Zelhem 60 km. Moeilijk begin, goed einde!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moragh

Zelhem 60 km. Moeilijk begin, goed einde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 15:53

Vroeg opgestaan, samen met mijn super verzorgmeisje en groom Marloes alles 's avonds al klaar gezet. Dus 's morgens poetste marloes Moreno en ik zette de trailer klaar.
Reno stond al helemaal te trillen van de spanning en wilde ook de trailer niet in :| Dat doettie anders nooit!!!! Verward: Dus daar maakte ik me een beetje zorgen over.

Eenmaal in Zelhem aangekomen kwam Joan ook al snel met Lucy, dus hele groomteam compleet.
Bij de voorkeuring was de hartslag redelijk hoog voor zijn doen (52..) en bij de lokomotie vonden ze vets Moreno rechtvoor onregelmatig. Ze wilden zijn benen even nakijken en keken het linkervoorbeen na Verward: (tja, die is dikker vanwege lidtekenweefsel).. Ik kreeg het voordeel van de twijfel en mocht starten...

Vanwege veel gedoe in mijn priveleven de laatste paar maanden en heel veel werken zat ik toch al niet heel lekker in mijn vel, dus ik maakte me ernstig zorgen of ik wel zou moeten starten... Overlegd met Joan en besloten dat zij hem voor mij nogmaals zou draven zodat ik zelf kon zien hoe hij liep. Hij liep prima, dus gestart!
Afbeelding
Voorzichtig begonnen, paar keer bijna in bosjes, prikkeldraad of sloten terecht gekomen omdat meneer echt overal vreselijk van schrok, maar Moreno voelde zich prima en naar mate we meer (en harder) reden, liep hij steeds beter. Nog heel even stukje weg kwijtgeraakt, snel weer gevonden en weer op schema.
Afbeelding
Bij de vetgate mooie hartslag, 52 dus zelfde als bij voorkeuring, A voor lokomatie Misselijkofl: maar helaas volgende stress...geen darmgeluiden... (toch door die onrust vanmorgen?)
Hij moest goed gaan eten en drinken en voor het vertrek nog een keer darmen laten luisteren. Gelukkig at hij goed, voor vertrek nog steeds weinig geluid, maar we mochten toch gaan.

Rustig aan gedaan, heel regelmatige rustige draf waarmee we toch redelijk snel doorreden.
Afbeelding
Elke keer aan Moreno verteld dat ik HEEEEEL blij zou zijn als hij zou drinken.... Maar dat mocht niet baten
Vanaf 45 km begon ik het zwaar te krijgen, mijn vermoeidheid begon zijn tol te eisen, ik had mijn chaps al een poos geleden uitgedaan want die gingen draaien en mijn kuiten begonnen nu wel heel beurs te voelen. En het werd warm (teveel aan). Lange rechte stukken, dus verstand op nul en doorbijten, opletten om nog netjes te blijven zitten zodat ik Reno niet zou hinderen....

Gefinished, hartslag mooi, 64, op het laatst was Reno ook moe dus ik vermoedde dat er wel een B bij de nakeuring zou komen.
Nakeuring ging heel mooi, hartslag 48, B lokomotie, darmgeluiden goed. Hij had een halve slok genomen voor de nakeuring, maar de turgor was ook prima. Eigenlijk beter terug gekomen dan vertrokken!

Erg tevreden dus.

Lekker uitpuffen bij de trailer. Moreno had aanvallen van hyperheid, die gevolgd werden door " in slaap vallen", bijna letterlijk...

Nog even blijven kijken voor de finish van de 120... nou petje af hoor!!!
Prijsuitreiking: blijk 4e te zijn geworden, met mijn snelste rijtijd tot nu toe: 14,34!!!
Moe, maar voldaan, paard in wei gezet, draafde lekker weg en vanmorgen voelde hij zich ook goed.
Ik ben blij! (maar wel heel moe...) en aangezien ik allergisch ben voor alle insecten die steken zit ik nu dus ook onder de grote bulten (souvenir van de vetgate!!!)
PS foto's van andere mensen van het endurance forum "geleend" (Gretha en Roskur)

Karin

Re: Zelhem 60 km. Moeilijk begin, goed einde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:39

