[WN] stel ik heb een hengst? en die dekt wordt ik belast?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

stel ik heb een hengst? en die dekt wordt ik belast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:30

ik bedoel stel ik koop een hengst doe er wedstrijden mee en dergelijken. maar ik laat hem stel voor 10maal per jaar dekken.
dus heb 10maal per jaar een extra inkomen door het dekgeld. wordt dit dan belast?? door de fiscus vraag me dat af, maar niemand kan me eigenlijk een deftig antwoord geven of wordt het allemaal in het zwart geregeld.

wel gaat het om één hengst, dus ik ben niet van plan een dekstation met 10hengsten te bezitten ofzo

DubbelFun

Re: stel ik heb een hengst? en die dekt wordt ik belast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:35

Als de fiscus er achter komt wel, want het is inkomsten, dus belastbaar.
Maar ik geloof niet dat de fiscus bij elke hengsteneigenaar op de stoep zit om dat te checken. Dus voor de meesten zal het idd een gratis zakcentje zijn.

Gezien het aantal hengsten wat er al rondloopt mag je al blij zijn als je 10 dekkingen kunt verkopen Lachen

Wat je je verder moet afvragen of die 10 dekkingen het je wel waard zijn om je paard hengst te laten.
Voor de meesten betekent het 10x lol en verder 365 dagen eenzame opsluiting.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:50

ja is maar een vraag hey. is gewoon een inlichting. maar toch bedankt. en tegenwoordige is het geen lol,meer maar allemaal kunstmattig de bok op dus ja

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:54

Wetsernfriek schreef:
en tegenwoordige is het geen lol,meer maar allemaal kunstmattig de bok op dus ja

Als het goed is, zou dat ondanks de bok toch lol voor een hengst op moeten leveren, anders kan ie net zo goed thuisblijven Haha! Knipoog