Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lielle schreef:Ik snap de genetica erachter wel, ik zou alleen persoonlijk niet willen fokken met een drager, omdat je dan opnieuw een drager kunt creeren. Net zoiets als dat ik niet zou fokken met een merrie die erg blessuregevoelig is.

willen lopen om weer een drager op de wereld te zetten. 
Cassidy schreef:Dan zou ik niet voor dat ras kiezen, simpel zat. Het ras is ontstaan omdat mensen de vachttekening zo ontzettend mooi vonden. Zonder die vachttekening bestaat het ras niet.
Het is in principe hetzelfde als het fokken van Dalmatiers. Eens in de zoveel tijd zit er een hond tussen die doof is. Komt trouwens ook voor bij de Splash Overo's bij de Paints. Ze zijn OLWS negatief, maar kunnen wel doof zijn.
Ik zit meer te denken ook aan dingen als hemofilie bij mensen. Anderzijds zie ik ook het argument van de kleurafweging wel. Francis schreef:Herda, GBED of HYPP

stef schreef:Francis schreef:Herda, GBED of HYPP
Hooo, chinees!!!
Que?
BTW Lielle, betreft hemofilie, Mijn zwager heeft Hemofilie, en dit komt alleen bij jongens tot uiting. Meisjes kunnen echter wel drager zijn.
Zouden mijn zus en mijn zwager naar jou idee dan geen kinderen mogen krijgen?

) en sabino fokt niet zo sterk kleur door die binnen de acceptatiegrenzen van de APHA valt. Tobianovlekken zien er gewoonweg heel anders uit en zijn dus een hele andere "categorie" qua smaak.