Endurance... 1e wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Endurance... 1e wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 18:03

Ik weet het, al vaker topics hierover, maar ik kan ze niet vinden ivm een brakke zoekfunctie Nagelbijten / Gniffelen

Ik start dit jaar in holten voor het eerst met mijn paard. De kennismakingsklasse Lachen Bevalt dit, dan starten we het jaar erop vaker, en dan 'officieel'. Voor de kennismakingsklasse hoefde je niet ingeschreven te staan bij het KNHS toch???

En verder, welke dingen zijn nog meer belangrijk? Behalve de maximumsnelheid van 12 km/h en een minimum van 9 km/h??

Welke dingen moet ik niet vergeten? Ok, een halster gaat mee, net als n touw en mn zadel, hoofdstel en cap, maar wat nog meer? Verder niet meer als op een gewone buitenrit? Of juist wel?

Kortom, alle tips zijn welkom Lachen Alvast bedankt!

hobbelheks

Re: Endurance... 1e wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:13

he marleen voor een kennismakingsklasse hoef je geen lid te zijn van de knhs, ben je wel lid van de der dan mag je geen kennismaking meet starten en Moet je een startkaart aanvragen.
je paard moet gechipt zijn en correct geënt, ook de booster (dus basis) enting moet vermeld zijn in het paspoort, hier wordt iedere wedstrijd bij iedere combinatie streng op gecontroleerd.
verder voldoende water erg belangrijk, om je paard te laten drinken, zodat zijn turgor goed blijft maar ook zeker om te koelen(vooral zijn hals daar liggen de aders dicht aan het huidopervlak) zijn kont dan wer niet om verkramping tegen te gaan.
verder dekens, om hem warm te houden na de wedstrijd, vooral de spieren in de achterhand en rug.
verder is het prettig om hem na de rit veel ruwvoer en (waterig) krachtvoet (bijv musli of slobber) te geven, dit om de darmen aan de gang te houden
verder veel succes en geniet ervan Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 19:18

heey bedankt! Ik vind alleen het begrip water nog wat apart... Dit komt volgensmij omdat ik ook wel 3 a 4 uur thuis rijdt, maar hem ook niet koel of te drinken geef Knipoog Maar nu ik lees dat het voor de turgor is, snap ik het wel!

Weet iemand of ik Holten de P/A op dezelfde lek is al waar je start, of juist een hele andere plek?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:27

pa is in het veld dus niet bij de startplek

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:37