Zelhem Endurance 90 km

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Zelhem Endurance 90 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 18:40

Vandaag 90 km op een paard gezeten. Wie is er in hemelsnaam zo gek, zou je zeggen...

De start ging lekker rustig, geen hektiek, geen gemep. Meteen hup in galop weg, want dat is Gorino's favoriete gang tegenwoordig. Eigenlijk de hele rit zo'n beetje gelijk opgereden met Jorie en nog een paar. Gezellig cluppie hoor. En super gegroomd door Faas en wip. Groomteam van het Jaar, zonder meer!
Eerste rondje dronk-ie niet, maar dat had ik al verwacht. Op de eerste vetgate in 2 uur of zo, in 3 minuten aangeboden, alles goed. Halverwege het tweede stuk was het water van Jorie veel lekkerder dan het eigen water, maar, hij dronk tenminste. Zou de zoute appelmoes in de vetgate echt werken?
In precies 2 uur weer terug op het hoofdterrein. En daar begon de ellende. Luidsprekers, muziek en trekkertrekgegrom waaide dankzij een oostenwind precies over het terrein heen. Gevolg: één volslagen gehyperde Gorino. Meer op z'n achterste benen dan op 4. Op 10 minuten maar op de gok aangeboden, want ik wist dat z'n hartslag goed was, als-ie niet net muziek en herrie hoorde. Gelukkig een hele lieve en begrijpende vet, die 5 seconden luisterde en zei: hij is goed! Hoera, we mochten door! Locomotie ook OK. Even rust. Nou ja, ik dus, maar m'n grooms konden hun lol op met Gorino. 10 over half 2 mocht ik weer weg, en ik dacht, ik zadel om 5 voor half maar vast op. Nou, daarvoor stilstaan vond meneer natuurlijk te moeilijk, dus hij ging halverwege omhoog, waardoor het hele zadel bijna weer op de grond ging. Goed, ook weer gered, ben er maar meteen weer op geklommen, in de hoop hem daarmee wat de kalmeren. Dat hielp inderdaad.

Laatste rondje ingegaan met het idee: chips, hoe moet dat straks aan de finish, dat wordt helemaal niks. Nou ja, gewoon weer lekker rondgegaloppeerd. Overal en bij iedereen goed gedronken, 5 km voor de finish vond het paard van mijn compaan mijn water lekkerder, duwde Gorino gewoon uit z'n emmer, dus kreeg Gorino het water van de ander maar (die knollen blijven gek Haha! ) en voor ik het wist weer bijna terug. In iets minder dan 2 uur. Na een fikse eindsprint hartslag 80 bij de finish! En, wat belangrijker was: het was even wat rustiger op het hoofdterrein, en de wind was wat gedraaid.
Bij de nakeuring hadden we ondertussen de truc gevonden om hem lang genoeg stil te laten staan om te tellen: een appeltje erin. En een hartslag van 52, en verder helemaal goed, inclusief de turgor, dankzij al het water dat-ie gedronken had. Al met al zo'n 2 hele emmers. Hij liep bij de nakeuring echt alsof hij nog wel een rondje kon, dus ook de laatste keer een dikke A voor locomotie. Waar hij vorig jaar nog best moe en met 2 B's voor locomotie over de streep kwam, had meneer nu praatjes voor 10.

In z'n paddockje bleef hij ook nog doorhyperen, dus we zijn uiteindelijk rond 5 uur maar naar huis vertrokken. Knol draafde thuis het land in, dus dat zit wel snor.

En ikzelf? Ik ben eigenlijk helemaal niet moe! En ik zag er best wel tegenop...

Diva

Re: Zelhem Endurance 90 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:04

Gefeliciteerd! Heel goed gedaan! OK dan!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 19:08

goed joh!!
Lijkt me wel gaaf, zo'n lange buitenrit, het is natuurlijk wel wat anders, maar het heeft een beetje zo'n idee lijkt me

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:38

Dat was dus toch even een enerverend dagje!!
Gefeliciteerd!!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:10

Ow wat klinkt dat vreselijk gaaf!
*kan niet wachten tot mijn eerste wedstrijd...*

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:04

Ik had je al niet meer gezien, dus ik begon al te vrezen...
Mooi dat het zo goed gegaan is. Fijn dat ook 90 (waar je tegen opzag0 meeviel.
Gefeliciteerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:23

Super Ibbel!

