[WN] western haflingers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

farmershill

western haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:40

Hoi, leuk al die verhalen over Paints en Quarters maar zijn er ook nog mensen die rijden met een ander ras?
Ik heb zelf een Haflinger ruin van 1.54m.(zonder papieren, kan ik toch niet op rijden)
omdat ik nu zelf in verwachting ben heb ik een time-out.
Monique1 rijd 'm nu voor me.(vind ze geloof ik wel leuk)
Hé Monique als je dit leest groetjes van mij.
Ik zou graag de ervaring van andere rassen rijders willen weten.
Alle ervaringen zij trouwens welkom.
Leuke site hoor. Koe

Anya

Re: western haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:12

Hallo Mirel. Welkom op bokt. Er zijn veel mensen die western rijden met een ander ras. Fjord, Haflinger (Alpenquarter), rijpony, KWPN-er, ze zijn er allemaal. Voor de ervaringen kan ik je vooral aanraden een beetje rond te klikken op Western. Er zijn al heel veel topic over geweest.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:50

Ik rijd met een HAF Haha!

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:50

Smax rijdt met een SUPERHAF!!!! Knipoog Haha!
Zelf heb ik sinds kort een quarter en ik wacht met smacht tot die net zo goed gaat joggen als de haf van Smax, dus zeker een aanrader!

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:13

Ik rij western met een fjord, die het langzaam maar zeker steeds beter gaat doen, maar we hebben nog een lange weg te gaan (dit mede door zijn niet altijd meewerkend karakter). Ik heb western gereden met een haflinger die het heel erg goed deed. Nu ben ik weer met hem bezig, dit heel langzaam aan om hem weer goed terug te trainen vanuit een lange kreupelheid. Verder heb ik nog een haflo-arabier (nu één jaar oud).

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:11

Ik rijd western met Laukje een fjord, calypso een nrps en reed eerder op max een appaloosa ook heb ik nog op een new forest gereden en een welsh en ik ken iemand die western rijd met een shetlander. ook mensen met friezen rijden western...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:18

Bij ons ook van alles en nog wat. Haflinger, nrps,kwpn, kruizing kwpn x new forrest. Zelf heb ik 2 westernshetjes, mijn eigen paarden zijn wel quartjes, maar ik stap overal op. Als het haar heeft rijd ik het......

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 10:29

Leuk dat er zoveel variatie is.
Western shetjes kende ik nog niet, lijkt me leuk voor ons zoontje als hij oud genoeg is.
Kan die mee met onze hond de koeien halen op een shet. Koe

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:32

Hoi, crazycactus, wat kunnen die shetjes bij jou? en wie heeft het ze geleerd en hoe? Mijn zoontje van 8 heeft een shet en leert hem wel dingen die ik ook doe met mijn hele leuke New Forest, maar vind het wel moeilijk soms voor hem.

Enne......jij rijdt ALLES met haar? Haha!

SillytheKid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:54

Ik reed met een superhaf (een halve weliswaar..) De andere helft was een voskleurig gevalletje (onbekend ras). Lekkere sterke achterhand hebben ze wel meestal (mits een beetje getraind/bijgehouden). Vaak schijnen hafjes niet erg gevoelig te zijn, maar de mijne was dat wel, vond ik erg fijn.

Ik vind ze geweldig, t zijn leuke paardenvrienden Lachen

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:03

superpony schreef:
Hoi, crazycactus, wat kunnen die shetjes bij jou? en wie heeft het ze geleerd en hoe? Mijn zoontje van 8 heeft een shet en leert hem wel dingen die ik ook doe met mijn hele leuke New Forest, maar vind het wel moeilijk soms voor hem.

Enne......jij rijdt ALLES met haar? Haha!

Ik heb een meisje van inmiddels 16 zo'n draadnagel die nog niet zo lang is. En zij rijd al jaren bij mij de pony's en traint al weer een paar jaar bij mij eigen instructeur. Zij heeft Roosje een beetje omgeschoold, voor zover je zo'n oude pony nog echt omturnd. Maar Quinta is van het begin af aan westernbeleerd. Ze kan wel stoppen uit een drafje, maar uit galop gaat haar niet echt goed af. Ze staat behoorlijk steil op haar achterbenen, dus dat is niet ideaal. Maar trail kunnen ze allebei. Zijwaart, achterwaarts, vierkant!!!gnagna, hek, alles wat er in een trailparcour zit. Een wedstrijdtrailhek is vaak heel simpel en dat zou dus niet zo goed gaan denk ik, maar het hek bij de bak (dat er speciaal is om vanaf het paard geopend te worden) gaat best goed. Zolang degene die er op zit maar duidelijk is (wat natuurlijk voor alle paarden geld, maar voor stronteigewijze schetjes helemaal!!!!) dan wil het prima.
Barrelracen vinden ze ook helemaal geweldig, en er zijn zat grote paarden die het tegen mijn oude (22) Roosje afleggen.

O ja ik reed ook wel eens op koeien..........

