Ik ben op zoek naar leuke, gekleurde, liefst blauwe, teugels, type Barrel, dus geen split reins... Weet iemand waar ik deze, liefst in Nederland (ik wil kunnen voelen ) kan kopen??
De fijnste (en gelijk de goedkoopste) verkopen ze bij Sergeants western online op het internet. voor rond de 8 dollar zie http://www.sergeantswestern.com/ Ik heb deze nog niet in Nederland gezien.
Verder kun je ze natuurlijk ook zelf van dik katoen maken.
Nr3 heb ik wel eens in een winkel zien hangen, ik vind ze te dun en te stug. Nr 2 heb ik als split reins en die bevallen me prima. Nr 1 zit vaak bij die kleurige hoofdstellen die je vaak op o.a. Ebay ziet. Het zo niet mijn smaak zijn want ik hou niet van platte teugels.
Ik heb zelf een teugel gemaakt van een knalblauwe [soft] longeerlijn, slobberbars & snaps. Helaas een slechte kwaliteit leren veter gebruikt, dus is -ie thans kapot..... Voor mijn kleine handjes is de longeerlijn ook eigenlijk net iets te dik om mee te rijden. Tegenwoordig rij ik vrijwel altijd met bosal, dus heb eerlijk gezegd niet zo'n haast om 'm te repareren. Knalkleur staat wel supergaaf bij Amigo!
Daarom zijn longeerlijnen meestal ook niet geschikt (te dik). Alhoewel polyrope daar dan een uitzondering op is.
@Jeddah: Als er een scheepsartikelen zaak bij je in de buurt zit ga daar eens neuzen, die hebben vaak veel soorten touw aan de meter; katoen en kunststof in verschillende diktes en kleurtjes.