We zeiden toch dat je het kon Knipoog
Ik doe het je voorlopig nog niet na Ik ga voor een klasse II debuut in Holten als alles heel blijft. Als ik jullie verslagen lees krijg ik alweer helemaal zin in Ommen Hyper!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:43

Jaaaaaaah! Goed zo! Oftewel: topteam vandaag!
Super dat jullie het zo goed hebben gedaan en dat je er zelf ook zo goed af bent gekomen, want geloof niet dat je dat had verwacht! Knipoog

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 05:44

Super Ingrid en wat fijn dat je zelf ook zo verschrikkelijk fit was. Goed zeg!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 07:11

Carlaa schreef:
Jaaaaaaah! Goed zo! Oftewel: topteam vandaag!
Super dat jullie het zo goed hebben gedaan en dat je er zelf ook zo goed af bent gekomen, want geloof niet dat je dat had verwacht! Knipoog

Ja, ik ging met het idee: al val ik eraf van vermoeidheid, ik ga door. Ik heb nl niet meer zoveel op de roeitrainer gezeten als ik gewild had. Maar kennelijk is mijn eigen conditie dus toch beter dan ik dacht...

Ben vandaag ook niet moe, eerder nog een beetje euforisch. Tikkie stijfjes in m'n schouders, maar da's alles...

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 07:18

Nou dat lijkt me een heel goed teken als je zelf zo fit bent. HOe is het met Gorino?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 07:31

Die loopt rond alsof-ie vandaag weer een ritje wil maken. Iemand een klasse IV knol nodig? Haha!
Gisteravond ging ik hem nog even een regendeken opdoen, komt-ie al weer enthousiast op me af galopperen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 07:54

Weer een geweldig verslagje, van een mooie dag!
Jullie ook gefeliciteerd hoor.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:10

super gedaan!! gefeliciteerd!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:56

Super gedaan Ibbel! Gefeliciteerd!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:32

Super gedaan!!!! En helemaal mooi dat jullie nu allebei nergens last van hebben!!!
Ik heb vanaf de schoolbanken heel erg meegeleefd met iedereen!!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:06

He wat gaaf... Jammer dat ik jullie niet gezien heb

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:12

Ik was natuurlijk van half 9 tot half 4 aan het rijden, daarna de nakeuring, vervolgens een paard dat niet rustig was, dus ik kon niet zoveel. Ben dus snel vertrokken.

Nou ja, volgende keer beter.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:02

Het was idd niet alleen feest op ons plekje in de VG, maar ook bij de buren met die schimmel! Haha!

Blij te horen dat paard en jij zich allebei prima voelen na zo'n afstand. En ach, 90 is eigenlijk gewoon 3 x 30, dan valt het best mee toch? Knipoog

Nogmaals gefeliciteerd met jullie mooie resultaat, onderweg zag het er iig erg relaxed uit! OK dan!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 15:19

Karin schreef:
......onderweg zag het er iig erg relaxed uit! OK dan!

Ja, dat zei Elti ook toen ik de 2e vetgate binnenkwam. Haha! Maar ondertussen had Gorino een hartslag van 200 van de opwinding...

Maar het is gelukkig goed gegaan, en het was, ondanks de stress op die vetgate, een superrit.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:41

jaaa, mijn favo schimmel!!! Haha!

Helemaal geweldig. Fijn dat je rug het zo goed gehouden heeft!!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:23

Goed gedaan hoor! Leuk verslag, zo heb ik nog een beetje het gevoel dat ik er ook ben geweest.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:15

Het is inderdaad erg leuk de verslagen te lezen!
Ook omdat ik zo druk was dat ik bijna niemand heb kunnen spreken over hoe het ging.

Heb je nog plannen voor een volgende wedstrijd Ibbel?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 06:29

KWB 55 km, Holten 82 km, en tenslotte Wanroij misschien. Ik weet nog niet of ik dan de lange of de korte klasse II rijd, maar in ieder geval níet de klasse III.

En dan zit het jaar er weer op.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 06:25

Nou dat gaat vast helemaal lukken die ander klasse III rit en dan ben je klasse IV. Tjonge wat moet je dan 120 is tenslotte maar 4 keer 30 Clown