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:55

Ook ik rij al heel lang western met mijn superhaffie: Silvester
Hij heeft al menig quarter het nakijken gegeven. Hij kan in alle onderdelen goed meekomen, alleen changementen zijn nooit gelukt.
Bij de beginners heb ik (heel lang geleden) ook nog wel reining gereden, maar de open reining vind ik iets te veel van het goede.
In de rustigere onderdelen deed hij het altijd super (en op de jubileumshow liet hij zien dat hij het nog niet verleerd was).
Wel vind ik dat het aanleren van de diverse dingen wel wat meer moeite kostte dan bij mijn appaloosa. Die hebben er toch iets meer aanleg voor kennelijk. Maar de aanhouder wint.

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:41

Ik heb een andere haflinger die bewezen heeft dat haflingers goed meedoen in de westernsport: Markus
Hij heeft zich de laatste 2 jaar niet meer laten zien op wedstrijden ( mijn omstandigheden, hij wordt nu gereden en zeer goed verzorgt door Lesleymoos, hier van bokt), maar hij komt weer terug in de spotlights!
Markus was wat minder goed in de pleasure ("leuk met z'n alle in de bak, mag ik voorop lopen?") Clown Maar de reining en de western riding was hij goed machtig. (3e Am. Reining WRAN NK en Ned Kamp Am Western Riding) Bloos
Dus alles kan, het een wat beter dan het andere en je moet er misschien iets langer op trainen dan met een QH of PH, maar het kan wel!!
Party!!

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:54

ik heb ook een haflinger gehad pablo
eerste plaats nk amateur western horsemanship Haha!
Nu heeft hij een leuke lieve nieuwe baas en hij komt terug dit jaar op het n.k

groetjes tanja

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:21

oke crazycactus, dat is leuk met die shets ja. Wij doen eigenlijk nooit trail oefeningen, zou ik weleens kunnen doen. Heb alleen balkjes, omdat we op een 100% engelse stal staan. Ik denk trouwens niet dat mijn zoontje bij het hek kan Haha!

Wat mijn zoontje oefent is kleine volte, back up, zijwaarts. Hij zou een inzet tot spin kunnen, maar mijn zoontje mist daar nog been. Verder zit de shet niet zo makkelijk en springt niet makkelijk aan in galop. Hij heeft een erg korte hals en is iets overbouwd. Mijn zoontje heeft er in ieder geval lol mee. Jammer is dat iedereen hem naar een a/b dressuur wedstrijdje wil nemen, maar hij echt western wil rijden, dus een wedstrijdje er niet in zit voorlopig.

En on topic. Ik vind een leuk stoer western paardje, leuk wat voor ras dan ook.

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:29

ik vind het leuk om te lezen dat er zoveel mensen met een haf western rijden. ik zelf doe dat ook mijn haflinger mozart is in vorstenbosch getraind door rieky young en ik breng hem nu uit bij de drha en heb zondag mijn eerste officiele wedstrijd gereden. we waren zesde van de 18 en dat is niet slecht als je weet dat de rest van de paarden quarters waren. dus haflingers zijn zeer geschikt. Knipoog

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:33

Haflingers zijn supergeschikt.... Er was ooit (zo'n 15 jaar geleden...) een italiaan die op de Equitana de Quarters lelijk op hun neus liet kijken. Die maakte echt superslidings (zeker voor die tijd).

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:11

Dat was Markus Schoepfer met zijn haflinger Steffler.
Moet je voorstellen dat die vol gaat spinnen met die manen..... Vingers aflikken
Hij heeft ook goed gepresteerd met de merries Natasja en Cinda (die naam ben ik niet helemaal zeker van), ook alle Haflingers.
Als hij niet voor/na de marker gestopt van had hij op de Americana de reining gewonnen! Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:29

Markus weer terug in de spotlights?? leuk! vertel vertel!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:36

ik heb even op zijn site gekeken maar kan helaas alleen maar foto's vinden van Quarters. Wel gaaf dat ie ook working cowhorse doet.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:17

Natascha dH schreef:
maar hij komt weer terug in de spotlights!
Party!!

Wow Natascha, ik kijk er helemaal naar uit!!! Laat maar weten wanneer Markus weer te zien is en deze fan zal dan zeker proberen te komen kijken !!!

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 23:56

Ik rij ook western met mijn haflinger, Stranger..ze kan alles (als ze loopt)...helaas zijn we door diverse perikelen meer aan het stappen als aan het rijden en zullen we wellicht niet ver komen ,maar je hebt gelijk: het zijn heerlijke coole paardenvriendjes...

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 23:59

Afbeelding
Bedoel je dit? oh wat houd ik van al die manen..dat doet ons toch geen QH na...(ssssorry qh fans!)

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:15

erg mooi paardje!
toch vind ik smmige quaters ook wel wta hebben hoor.. en de fjordjes etc etc... elk paard heeft wel iets moois inerlijk of uiterlijk.

kittylove13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:33

ik rij wester met kitty mijn fjord Pling Pling