Hey, daar heb je die mevrouw in het groen! *LOL*

Nu nog een groen helmpje hè? Tong uitsteken

De 60 km is helemaal langs mij heen gegaan, jij bent een van de weinigen op die afstand die ik nog heb gezien of gesproken. Mooi dat je ondanks alle stress toch kunt terugkijken op een fijne rit. Daar doen we het toch voor? Cool

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:46

Een 4e plaats, met 14,34....
Wat een nette prestatie!!
Netjes gedaan hoor! Gefeliciteerd.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:46

Hoi, ik zit hier ook Haha!, nogmaals gefeliciteerd! Cool

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:55

Roskur schreef:
Hoi, ik zit hier ook Haha!, nogmaals gefeliciteerd! Cool

En jij bedankt voor de leuke foto's!
Zo leer je ook meteen weer wat koppies kennen!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:57

Karin schreef:
Hey, daar heb je die mevrouw in het groen! *LOL*

Nu nog een groen helmpje hè? Tong uitsteken

De 60 km is helemaal langs mij heen gegaan, jij bent een van de weinigen op die afstand die ik nog heb gezien of gesproken. Mooi dat je ondanks alle stress toch kunt terugkijken op een fijne rit. Daar doen we het toch voor? Cool

Dat helmpje ja... Bijna jarig... Toch eens kijken wat ik kan regelen....
Andere helm is overblijfsel van het boswachter te paard zijn bij natuurmonumenten... Zou je toch denken dat ze er wel een groene helm bij hadden kunne geven ook!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:00

Gefeliciteerd!!
Erg leuk paardje Ja

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:04

Mordysh schreef:
Andere helm is overblijfsel van het boswachter te paard zijn bij natuurmonumenten...

Dat zou nog eens een beroep voor mij zijn... Lachen

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:06

Frank schreef:
Mordysh schreef:
Andere helm is overblijfsel van het boswachter te paard zijn bij natuurmonumenten...

Dat zou nog eens een beroep voor mij zijn... Lachen

Ja, aan de ene kant erg leuk, aan de andere kant moest ik op van die hele grote, hele trage KWPN-ers rijden (nou ja, duwen was het soms meer...)
En dat terwijl je een arabische gifkikker met ADHD gewent ben.....

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:17

gefeliciteerd!! knap gedaan!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:18

Paard van de zaak... Hoe zit dat met de bijtelling?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:21

Frank schreef:
Paard van de zaak... Hoe zit dat met de bijtelling?

Ik vond vaak de auto van de zaak leuker, grote toyota hi-lux, of was het de mitchubichi versie... Nou ja, zo'n stoere pick up in ieder geval!

De bijtelling was vast te hoog, want het wordt nu nergens meer gedaan, dat boswachter te paard, terwijl het echt heel goed ontvangen werd door het publiek...
Nu dus maar weer gewoon in een vervuilende auto... (en niet eens altijd van de zaak... Soms wel in de RAV 4 van de baas Haha! )

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:25

Toch lijkt het me erg mooi werk!
Zijn ze echt nergens meer? Want volgens mij in Kennemerland heb ik ze nog niet gek lang geleden gezien!

Maar goed! Dit gaat erg offtopic, en je bent over de 50 posts...
Snel aanmelden voor de huiskamer! Clown

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:47

Gefeliciteerd! knap gedaan!!!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:16

Wanneer is jullie volgende wedstrijd??

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:22

Gefeliciteerd Esther.
Ik had nog net mee gekregen dat het wel goed gegaan was. Maar niet dat het zo moeilijk geweest was.
Dat maakt zo'n rit toch wel heel bijzonder!!
En een mooie vierde plaats. Top!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:21

Gefeliciteerd met je goed uitgereden rit!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:50

Frank schreef:
Wanneer is jullie volgende wedstrijd??

We willen Bant (kan ik mooi een nachtje slapen bij mijn oom, die woont er vlakbij) gaan doen over 2 maanden
Zat eerst te denken aan 90.... maar na zaterdag denk ik dat ik toch eerst gewoon nog een keer 60 gaan doen. Klasse III mogen we gewoon starten, maar dit is weer na 2 maanden "rust"

Eerst maar eens grooms zoeken, want mijn penny meisje is waarschijnlijk nog op vanaktie en Joan is deel van de organisatie...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:18

2 Maanden is nog ver weg zeg!!
Tussentijds gewoon wat rijden joh Lachen