[WN] Calgary Stampede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybollie

Calgary Stampede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 08:05

Hoi,

We gaan op onze huwelijksreis o.a. naar de Calgary Stampede in Canada http://calgarystampede.com/ Pling Pling Pling . Zijn hier al meer bokkers naartoe geweest? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen en tips voor andere leuke uitstapjes in de buurt van Calgary? We hebben al tickets gekocht voor diverse rodeos van de Calgary Stampede en speuren het internet af voor leuke shops, trips, mooie plekjes etc.

Groetjes,

Bianca

Steaming

Re: Calgary Stampede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:28

M'n vriendin en en m'n dochter gaan een maandje naar Alberta en gaan ook naar de Stampede. Vorig jaar zijn we ook naar Alberta geweest maar later in het jaar, dus niet naar de Stampede, maar wel naar veel rodeo's.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 09:06

Waar ben jij zoal geweest? En heb je aan en afraders?

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:52

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:38

Citaat:
Waar ben jij zoal geweest? En heb je aan en afraders?

Je kunt beter vragen waar we die drie weken niet zijn geweest, we hebben ca 5000 km gereden in de drie weken dat we daar waren. De eerste dagen zijn we in Fort Assiniboine geweest bij http://horsecreekranch.ca/ werkelijke een schitterende omgeving.

Daarna hebben we (op de kaart gezien) een rondje linksom gereden en diverse plaatsen bekeken, allen de moeite waard om gezien te worden.

Het appaloosa museum van Canada bezocht en vandaaruit adressen genoteerd om eens langs te gaan.

Heel erg gastvrije mensen daar, wij reisden met een tentje rond en mochten deze bij een ranch op hun terrein opzetten en bij anderen was daar geen sprake van, die hadden nog wel een logeerkamer waar we moesten slapen.

Kortom, surf op het internet naar adressen van mensen met dezelfde interesses en klop gewoon bij ze aan.

Vraagje, denk je dat het echt nodig is om kaarten te bestellen voor de evenementen tijdens de Calgary stampede??
Er zullen toch nog wel plekjes in hoekjes van de arena vrij zijn, wij willen toch niet van die hele dure stoelen hebben.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:02

Ik ben naar de Stampede geweest, dat is al wel een 10 jaar geleden maar vergeten doe ik het niet meer.
Het is echt de moeite waard.
Er hangt in Calgary een geweldige sfeer. Je kon toen op de hoek van de straat 's ochtends een pannekoeken ontbijt krijgen (gratis) onder het genot van life muziek.
Er is enorm veel te doen in de stad en er traden veel bekende artiesten op in de saloons Knipoog
De stampede zelf is een geweldige belefenis.
Meeeeeeehhhn wat zijn die stieren enorm.
Vooral de uitslagen in de krant de volgende ochtend zijn hilarisch
Stieren 8 -Cowboys 0 Haha!

missgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:50

Wij waren te laat voor de Stampede. Wel een aantal plaatselijke rodeo's bekeken. Die zijn er genoeg en er hangt een geweldig sfeertje.
Verder vond ik de Kananaskins trail erg mooi. Ongerepte natuur en weinig toeristen. Wel fijn dat die grote trucks naar goed schokbestendig zijn en four wheel drive hebben.

Ook de meer toeristische dingen als Lake Louise, Columbia Icefields en Head smashes in buffalo jump zijn de moeite waard om eens te bekijken.

Vrienden van ons zijn vorig jaar geemigreerd en wonen nu in Taber, dus het wordt voor ons ook weer eens de hoogste tijd om te gaan.

Marjan

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 17:07

ThisRockIza schreef:
Vraagje, denk je dat het echt nodig is om kaarten te bestellen voor de evenementen tijdens de Calgary stampede??
Er zullen toch nog wel plekjes in hoekjes van de arena vrij zijn, wij willen toch niet van die hele dure stoelen hebben.

We hadden geen flauw idee dat dat ook kon.... We hebben zo'n arrangement met diverse tickets gekocht, leek ons wel handig.

We gaan zeker nog het internet verder afspeuren! Bedankt voor jullie reacties voor zover!

Groetjes,

Bianca

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:40

Wel een tip, als je wil overnachten in Calgary tijdens de Stampede.
Reserveer dan zo snel mogelijk.
Mij is ter ore gekomen dat zo goed als alle hotels vol geboekt zijn dan.

Heel veel plezier daar Haha!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:01

Klopt, het is er dan echt bere druk. Dus wel van te voren reserveren het zou sonde zijn als je geen plaats of geen hotel meer kunt krijgen Knipoog

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:31

We hebben vanavond een B&B voor de eerste 5 dagen gereserveerd. Daarna trekken we weer verder. Het viel idd niet mee om iets te krijgen. Alles is megaduur rond die tijd en veel is idd volgeboekt.

kadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 22:45

jullie hebben een goede keus gemaakt voor een huwelijksreis, de stampede is geweldig , ga ook naar de show s'avonds die is zeker de moeite waard. wij zijn er 3 jaar geleden geweest , het klopt dat de hotels rijkelijk snel vol zijn want heel calgary draait op de stampede in die tijd , we zijn na de stampede naar banf en lake louise gereden en vanaf daar naar boven gereden dwars door de rockies naar jasper . jasper op zich is niet zo apart maar de tocht door de rockies is echt geweldig . verder zijn de mensen zeer aardig , en ja er is zo veel te doen .met andere woorden jullie gaan en geweldige vakantie hebben in canada.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:25

Morgen gaan de meiden er heen, ze touren al een tijdje rond in Canada en vermaken zich prima.
Jammer van die paarden die zijn verongelukt onderweg naar de stampede, 9 paarden zijn omgekomen onderweg naar Calgary ze maakten deel uit van eenkudde van 200 paarden die naar de stad werden gedreven.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:33

Ik ben er nog nooit geweest en ik weet niet of er ooit kom.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:35

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:51

De meiden hebben de stampede weer verlaten, ze vonden het wel leuk maar een kleinere rodeo toch veel gezelliger.
Ze zijn weer verder getrokken en rijden nu lekker op appaloosas rond op een hele grote ranch

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 03:13

Hollybolly???? hebben jullie het goed naar het zin gehad?????
Hoop dat je de tijd van je leven hebt gehad, een huwelijksreis maak je toch maar een keer niet???:)

Klein verslagje van mijn Stampede ervaringen.
Er is een enorme kermis rondom de rodeo en allerlei agri-culture dingen te bekijken, o.a. schapenscheerder, hoefsmid, demo bereden politie etc. wedstrijden voor de mooiste koe of stier etc.

