Om twaalf uur ging mijn vriendin mijn merrie voor de nacht nog een keer controleren ............... Mijn merrie was drachtig van hun veulen
Ze belde me op om te zeggen dat ze troep op haar benen had zitten. Ik kreeg gelijk een kriebel in mijn buik ...........Dit zou weleens de slijmprop kunnen zijn
Dus zei ik dat ik haar snachts zou checken rond een uur of 3 en mocht er niks aan de hand zijn dat zij dan rond 6 uur weer zou kijken.Toen mijn wekker ging om drie uur
dacht ik fftjes pfffffffff ik draai me om en slaap lekker verder .....maarja stel dat er iets is dan zou ik mezelf dit nooit vergeven ............dus kleren aangetrokken in de auto gesprongen en snel naar stal. Daar aangekomen keek mijn meisje mij aan over haar boxdeur en had ik even het gevoel van
kom dus weer voor niets !!!....... Toen ik haar box inkwam en haar benen nakeek wat het nou was , veranderde zij ineens ............Ze ging zweten en werd onrustig........ En ik zag aan haar dat ze ging beginnen. Toen ik naar mijn auto liep om de telefoon te pakken , was het net alsof mijn meisje duidelijk wilde maken dat ik nu niet weg mocht en dat ze op ons gewacht had
Dus ik stelde haar gerust en zei ook tegen haar dat ik niet weg zou gaan .........alleen even de foon ging pakken . Ik dus gelijk mijn vriendin gebeld en verteld dat ze begonnen was en ze moest komen. Om half 4 was Blanket gaan zweten en om kwart voor 4 braken haar vliezen .......dit ging allemaal zo snel want toen haar vliezen braken en ze het vruchtwater kwijt was ging ze gelijk persen ................gelijk waren de hoefjes te zien en dacht ik fftjes dat ze alles staandend zou gaan doen want ze maakte geen aanstalte om te gaan liggen. Karin mijn vriendin en haar dochter Romy ( voor haar is dit veulentje) stonden ook met ingehouden adem te kijken hoe Blanket bezig was om een nieuw wonder op de wereld te zetten. Blanket ging toch liggen en ik merkte aan haar dat ze het best wel zwaar had en moeite om het hoofdje eruit te persen dus ben ik bij haar gaan zitten en heb haar voorzichtig geholpen heb de beentje gepakt en heb haar zo een handje geholpen. Om 4 uur was de kleine er en had zij het ergste gehad.
Blanks Reckles Bandit is zijn naam ( roepnaam Bandit) en is een wolk van een hengst veulen. mams en kind maken het heel erg goed en genieten van elkaar en wij van hun
we denken dat het net als mams een red roan wordt maar durven dit nog met zekerheid te zeggen.............want het zijn nog van die toverballen
Zo dit was onze ervaring met de geboorte van romy haar veulen en wilde dit graag met iedereen delen