Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Roxanneheij schreef:Ik snap dat je van die dubbele neusriemen en martelgalen afwilt, maar ga dan Echt western rijden
Ik rij engels en heb geen van beideCitaat:Ik rij western, en heb ook een neusriem en een martingaal![]()
Roxanneheij schreef:Ik snap dat je van die dubbele neusriemen en martelgalen afwilt, maar ga dan Echt western rijden
)....hoef je tog nie PER SE echt western gaan rijden?Cassidy schreef:Een goed passend dressuurzadel laat je paard ook goed lopen, een slecht passend westernzadel kan je paard ook in zijn bewegingen hinderen.
Ik zou toch even naar mijn dressuurzadel kijken als ik jou was.

Loenz schreef:maar veel paarden die ik gezien heb gaan met een westernzadel veel ruimer lopen dan met een ander zadel.
Citaat:het grootst verschil
van (?) western rijden is dat je, je paard los laat aan de teugel ( lange teugel) en dat je met je zit en benen stuurd en niet meer met je handen.
ik vroeg/zei het alleen maar... Citaat:het grootst verschil
van (?) western rijden is dat je, je paard los laat aan de teugel ( lange teugel) en dat je met je zit en benen stuurd en niet meer met je handen.
Ben ook pas westernbeginner maar van wat ik gezien en gelezen heb is het einddoel sturen met je teugels dmv neckreining...
)
Lichtrijden is overigens niet zo'n probleem in een westernzadel, dat doe ik ook. Wel zou het handig kunnen zijn om te zoeken naar een zadel met een kleine knop. Veel succes ermee!
Brendageene schreef:Citaat:het grootst verschil
Ik dacht toch echt dat je met western juist op je teugel stuurt (neckreining) Tenminste dat is wat je wilt bereiken, zonder in de mond te komen sturen aan een losse teugel, maar daar gebruik je je benen niet bij, hoogstens je zit (gewicht verplaatsen) of ben ik nou zo blondBen ook pas westernbeginner maar van wat ik gezien en gelezen heb is het einddoel sturen met je teugels dmv neckreining...
Het einddoel is idd een los teugeltje, maar voordat je daar bent zal je toch echt wel je teugels moeten gebruiken (anders zou je ze er ook wel vanaf kunnen halen)
Ontopic: de stijl waarin je rijdt heeft imo niks met je tuigage te maken. Je kunt gewoon engels rijden met een westernzadel. Als jij dat beter vind zitten is dat geen punt. Maar verwacht niet dat je paard beter gaat lopen als je er een westernzadel opgooit, dat beter lopen moet je zelf doenLichtrijden is overigens niet zo'n probleem in een westernzadel, dat doe ik ook. Wel zou het handig kunnen zijn om te zoeken naar een zadel met een kleine knop Veel succes ermee!
). Dennis schreef:Ik heb vorig jaar een pony engels beleerd met een western zadel. Het was het enige passende zadel voor die pony, dus waarom niet. Inmiddels loopt die pony keurig met een engels zadel netjes zo als ik het wil (nu moet ik zelf nog verder leren).

sflj schreef:Dennis schreef:Ik heb vorig jaar een pony engels beleerd met een western zadel. Het was het enige passende zadel voor die pony, dus waarom niet. Inmiddels loopt die pony keurig met een engels zadel netjes zo als ik het wil (nu moet ik zelf nog verder leren).
Wat is het verschil tussen Engels beleren en op de western manier?
Onze quarter is destijds met een Engels zadel en door een springruiter zadelmak gemaakt en heeft later een westerntraining gehad.
Volgens mij maakt het het paard echt niet zoveel uit wat voor zadel er op ligt hoor!
. Tjee, wat voelde ik me een beginner.