Endurance Zelhem, 1e klasse 2 voor Symphony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Endurance Zelhem, 1e klasse 2 voor Symphony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 21:39

Vandaag ging het dan eindelijk toch gebeuren.
Ik ging met mijn engels volbloed klasse 2 endurance starten.
Na 2 jaar steeds alleen maar 1 klasse1 te hebben kunnen rijden, vanwege allerlei blessure(tjes) gaat het dit jaar ineens stukken beter.
Heb Kootwijkerbroek, Austerlitz en Kootwijk allemaal klasse 1 gestart en goed uitgereden. Was de klasse 1 inmiddels wel zat en nu konden en mochten we dus naar klasse 2.

Ik was best zenuwachtig. Maar goed, gisteravond alles klaar gezet.
Vriend Freddy ging als altijd mee als groom en ook ArwenLune en Roskur hier van Bokt kwamen helpen groomen.
Mooi op tijd vanmorgen richting Zelhem vertrokken. Tot mijn stomme verbazing kwam Symphony helemaal relaxed van de trailer af.
Voor de zekerheid toch maar even een bitje in gehangen, want ze kan best vervelend zijn bij de keuringen.
Maar ze stond heel lief stil en rustig met een hartslagje van 40!
Alles prima, een A voor locomotie en om een paar minuten voor 10 mochten we starten.
Trekkertrek monsters die het terrein op kwamen waren een beetje eng, dus ik kwam wat moeilijk weg, maar eenmaal op het zandpad zijn we lekker gaan draven.
Jannet van Wijk kwam ons achterop en met haar heb ik tot aan de vetgate samen gereden. Die paarden pasten prima bij elkaar qua tempo en het was ook erg gezellig met Jannet.
Op de vetgate even rustig de tijd genomen om de hartslag te laten zaken, Symphony wat laten eten en drinken, wat ze overigens ook onderweg goed deed!! en toen op naar de keuring.
Allemaal hele nette waardes, ze stond er prima bij. Toen de locomotie.....ik vond het al spannend, doordat ik van alles met haar gehad heb. En toen moesten we nog een keer voordraven...maar ze werd goed genoeg bevonden om door te gaan, maar wel een B.
Ze dachten dat ze achter iets stijf was.
Lekker gerust in de vetgate en toen weer op pad. Symphony vond het absoluut niet erg dat ze weer opgezadeld werd en had er nog steeds wel zin in!!
Ik vond haar niet helemaal lekker lopen het eerste stuk na de vetgate, maar langzaam aan ging ze wel beter lopen.
Totdat we langs een stenen pad kwamen.. ze heeft dunne en dus gevoelige zolen. Ze liep echt stokkreupel!! Dus ik bel Freddy, dat het is gebeurd met ons...en dat hij de trailer maar op moest halen. Terwijl ik aan het bellen ben komen we op een verharde weg en Symphony begint zelf weer te draven en weg was de kreupelheid. We moesten toen nog 10 km en heb toch maar besloten het er op te wagen en door te rijden. Na het volgende groompunt liep ze weer een stukje kreupel, nu had ik de grooms maar instructie gegeven om niet meer met flessen op de hals te koelen, want dat koude water liep over haar schouders en met het straffe windje erbij dacht ik dat ze daar misschien wat stijf van werd. Tot de finish liep ze verder eigenlijk best lekker.
Lekker in een vlotte draf over de finish en daar was de hartslag 68. Leek me keurig.
Ik was daar eigenlijk al blij mee en hield verder wel rekening met een evt. afkeuring. Deken er op gedaan, klein beetje met een spons gekoeld. Wat laten eten en drinken en Arwen is met haar gaan stappen zodat ze niet zou verstijven.
Dus toen nakeuring. Alle waardes weer heel mooi.
En toen dus voordraven, de vets gingen even overleggen. En jeeeee
ze werd goed gekeurd!!!!! Wel met een B voor locomotie, maar de vet dacht dat haar Franse stand er wat mee te maken kon hebben.
Ik heb hem maar niet verteld dat ze net donderdag nieuw beslag heeft gekregen en dat is eigenlijk te kort dag voor een endurance wedstrijd.
Maar ik ben in ieder geval heel erg blij, heb mijn eerste klasse 2 met Symphony binnen!!! Volgende keer gaat het vast makkelijker.
Het was een heerlijke dag!!

Diva

Re: Endurance Zelhem, 1e klasse 2 voor Symphony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:44

gefeliciteerd!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:22

Super Sym!

Beslag kan idd best invloed hebben gehad op de beweging Ja
Helemaal top dat jullie de rit goed uitgereden hebben! Ik heb nog aan jullie allemaal gedacht toen ik aan het werk was vandaag Lachen

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:55

Heeeeeeeel goed! Man, wat maak jij er een spannend verslag van zeg! Maar gelukkig met een happy ending! Haha!
Gefeliciteerd!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 05:26

Wow Sym echt klasse!
Jammer dat ik er niet bij kon zijn.....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 07:35

Super gedaan! Heel goed hoor. Enne, misschien zooltjes eronder? Gorino liep hier en daar ook niet helemaal lekker op het grind trouwens, en die mankeert verder eigenlijk nooit wat aan z'n voeten, dus het kan ook echt aan het terrein hebben gelegen.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:21

goed gedaan! gefeliciteerd..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:56

Gefeliciteerd sym Lachen Ook jullie hebben het super gedaan!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:05

gefeliciteerd sym Lachen

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:29

Nog een keer!
GEFELICITEEEERD!!!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:39

Gefeliciteerd, ik zag jullie nog wel een paar keer lopen, Iedereen keek blij, dus ik nam al aan dat het goed gegaan was!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:21

Gefeliciteerd! Jammer dat ze zo gevoelig is.. Miss is dat idee van Ibbel iets!?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:06

Nogmaals van harte gefeliciteerd Sym! Had jij niet iets speciaals met die wedstrijd in Zelhem? Knipoog

De hele 60 km is volledig langs ons heen gegaan, heb niemand zien rijden maar ik was blij dat ik je met een grote smile op je gezicht aantrof na de rit. Echt gaaf hoor, al die mensen die gisteren voor het eerst een klasse hoger startten en goed zijn gefinisht! Cool

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:41

Ik hou van die wedstrijd, ja.
Maar ik vind de route wel een heel stuk minder geworden. Een paar jaar geleden startte je aan de andere kant van het terrein en had je veel meer zandpaden en bos en nu was het wel erg veel langs de weg.
Maar toch weer goed gegaan dus mij hoor je niet klagen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:31

Super zeg sas! Gefeliciteeeeerd! Schrok je niet enorm toen je haar zo kreupel voelde? Er moet vast vanalles door je hoofd zijn gegaan na alle narigheid van vorig jaar!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 07:08

Eindelijk...
wat een beloning na al het harde werken, doorzetten en ploeteren met haar.
Pas maar op, Fiesta en ik komen jullie achterop Knipoog

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:28

Super gefeliciteerd en nogmaal een flinke knuffel!!! ben erg blij voor je na al die toestanden vorig seizoen. Het "na KWB 1 gaat alles fout" is nu definitief veranderd in "na KWB 1 gaat alles goed" Haha!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:24

Super gedaan! Gefeliciteerd!