en Beer ook superknap hoor; was ook een erg lollig gezicht, met die paraplu
Faiz was maandag ook echt nog moe, en gisteren heeft hij ook alleen een licht werkje gedaan. Die indrukken zijn heel positief, maar ontzettend vermoeiend voor die jonge beestjes.

Ja ik heb leuke videobeelden van Faiz. Had mezelf er nog nooit langer dan 1 of 2 tellen op zien zitten (spiegels in de bak ) dus dat was wel eens leuk en leerzaam om te zien!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:51

Ook ik vond het hele gezellig maar vooral een hele leerzame middag. Ik vond dat aan het einde van de middag iedereen zijn grenzen flink had verlegd.
Als er meer combinaties zijn die op deze speelse ongedwongen manier kennis willen maken met vreemde obstakels dan hoor ik het graag. Ik wil rustig het hele oefenparcour in de wei nog wel eens keertje op de grond leggen, en voorlopig heb ik die paraplu met dit mooi weer toch niet nodig.

met vr.gr. johanna vellinga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:38

Breiden we het parcours dan volgende keer uit met een sproeiinstalatie?
Faiz heeft gisteravond het bestaan daarvan ontdekt en is er niet zo over te spreken. Ik had les in de binnenbak en de buitenbak werd gesproeid. In eerste instantie dacht ik nog dat de hoefslag bij A (daar zit de opening vanwaar je op de buitenbak kijkt - voor de outsiders) de hoefslag ineens 5 meter naar binnen liep, maar dat bleek eigen initiatief van m'n Rarebier te zijn.
Na het lesje heb ik 'm afgedoucht en daarna mag hij altijd rollen in de buitenbak, dus zo ook gisteren
Dus Faiz (inmiddels wat gewend aan dat rare geluid van de sproeier) loopt de buitenbak in, rolt een paar keer als een volleerd rolmops door het warme zand (sproeier stond op het achterste deel), staat op, en her-ontdekt die sproeier Tja, dat geluid bleek al eerder toch redelijk ongevaarlijk, dus wat doe je dan als Rarebierepuppie toch weer TE nieuwsgierig bent...... YEP dan ga je d'r op af want uiteraard wil je dat rare ding weer met je neus aanraken
Afijn, wat er dan gebeurt, laat zich raden...

Ik heb nog nooit een pony zo nijdig ergens op zien worden Jeetje wat was dat beest beledigd dat dat rare ding hem een dikke straal water op z'n lijf en tegen z'n gezicht spoot

Waarom zou ik Faiz toch altijd een Rarebier noemen......

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:22

Sonja, wat dacht je van een echte sloot met water er in. Is misschien een leuke alternatieve hindernis in de trail ???

Ik ben bij dat je zoveel plezier hebt met je rarebier !!!!! Het is en blijft een KANJER

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:07

Ik wou dat ik het gezien had. Faiz in strijd met een sproeier. Was geloof ik niet meer bij gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 06:45

Hij was er werkelijk zo pissig op dat ik even een moment dacht dat hij dat ding een zaaier zou verkopen...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:10

Hahahaha gekke Faiz....... Mijn Bo kan ook zo hoogst beledigd zijn. Geweldig die kop die ze dan trekt.