Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Dus mag je het niet meetellen.

Mafketel! En op de andere manege waar mijn vzpony staat vragen ze heel veel zoals: hoe rijd je westernpaarden los? Is dat heel anders? enz enz! Ze zijn heel geinteresseerd en denken niet minderwaardig erover. Maar ik weet idd dat veel mensen er een ander beeld van hebben. Vooral een heel ruw en grof beeld maar dat is omdat ze gewoon niet verder willen kijken...
henla_tent schreef:te laten zien wat het eigenlijk in houdt?
PeterV schreef:henla_tent schreef:te laten zien wat het eigenlijk in houdt?
Ik mijn beleving is dit het besten wat je er aan doen kan.
Laat zien dat het anders kan, keer op keer weer.
Toch moet ik ook opmerken, dat het beeld van de westernsport, wat jij aankaart, steeds minder vanzelf sprekend is, dan jou gestarte topic doet voor komen.
Steeds meer nette cowboy en girls betreden de diverse wedstrijd arena’s, die laten zien dat het ook gecontroleerd heel hard kan gaan.
Verder kom ik ook nog wel eens op gemiddelde dressuur en of springstallen op diverse plaatsen in het land, en daar heb ik ook een bepaald beeld bij.
Helaas ontbreekt mijn een beetje de tijd om hier verder op in te gaan, maar ik kan je mededelen, dat ik de goeie god op bloten knieën dank, dat wij western rijden.
Vriendelijke Groeten Peter Vet.
.
Maar ik geloof da'k je wel een beetje volg hoor!

tsja...........
ach...........
En die sporen, vroeger riep ik ook dat dat zielig was maar wie zijn mening nooit verandert heeft zelden iets geleerd... Jos schreef:Peter, bedoel je dat die ruiter dus eerst heeft meegewerkt aan een negatieve beeldvorming?
Jos schreef:als dat zo is, dan is het fijn voor hem zelf, en voor de paarden dat die ruiter veranderd is.
maar om daar nu een schouderklopje voor te gaan geven ...........
Jos schreef:ik moet dan weer terug denken aan een shoolmeester van de lagere school in Beets.
deze meester had groep 6,7 en 8 onder zijn hoede.
in groep 8 zaten een paar negatieve beeldvomende elementen
de meester had erg veel moeite met deze elementen, en had een belonings systeem uitgevonden.![]()
als het negatief beeldvormende element zich 'normaal' gedroeg, kreeg het een dropje. en werd geprezen voor zijn normale gedrag. _/-o_
Jos schreef:binnen niet al te lange tijd kwamen er in groep 7 ook negatieve beeldvormende elementen. en de zak snoep werd steeeds groter.
en de positieve beeldvormende elementen ...........tsja...........
ach...........
![]()
Jos schreef:nu ben ik niet bang dat dit met de western ruiters gaat gebeuren, maar ik zet toch een beetje mijn vraagtekens bij het schouderklopje voor "normaal' gedrag.
Jos schreef:misschien heb ik het stukje wel verkeerd gelezen, of begrijp ik het niet goed.
) discussies op bv Bokt waar te nemen zijn??
Jos schreef:misschien heb ik het stukje wel verkeerd gelezen, of begrijp ik het niet goed.