[WN] Westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertygetje

Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:31

Ik ben half en half op zoek naar een western zadel, aangezien je hier heel mooie buitenritten kan maken, en je dan erg veel berg op - berg af gaat en me een westernzadel dan wat comfortabeler lijkt.

Nou heb ik er eigenlijk helemaal geen verstand van. Ik word omringd door allemaal lieve mensen die er wel heel veel verstand van hebben, maar ik vroeg me af waar ik volgens jullie op moet letten bij het zoeken naar een zadel.

Hoe vind ik iets dat comfort aan mij en mijn paard biedt, enigzins kwaliteit heeft, etc. En ik neem aan dat er verschillende soorten zijn en wat is het verschil dan? Wie helpt mij iets meer over westernzadels te weten te komen?

Alvast bedankt,
Supertygetje.

Adrienne

Re: Westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:04

Misschien klinkt dit wat kort door de bocht Haha! maar wat zou je er van denken om gewoon naar een saddlery te gaan en je te laten adviseren? Er is zo veel keus aan zadels, je woont tenslotte in het western zadel's land van herkomst Knipoog Wij kunnen je wel een aantal goede merken adviseren maar je moet er zelf op gaan zitten om te voelen of dat zadel voor jou ook comfortabel zit. Je hebt bv Circle Y, Billy Cook, Westwood, Garland, Crates en en en te veel om op te noemen

Je zou misschien eens bij BARBARA & CAROLYN'S TACK SHOP kunnen informeren. Vond ze op het internet ze zitten in je woonplaats Haha!
Als ze geen western zadels mochten verkopen weten ze vast wel waar dat wel gebeurd.

Succes met het vinden van een goed zittend en voor je paard fijn passend zadel Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:39

ik heb op mijn site (link in mijn onderschrift) bij paarden een uitleg over de verschillende soorten western-zadels staan, dat gaat vooral over het comfort van de ruiter. Het comfort voor het paard heeft natuurlijk alles te maken met de boom, enzovoorts, en daar zul je een zadel-expert voor nodig hebben om het goed passend te krijgen.

Mijn uitleg is nog niet helemaal goed vertaald, vanavond ga ik weer van alles uploaden en dan is het allemaal in het nederlands (de zadels dan...)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:28

Als je op zoek gaat naar een westernzadel moet je niet van de prijzen schrikken...ze zijn doorgaans duurder dan een dressuurzadel (tenminste als je in dezelfde kwaliteit blijft kijken)
En doe je paard een lol en koop NIET bij de zadelmarkt.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:34

Cassidy, kopen van een zadel bij "de zadelmarkt" voor iemand die in de VS woont ?!?!?!Die kans lijkt me verwaarloosbaar klein Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:37

hihi, ik denk niet dat ze bij zadelmarkt zal bestellen, ze woon in Amerika!

is dit meer bij jou in de buurt?
Barbara and Carolyns Quality Tack
2325 Borchardd Rd,
Newbury Park,
CA 91320
(805) 498-7675
misschien dat zij je kunnen informeren
hier gevonden: http://www.tackshops.us/california.htm

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:39

Hihi, nieteens gezien...ging er van uit dat ze in NL woont.

Ja, ik hoor idd wel vaker dat het met de kennis van westernzadels in het land van oorsprong toch best wel slecht gesteld is...er zijn weinig mensen die langs komen, en het meeste wordt via postorder besteld. Een voordeel heb je wel...de zadels (goede kwaliteitszadels) zijn daar een stuk goedkoper dan hier. Alleen met passen heb je dan een probleem.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:06

Kijk maar op onze website www.westernzadel.com

Daar staat -bijna- alles over westernzadels en waar je bij de aanschaf op moet letten.

MVG Louis

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:27

sablou schreef:
Kijk maar op onze website www.westernzadel.com

Daar staat -bijna- alles over westernzadels en waar je bij de aanschaf op moet letten.

MVG Louis

Dankjewel!! Ga ik zeker doen.

En aan de anderen, ja B&C zit hier idd heel dichtbij (heet inmiddels trouwens anders), maar aangezien het ook nog in het Engels moet enzo, wilde ik graag alvast wat weten van waar ik op moest letten.

Ik laat er natuurlijk wel iemand die er verstand van heeft naar kijken.