[WN] Mening beenbescherming @ wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Mening beenbescherming @ wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 16:57

Wat vinden jullie van het feit dat je alleen in de reining beenbeschermers bij je paard om mag?
Zouden jullie het beter vinden dat het in alle klasse is toegestaan het paard beenberschermers te laten dragen?

Anya

Re: Mening beenbescherming @ wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:00

Ik rij nooit met beenbescherming eerlijk gezegd. Bij gewone rijklassen vind ik het onzin (pleasure, horsemanship e.d. ). Trail kan ik niet overzien, maar heb niet de indruk dat zich daar veel ongelukken voordoen. Beenbescherming bij hunter met hindernissen kan ik me wel weer voorstellen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:05

in de trail mag het wel in de beginnersklasse, stond in het wranregelement maar heb er nog nooit iemand mee zien rijden in de trail. ik vind in principe dat je gewoon beschermers om mag doen als je daar voor kiest. je paard gaat er echt niet beter of slechter van lopen, maar is wel beschermt als er iets gebeurt. ik heb zelf in mijn training altijd beschermers om, een klap tegen een pees zit in een klein hoekje. maar dit is mijn mening en er zijn ook mensen die daar anders over denken.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:30

ik vind het bij de reining wel goed!! want dan kunnen de paarden zich ook niet bezeren en voor jonge paarden vind ik het ook goed!! of weekgekote paarden etc.

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:47

Bij barrel racing mag het ook Haha!
Ik ben een grote voorstander van beenbeschermers
Heb er veel over gelezen over voorkoming van blessures en vind dat
het eigenlijk bij alle onderdelen moet mogen. Ik gebruik zelf altijd
peesbeschermers voor en op wedstrijd of met zware training ook
bellboots en tevens bandages achter.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:53

ik vind dat het in alle onderdelen moet mogen
als een paard een mis stap maakt of schrikt bij de trail lijkt het me dat een paard zich kan beschadigen.
ik snap ook niet waarom het eigenlijk niet mag , kan iemand mij dit vertellen ?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:23

Het probleem met beenbeschermers is dat je er dingen mee kunt verdoezelen. Ik heb wel eens gezien dat mensen "effe snel" een bell boot over een bloedende kroonrand heentrokken voordat ze de ring in moesten. Ik weet niet of dit de officiële reden is dat beenbescherming in andere disciplines verboden is?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:26

Er is wel eens iets fout gegaan bij een traildemonstratie (echt fataal) ik weet niet meer precies wie ik dacht het paard van Fleur Nijboer of Geesje van Nuenen.... in iedergeval een jeugdruiter. Nou weet ik niet of het met een beschermer voorkomen had kunnen worden, maar van mij zou het wel mogen. In de pleasure en horsemanship... ach waarom wel/niet. Dat zou iedereen voor zichzelf moeten bepalen. Bij dressuur hebben ze allemaal witte bandages, alleen voor het optische bedrog....

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:48

Dat was inderdaad het paard van Henk en Geesje van Nuenen. Die stapte bij een demo langs de plaat die als brug was neer gelegd waarbij de pezen door gingen. Dus ik denk dat het niet verkeerd is ook bij de trail peesbeschermers om te hebben.

crazycactus schreef:
Er is wel eens iets fout gegaan bij een traildemonstratie (echt fataal) ik weet niet meer precies wie ik dacht het paard van Fleur Nijboer of Geesje van Nuenen.... in iedergeval een jeugdruiter.

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:02

als je de ring in moet bij dressuur moeten de bandages ook af.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:47

vrolijk schreef:
als je de ring in moet bij dressuur moeten de bandages ook af.

dat wilde ik net zeggen. Bandages of beenbescherming mogen bij de dressuur ook niet. Om bovengenoemde reden: mensen kunnen dingen verdoezelen.

Bij springen mag je wel springschoenen e.d. gebruiken. En een singel met buikflap

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:41

In de reining vind ik het prima, in de rest (van de standaard onderdelen bij de wran) vind ik het onzin.

Natuurlijk, er kan altijd wat fout gaan. Zet je paard dan ook maar met bandages in de wei Nagelbijten / Gniffelen
Sommige doen dat ook nog echt Gestoord

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:30

Ja hier vlakbij staan de paarden allemaal met peesbeschermers in de wei......... Ik vind dat dikke onzin als je paard niet mankeerd. Ik denk juist dat dat soort paarden zich eerder verwonden/blesseren als ze ze een keer afhebben, dan paarden die eigenlijk altijd zonder lopen.
Ik rijd mijn paarden alleen met beschermers als ik weet dat de bodem dat vereist. Bij ons thuis hebben we een hele losse bodem die lekker veert, dus rijd ik thuis eigenlijk nooit met die dingen, maar als ik naar bijv.
A-Ok ga doe ik ze wel om. Die bodem is harder en dan wil ik wel graag mijn PC-tjes om. Tina kan alleen niet aan die skidboots wennen. Ze blijft haar achterbenen raar optrekken als ze omzitten.

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:42

Als paarden niet iedere dag in de wei komen vind ik
het wel verstandig om peesbeschermers om te doen.
Beter voorkomen als genezen. Ik heb een tijdje
een hengstje gereden die moest ook altijd bellboots
om in de wei anders raakte hij zichzelf en had hij een
wond op de bal van zijn voet. Dus dan doe je ze gewoon
om.
Mogen bij de koeien-onderdelen de paarden ook wel beschermers
om op wedstrijd? en waarom eigenlijk niet bij de trail?
Dat verdoezelen kun je bijv bij de trail maar kun je bij de
reining of andere onderdelen waar de beschermers wel
om mogen toch ook?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:47

Ja bij Cutting ed mogen gewoon beenbeschermers gedragen worden.

En de paarden waar ik het over heb staan echt dagelijks in de wei, dus lijkt het me dikke onzin. Kijk een keer een paard die iets mankeerd of gewoon helemaal uit zijn panty gaat snap ik. Maar daar staan ze allemaal (een stuk of 10) met peesbeschermers om.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 02:37

Nou Crazycactus waar mogen die hier in de buurt staan. Ik zou het niet weten. Mijn buurvrouw deed het in het begin wel toen ze hier net kwamen wonen.Maar nou doet ze het volgens mij niet meer. Quincy heeft allen maar peesbeschermers om als ik ga rijden of als ik haar longeer.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:54

Die staan in Smeerling.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 14:04

Ik heb ze nog nooit gezien. Dat moeten die mensen ook zelf maar weten of ze die paarden met beenbeschermers willen laten lopen in de wei. Ik doe dat in elk geval niet alleen maar mer rijden of longeren.