Als je naar de rodeo gaat neem dan een duur kaartje om vooraan in het midden van de arena te zitten, als je aan de zijkant zit kijk je sneller naar het enorme beeldscherm wat er voor je staat dan naar het echte werk.
Vandaar dat ik een locale Stampede gezelliger vind, daar zit je vlak langs de rand en hoor en zie je niet alleen maar voel je de snelheid ook nog eens van de voorbij snellende chuckwagons, bulls, steers, bronkhorses etc.

Er was ook een indian-village maar die viel ons iets tegen, toen wij er waren waren er nog geen tipi's open terwijl ze dat wel zouden moeten zijn. Later hoorden we van de eigenaren van de Wyalta Ranch (we konden bij hun in de tuin kamperen tussen ca 10 van de 80 appaloosa's maar hebben voor de tuin van hun dochter gekozen) dat de indianen nooit op tijd ergens zijn, vandaar dat wij hun voorstellingen hebben gemist.

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:37

Leuke filmpjes op die stampede site.

Voor mij nieuw "chuckwagon race" 4 race-quarters voor een formule 1 huifkar eerst even om een barrel heen en dan "GAS EROP!" whau!!!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 02:21

We hebben een geweldige tijd gehad! De Stampede was een hele belevenis. Tickets waren dus wel nodig voor de rodeo en chuckwagonrace. We hebben heel veel dappere cowboys gezien!!!! Ook helaas een cowboy die na zijn bullride niet meer opstond en afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis. Zo'n mensenhoofd is ook niet gemaakt om door een bullpoten getapdanst te worden.

Na de Stampede zijn we verder door Canada getrokken en hebben we o.a. de cowboytrail gereden (met de auto ) , de Rockies doorgegaan enz. Twee weken waren echt te kort!!!!!!!!

Hoewel we voor de vakantie ons voor hadden genomen nu eens niet te gaan paardrijden op onze vakantie konden we het toch niet laten... We hebben op een ranch toch een trail gedaan en met de koeien gestoeid. En wie kwamen we daar tegen........ ThisRockIza! Ze (Monique) vroeg me of ik soms ook op Bokt zat en of ik Hollybollie was. Echt toeval dat we elkaar tegen zijn gekomen!

Voor wie het leuk vind, een reisverslag verschijnt ergens deze week op onze site: www.peppydocoholly.com

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:13

Wat weer een toeval, vorig jaar kwamen we ook bokkers tegen opde horsecreek ranch. Morgen zal ik de verhalen wel horen dan komen de meiden weer thuis.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:40

Mochten jullie nog een keer die kant uit komen is Banff/Lake Louise echt de moeite waard. Hoger dan Glacier park zijn we nooit geweest, dus Jasper hebben we nooit aangedaan, maar dat komt hopelijk nog wel eens.
Ben echt helemaal Canadaverslaafd!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 15:01

We zijn ook in Banff en bij Lake Louise geweest. Lake Louise vond ik echt heel mooi, zulk blauw water heb ik nog nooit gezien. Ook de watervallen en bergen etc. waren heel indrukwekkend. We vonden Banff en Jasper supercommercieel dus na een nachtje slapen zijn we dan ook maar verder getrokken. We vonden het het leukst in de kleine stadjes/ dorpen.

Groetjes,

Bianca

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:25

Ik ben in Vancouver geland, en van daaruit met de auto als eerste stop naar het stadje "Hope" gereden. Dat was op de heenweg een beetje een afknapper. Op de terugweg kwamen we weer door het dorp, en toen vonden we het geweldig

Ja, de kleine stadjes zijn leuk. Maar in Banff kon je leuk winkelen (wat ik verder nergens heb gezien)
En waar ik toen heel erg van stond te kijken is dat Banff pas de laatste jaren met de auto te bereiken is geweest. De trein heeft daar gewoon zoveel ontsloten, ze zijn er nog steeds heel erg trots op hun treinen (en als je de situatie hier bekijkt en de mensen hier hoort kan er geen knap woord vanaf!)
Banff had ook leuke musea, ik denk dat we ze allemaal wel hebben gehad.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:40

Vorig jaar zijn we niet naar Banff geweest wel door Jasper gereden, maar de rangers waren toen in staking dus alles was gesloten.
Vroeger wel in Banff geweest maar toen regende het er heel erg, dat doet het er trouwens heel vaak, in de rest van Alberta schijnt de zon heel vaak.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:22

We waren in Kimberly toen ze op 9-11 de aanslag hadden gepleegd op de twin towers in New York, dat vergeet ik nooit meer. Belde naar huis of alles goed zat en kreeg via NL te horen wat er gaande was. Daarna de bibliotheek ingedoken op zoek naar een internetaansluiting, en de pagina van CNN deed het niet.
We hebben nog een week gedwongen in Canada gezeten voordat we weer terug konden...einde van die vakantie was met gemengde gevoelens, ik was blij dat ik weer terug was.